Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Ute är mörkt och kallt....

....i alla husen lyser nu överallt...
Idag smäller det! Dagen D då alla pedagoger är hispiga, genrep går fullständigt åt skogen för att vi skall bli ännu mer nervösa, barnen är spralliga och uppspelta, snubblar i tåget, petar sig i näsan på scenen, gruffas ch knuffas, glömmer bort vad de skall säga i versen, sjunger för fort och sjunger fel.
Nej, jag överdriver så klart.
Men det är just allt det där vi ÄR nervösa för.
Jag vet ju nu efter några år som förskollärare att barnen ALLTID överträffar våra förväntningar, ändå vaknar jag med nervositetsmage idag. Jag skall säga några kort ord före tåget startar.
Det är också pirrigt.
Jag hoppas på att jag får leverans från Tintinstyle idag! I såfall skall jag ha blusen (tunikan) tillsammans med svarta "finbyxor" och svarta stövlar tänkte jag. Jag slutar fyra och måste vara tillbaka på jobbet till fem igen, alltså hinner jag hem och byta om, fixa hår och bättra på sminket lite. P-O skall hämta småttingarna och sedan de stora i skolan. De har ju sin Nobelmiddag idag så jag kan inte hämta dem den tid de slutar. Handla får jag göra efter jobbet, först gå hem och hämta bilen och sedan handla, kommer säkert vara helt slut, men hellre det än att göra det imorgonkväll, nej då vill jag njuta av god mat och ett glas vitt!
Och pusta ut för att jag troligtvis överlevt den här veckan!
Dagens outfit:
Voile short dress i chocolate
Spoiler underdress i royal
Spoiler underskirt i chocolate
Grova strumpbyxor
Jacquard longsocks i royal




Humanityband i magenta och ljusbrunt (natur?)



Igårkväll var William, Tilde och jag hos Pia, det var rofyllt och trevligt, vi åt snittar och mjuka kakor, drack hemmagjord glögg och pratade med de andra.
En paus i vardagen, fly en stund från tvätt och disk.
Bara vara Heléna (och mamma till två för stunden), det är härlig påfyllning det!
Ha en bra dag och önska mig lycka till :)
Helénakramar





11 kommentarer:

  1. Va fin du är! Hoppas du får paket idag.
    Lucia tåget blir säkert jätte fint.
    Hoppas det blir en bra dag för dig. Här blir dotterns Nobelmiddag nästa torsdag kväll, sista skoldagen...

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Fin som vanligt idag. Skönt ett du fick en myskväll med "bara" två små igår. Hoppas allt går bra idag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Lycka till - det kommer gå toppen!

    Hoppas du får din leverans idag!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Lycka till och låt barnen peta i näsan. Det är bara charmigt.

    SvaraRadera
  5. Hoppas det går bra ikväll!! Vi ska se Simons klass gå Lucia-tåg ikväll..det ska bli kul! Han har övat mkt hemma och är väldigt förväntansfull..
    Kram på dig!!
    /Johanna W

    SvaraRadera
  6. Klart det kommer gå bra! Barnens framförande blir som det blir, charmigt alltid! Eller hur! Ditt lilla starttal blir säkerligen succe det med, annars kan du bara vippa lite på nya tunikan och alla blir hänförda! ;-)

    SvaraRadera
  7. Hoppas paketet dök upp och outfiten låter superfin tunikan är såå fin kollade bilden!!
    Lucia tåg det gör en gråtfärdig såå fint spelar ingen roll hur de ser ut det är ljuvligt fina barn sånger m m stämmningen gör en alldeles jaa men blir stum!!
    Önska dig/er lycka till ikväll och vad fin du är ida jaa som alla dagar jämt lika vacker!!

    kramar

    SvaraRadera
  8. Snyggt älskar denna tunika. Har den röda men ångrar köpet en aningen. Aldrig använd... hmmm får fundera om det blir tradera....
    Det kommer att gå jättebra på lucia. KRAM

    SvaraRadera
  9. Tina/Mollie: Tack. Nu skall vi snart dra igång, sitter med mina nya tunika på, såå fin :) Bild kommer förhoppningsvis senare! Kramis

    SvaraRadera
  10. Det kommer gå suuuuper!!!!
    Du är jättefin klädd idag...jag har den i chalk *löööv*...kollade på den du köpt i vitt i rött i dag...blev kääääär :)...

    KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails