Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Husmorspoäng!

God kväll :)
Har precis gjort något jag mycket sällan gör, jag har sytt! Min älskade spoiler i powder gick tyvärr rätt fort sönder, dels har flertalet sömmar glesats ut, men framförallt hade jag ett jättehål på sidan. Har ibland funderat på att investera i en ny, plötsligt idag fick jag en ingivelse, det kan ju inte bli sämre i alla fall. Dammade av symaskinen och gjorde den i ordning nere i gillestugan. Det tog en, (EN) minut så var Luca där "vad gör du mamma?. Försök sedan att sy samtidigt som du parerar små barnfossingar som försöker kliva på gaspedalen. Lägg där till oändligt bus i soffan och sparkar på soffbordet. Det är ta mig 17 ett mirakel att jag inte sydde fast mig själv i spoilern!
Till slut fick jag be P-O om hjälp, han satt i soffan med barnen medan jag sydde. Det blev verkligen jättebra, bara en nackdel, den har minskat en halv storlek, jag får preciiiiis den på mig. Jag var tvungen att göra nya sömmar helt enkelt. Strök den sedan och nu hänger den fint på galgen. Jag får väl se till att använda den när jag inte har någon annan spoiler som passar!

+


= sant

Dagen har verkligen segat sig fram. P-O tog med tvillingarna ut en stund för att täcka in mer växter och bära in i förrådet. Han fraktade även cyklarna bort till garaget, skönt! Eftersom Luca sov frågade jag William om han ville ha lite mammatid, gissa om han blev glad! Vi bestämde oss för att göra chokladkola, men som den icke-bakande-mamman jag är så hade vi ingen sirap hemma. William sprang snällt över till grannen och lånade. William rörde och jag förberedde middagen, stack hål i bakpotatisar, parerade fläskfilé och stekte den med hjälp av William. Gjorde en tomat & lök-sallad med balsamvinäger och fetaost. Stekte quornbitar med lök till mig. Vi skar sedan till kolan och provsmakade *smaskens*.

Gick sedan ner till källaren och dammsög gillestugan noga, tog rätt på tredje maskinen tvätt. Tvillingarna blev jättebusiga och vi satte oss för att pussla innan maten. Har precis ätit, dricker ett glas vitt och är mycket nöjd över min lagade spoiler! Tilde och William har varit ute i snön och lekt, kom hem båda två och grinade, men nu är de sams igen!

Trevlig lördagskväll på er!!!

Heléna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails