Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Juldagen 2009

God morgon bloggvänner :)
Jag hoppas att just Du haft en helt underbar julafton med mycket glädje, kärlek, god mat och kanske fina julklappar! Själv är jag är mycket nöjd med vår julafton!
På morgonen åkte jag till min mormor och morfar, de blev så glada! Mormor sade flera gånger "åh vad fin du är". Annars brukar hon tycka att jag är så "konstigt klädd" *hihi*. Sedan berättade hon att de sett på Uppesittarkvällen med Lotta Engberg och att hon haft en tunika i min stil och med något konstigt på benen. När jag kom hem lite senare kikade jag in i Odd Molly-tråden på Familjeliv och hittade det jag misstänkte, att Lotta faktiskt burit ett OM-plagg :). Såå snyggt!
Vi grejade lite här hemma, tittade på Nyhetsmorgon och fikade med lussebullar, pepparkakor, saft och kaffe framför tv:n. Luca somnade i bilen på väg till pappa och fortsatte sova hos honom, till halv tre. Jag tror inte ens att han sovit ett så långt pass på dagen som spädbarn. Han måste ha varit helt utslagen.
Vi käkade vid halv två, min bror och hans fru hade lagat tre vegetariska rätter till mig, dels morötter/palsternacka i "sillinläggning". Det var riktigt gott! Sedan senapsgriljerad kålrot (det gjorde jag första julen som vegetarian), gott! Sedan var det en helt underbar rotfruktslåda. Jag bad om att få ta med mig resterna hem så har jag lite gott till vårt julbord idag. Det gick förstås bra, min bror AVSKYR kålrot :D.
Li åt två stora portioner men Leon ville inte ha "magen gillar inte köttbullar och korv" sade han. Kraken kände av sin astma och tror du vi fick med hans astmamedicin? *skäms*. Astma sade han, lillgubben :(.
Han tog det väldigt lugnt hela eftermiddagen, vilade hos P-O och mig.
När Luca vaknade fick han äta sin mat framför Kalle Anka. Det var så mysigt för vi satt verkligen allihop framför tv:n och tittade, tvillingarna tyckte vissa sekvenser var jättebra. Efter Kalle var det dags för julklappar. Tvillingarna fick de fina regnkläderna från morfar, Luca en fin svart Micki-spis. Sedan fick de fribiljetter till Lek & Buslandet av min bror med fru. Om vi åker dit hela familjen så går det på 840 kronor + ev fika/mat. Därför är det extra välkommet med sådana här biljetter!
Mamma hade skickat med pengar till mig att "dela ut bland barnen". Jag är minutiöst rättvis så det blev samma summa till varje barn. Jag fixade med lite olika kuvert, William och Tilde får upplevelser, biobiljett och biljett till Lek&Bus. De små skall få kläder från me&i när vårkollektionen släpps den 27 januari. Det passar utmärkt! Sedan fick P-O och jag presentkort på Entré av mamma och Kent. Av min bror fick vi matcheckar på Pizza Hut. Passar bra, då kan vi äta där efter att vi varit på Lek&Bus! Skall försöka få till det nu under jullovet. Skickade ett sms till mamma och tackade för julklapparna, fick ett neutralt tillbaka. Alltid ett steg...
Vi fikade efter julklappsutdelningen, en exotisk fruktsallad med massor av olika bär *gott* och glass. Vi sextiden bröt vi upp! Tvillingarna somnade i bilen och det gick bra att lyfta över dem! P-O monterade elmotorcykeln som småbarnen skall få idag. Jag tog rätt på tvätt, packade upp julklappar och plockade lite. Kunde söva Luca vid åtta *nöjd*. Sedan fick P-O en julklapp av mig "in natura" ;). Perfekt avslutning på en lyckad dag! Vi tittade på senaste Wallander också, men jag somnade *typiskt*. Skall se klart den idag!
Idag kommer Ludde och Lovisa. Då blir det julbord och julklapparna från oss till våra gemensamma barn och till P-O´s barn. Tre julklappsutdelningar på raken i år *oj oj oj*.
Dagens outfit:
Lovelier knit (storlek 0)
Spoiler underdress i dark blue (storlek 1)
Jeanskjol från Gina
Strumpbyxor från Twilfit
Knee length socks i blue




Uppsatt hår idag!


Luca i byxor från Nova Star, tröja och jeansväst från PO.P. Luca och jag har varit vakna sedan halv sex. Leon var vaken mycket i natt, fick medicin, var varm och mådde illa. Nu har han vaknat men ligger och vilar. Li lägger pussel och Luca struttar runt här, leker med nya gosedjuren, med spisen, ser lite på film.
Igår hittade jag fina bilder i en annan blogg på lite andra plagg som kommer från Odd Molly till våren (sommaren?). Vill du se mer, kika här.


#270 prairie blouse blue



#233 CM lovely knit multi


# 233 CM lovely knit gold


# 271 H prairie l/s lite powder.
Imrogon börjar Annandagsrean på Heaven, då skall jag hänga på låset! Om Om Om klänningen "Amerind dress" finns kvar i min storlek skall jag prova den! Kikade på den för någon månad sedan, men jag förstod av den gulliga expediten att jag kunde vänta in rean. Det fanns en 1:a kvar då, vi får se om den var "meant to be" till mig!
Ha en underbar juldag!!!
Helénakramar









7 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna att det löser sig mellan din mamma och dig... För det är nog det ni hoppas på båda två... Blev glad att hon inte struntade i Er och barnen med julklapparna för det är lätt att det kan bli så....
    Känner igen att vi fira jul i flera dagar så man skall få ihop det... Nu är de två äldsta så stora 20+ så det blir bara en julafton och är de inte här så blir det "fika" och paket på juldagen... Men innan det är klart så blir det julbord =)
    Ha nu en underbar juldag och njut av ledigheten...
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Fin du är! Hoppas juldagen blir fin och bra.

    Kram

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!:)
    Japp Lotta hade på sig OM både upptill o nertill, men jag saknade en underkjole eller så som stack fram under tunikan, för hon hade tunikan som en jättekort klänning liksom..?=) Hade vart snyggt med lite spetsar som sticker fram! *Molly-skadad*, haha

    Aa, reatips, tack! Såg bohemiadesign bla hade 40% men synd att pund är så dyrt från början!

    Todelooo!

    SvaraRadera
  4. Jag har visat Tobbe bilder på dina Odd Molly kläder. När han såg Lotta Engberg så sa han att det där måste vara en Odd Molly. Han som inte ens ser om jag har nya kläder på mig. Ibland förvånar han mig
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jossan: Hihi där ser man, du får börja investera i detsamma för att bli synlig :)

    Filippa: Jag har precis shoppat från bluelawn...pundet är väl inte såå dyrt nu?

    SvaraRadera
  6. njae men tycker sällan det lönar sig o handla från uk...dollar är bättre. har oxå tittat på bluelawn, men 30 pund i frakt, jösses! medans nola, strawberry, bohemia o de ligger på 5-10 pund, mkt mer överkomligt!
    bra köp me koftan, vill ha en sån i rose, ett halvår för sent, haha, helt kört.

    todeloooo!

    SvaraRadera
  7. Ja, jag får väl göra det...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails