Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

En kvalificerad gissning...

Hej där ute!

Jag är så förbaskat uttråkad! Kikar in här titt som tätt, men det händer inte mycket i bloggvärlden. Har t o m i ren desperation tittat in hos de största bloggarna i Sverige (900 000 besökare på en vecka, var tionde svensk). Hmmm, mitt liv känns rätt far away from Stureplan, jag kan liksom inte identifiera mig med tonårstjejerna som bloggar för glatta livet. Jag är glad att jag inte är 15, som Lovisa som läser. Får inte flickor en skev bild? Eller som tonårstidningen hon köpte igår, med bästa sexställningarna...hmmm. För ett par år sedan red hon och sparade på Didleys, nu är det Kenza, Foki, Paow och Blondinbella (ursäkta om jag stavar deras namn fel...de heter liksom inte Lisa, Karin eller Anna) och sexställningar. Snart är min Tilde där, lillskruttan, som vill köpa smink och använda bh och deodorant. Såå ivrig att bli vuxen. Jag började må riktigt bra när jag var i 20 årsåldern, högstadiet var en enda känslomässig berg-och dalbana.
Du som har en dotter/döttrar, hur känner du inför allt det här vi matas med?

Jag har tråkigt och försöker pigga upp mig genom att kika på lite kommande kläder. Jag tycker verkligen om kappan, hittade i military också, fin men jag är allergisk mot mörka färger på våren, vill ha ljus ljus ljus! Kan jag få en kvalificerad gissning, vad kommer denna kappa/jacka kosta? Mellan 3-5000 tippar jag på. Kan tänka mig att betala den första siffran, men inte 5000!

#177 lotta lotta long jacket military

#177 lotta lotta long jacket i powder

"230 fonda dress i almost black, pink, blue



#264 fonda trousers almost black, chalk, pink och blue
Skulle verkligen kunna tänka mig att strutta runt i detta hemma :)
Idag provar vi en "ny" maträtt. Jag har kokat spaghetti, stekt kycklingfilé i skivor, wokat grönsaker i soya och thaisås, sedan har vi majs och cashewnötter i skålar. Som en egen lite wok men var och en tar det den vill ha....Till lunch åt vi våfflor, alla åt utom Li, hon fick yoghurt och flingor. Men hon älskar kyckling så hon äter nog bra till middag skall ni se.
Kram kram (och vi ses väl snart igen ;))



8 kommentarer:

  1. Vad du har fräckat till bloggen! Fonda dress och trousers i blue eller pink kommer nog att hamna i min garderob. Jag har en dotter på snart 20 år så jag har gått igenom det du nu kommer att gå igenom. Jag tycker att det är vidriga tjejtidningar de är att jämföra med porrtidningar, fast lite snällare. Jag försökte undvika dessa tidningar så länge som möjligt, hon fick dem absolut inte av mig iallafall. Dataanvändandet kan vara svårare att hålla koll på, men jag frågade ofta vad hon var ute på för sidor och jag kollade ofta igenom datorn. Jag tror att det är superviktigt att kunna prata med tonåringar, att man prata om allt med varandra. Min dotter och jag pratade väldigt mycket med varandra under tonårstiden och det är hon tacksam för idag, säger hon. Jag tror jag kommer till dig på middag idag för det låter som en riktigt mumsig middag i mina öron:) Ha en bra kväll!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej.....
    Den kappan är det dregelvarning på...ETT MÅSTE...meeen kan nog hamna närmare (över) 5000...

    Vår äldsta fyller tolv nu i jan...vi har sagt atthon får börja använda liiiite smink då...Inte en dag innan...VARFÖR VILL DE BLI STORA SÅ SNABBT??
    Det är inte lätt att hänga med i svängarna men man får försöka så gottt det går....

    HA EN GO KVÄLL...

    Kram

    PS...Snygg layout ... D.S

    SvaraRadera
  3. Jadu....på första frågan så håller jag med dig! Mina 2 stora barn är döttrar och är livrädd för hur det kommer bli i tonåren med all hysteri, så otroligt viktigt att lägga en bra grund för dem, men hur mycket yttre påverkan kommer ändå liksom?? Utseendefixering och knäppa ideal, hjälp?!
    Nog om det, Lottalotta jacket vill jag oxå ha, och håller med, 3000 kan ja lägga men inte 5!! Fondadress i rosa eller svart vill jag ha, Det är de 2 grejerna jag VERKLIGEN vill ha ur vår/sommar, plus en almost black grandmas coat ska jag ha. Sedan har jag inte bestämt ngt mer förutom en svart underklänning då:)

    SvaraRadera
  4. KOllar precis som du läget och det händer inte så mycket...
    Har inte varit hemifrån sedan dagen före julafton så imorgon blir det en tur på stan.
    Gillar också kappan men undrar hur fickorna över bysten kommer att se ut när man som jag drar en 3;a. Jag har spanat in en röd klänning som Katinka visar på sin blogg. Ja, tjejerna blir kvinnor tidigt. JAg har en 2 åring som byter kläder och vill ha läppglans och deo pecis som mamma men väldigt oskyldigt. Vill vara som mamma, handlar inte om att bli stor ännu.
    Maria

    SvaraRadera
  5. Snyggt du fått det. *kikar runt*
    Ang döttrar så är det nog drygt som 17 att vara tonåring i dag. Min dotter som är 12,5 börjar verkligen bli upplyst. Men hon verkar rätt säker på sig själv(än så länge iaf) Vi försöker peppra henne med kloka råd(inklätt, annars funkar det inte!;-)).

    Vad kul med Amerinden, den färgen du tog är ju inte så där jättevanlig så den kommer bli super tror jag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Va snyggt du har fått det här inne!
    Ang döttrar, än är jag inte där. Min äldsta är bara 6 år men snart är hon där med...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fräck design du fixat. Min dotter blir 12 i april och det är ganska stor skillnad på flickorna i hennes klass. En del sminkar sig varje dag och är väldigt noga med det yttre medan en del är som småflickor och inte alls intresserade av kläder etc. Min dotter ligger nog någonstans mittemellan, hon får lov att ha mascara fast helst inte i skolan. Hon åker iväg själv med en kompis till stan (Malmö) men får bara besöka vissa köpcentra. Det är jättesvårt att veta hur man skall göra, på samma gång är jag orolig när de åker iväg med sina mobiler och pengar främst för att de ska bli rånade. De är ju så lätta offer. Men å andra sidan så vill man inte skrämma upp dem heller. Men det viktigaste är att prata med varandra. Jackan är fin men är nog snyggast på en smal tjej, priset tror jag kommer att ligga på ca 3.500 - 4.000 kr.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails