Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Tack för alla råd!!!

Ni fick som ni ville ;). De flesta av er tyckte den i dark pink. Jag kunde inte bestämma mig innan utan lät "slumpen" bestämma. När vi äntligen kom iväg (efter att ha skottat, skrapat rutor, krånglat med en överföring) så var klockan 10:47. Jag ville åka halv elva! När jag kom till Heaven var det in och utsläpp. Som värsta krogkön! Kom in och två kvinnor dividerade om klänningen, de var båda spekulanter på den. Jag insåg att det inte var rimligt att invänta en lång kö på att de två skulle prova klänningen. Att de sedan skulle hänga tillbaka den kändes osannolikt! Moloken gick jag tillbaka ut i bilen. Sedan kom jag på att det kanske gick att gå in på Ajabajas sida från mobilen. Det tog lång tid och det var osmidigt, men till slut hade jag betalt Amerind dress i dark pink. Så nu blev det den :)

Ludde köpte en 42 tums LCD tv på Elgiganten och sedan åkte vi vidare till Marieberg Galleria för att käka på Pacos. Vi var inte ensamma! Först fick vi invänta ledigt bord, sedan skulle det beställas mat, inte glömma någon! Tog barnpizza till Li och Luca. Vilken miss, det var köttfärs, sås och jalapeno på den. Inte såå lyckat. Leon åt sin hamburgare, Ludde och Lovisa tyckte sin mat var jättegod. P-O´s chili co carne såg ut som en spya. Det var det sämta han ätit på restaurant på 20 år. Som tur var kunde han äta upp barnens pizza. Li åt lite av Leons pommes, några kanter och nachos. Luca var på uselt humör, gnällde och skulle ammas, låg under bordet. Suck, snacka om att slänga pengarna rakt i sjön! Det här är en anledning till att vi inte vill resa med alla våra barn, att gå på restaurant är för det mesta bara jobbigt, tyvärr! Men men, jag slapp ju laga mat i alla fall!

Sedan fick barnen leka i "lekparken" medan de andra gick runt lite. Till slut tog jag med mig barnen till H&M, köpte strumpbyxor i samma stil som de bruna jag har, nu blev det beiga. Jag älskar dessa, både sköna och snygga! Hoppade in på Indiska och köpte en underkjol/kjol? Har fått tips av andra bloggare om den och tänkte att det skulle kunna bli en fin förlängare, eller kanske som egen kjol tillsammans med en spoiler?

Sedan ringde Ylva och ville bjuda över oss på fika. Åh, jag blev verkligen glad, men kluven. Sade ja i ena stunden och nej i andra. Jag hatar att vela! Jag brukar inte heller göra det. Men det var så många aspekter att ta hänsyn till...Dels att alla tre våra små är förkylda och Leon rätt risig från och till i sin astma. Dels har deras barn precis haft vattkoppor, P-O blev lite nojig och är rädd att få bältros. Då skulle jag få åka själv i snöyran på halkiga vägar upp till Garphyttan. Sedan skulle tvillingarna somna och då blir det toksen kväll. Maten sedan, hur skulle det bli med den? Fy, alltför många "hur och om och när". Ringde upp och fick ändra mig från ja till nej. Suck, förlåt Ylva om du läser :(.

Vi köpte lördagsgodis på Coop och P-O köpte två filmer innan vi begav oss av hemåt. Leon är dålig nu, ligger nere hos Lovisa och hostar. P-O och Li har gått hem till Luddes mamma för att hjälpa till med tv:n. Luca ser en film. Jag skall strax ta rätt på tvätt, men först varva ner en liten stund...
Ha det gott!


Amerind dress i dark pink *glad*

13 kommentarer:

  1. Det är klart att ni hade fått mat här!! Men det är helt okej, vi tar det en annan dag, när ni inte är lika stressade och barnen mår bättre! Ha en bra lördagskväll ändå och hör av dig så bokar vi ny tid.
    Vi skippade Marieberg, tog Stadium, Coop och Bauhaus istället. Kändes som lite för mycket folk...
    Kram kram /Ylva

    SvaraRadera
  2. Åh,tack för en trevlig uppdatering som förgyllde lite så här på em! All heder åt julhelgen men det tenderar att bli lite segt att emellanåt. Slumpen valde nog helt rätt klänning åt dig!

    SvaraRadera
  3. Ylva: Tack :)
    Anonym: Jaaaa visst blir det segt ibland! Tack :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till fint klick! Vill bara tipsa om att OM ni får för er att resa, så är All Inklusive ett underbart påfund när man har barn (särskilt fler än "normen", jag har 4). Alla tar vad de vill på bufféerna, och alla är nöjda och glada! Ha en trevlig fortsättning, själv ska jag jobba 7-16 i morgon, helt ok (92:- extra i timmen)

    SvaraRadera
  5. Denna har jag också i samma färgställning och jag tror du kommer klä bra i den till ditt mörka fina hår. Jag velade länge innan jag bestämde mig för färg på just denna klänningen. Vissa plagg snöar jag in på helt och kan inte all välja mellan...
    Kram Ina

    SvaraRadera
  6. Tänkte bara tala om ifall att ni skulle råka ut för samma delemma igen ang bältros, så kan man inte få det av vattenkoppor. Har man haft det är man säker från smitta. Däremot ligger det latent i kroppen och det kan bryta ut i bältros om man är "mottaglig" tex när man är under stor stress osv . Kollade upp det när mina barn var sjuka och vi skulle träffa 90 åriga farmor. Man kan dock bli smittad med vattenkoppor av bältros :)

    God fortsättning...

    SvaraRadera
  7. Ang. Nya rön för vattkoppor och bältros så läste jag att det tydligen till och med var bra att träffa barn med vattkoppor det har visat sig att det säkraste sättet för friska personer att undgå bältros är att utsätta sig för vattkoppor upprepade gånger. Smittan aktiverar immunförsvaret. / P-O

    SvaraRadera
  8. Grattis till en fin klänning. Att resa med barn är stundtals väldigt knepigt men ju mer man gör det destå mer resvana får de och blir riktiga globettrotters med en massa olika erfarenheter från olika länder, smaker, dofter etc Ni ska inte skrämmas av att inte resa med barnen bara för att det blir ibland svårt på en lokal restaurang. Jag tycker ni ska ge barnen en massa möjligheter att utveckla sina sinnen genom att resa. Bli inte nedslagen av ett par dåliga erfarenheter på restauranger. KRAM

    SvaraRadera
  9. Jag var också in på Heaven. Herregud vilken hysteri. Det som jag var intresserad av var det bara 20 % på och jag kanske har fel men det kändes som en del godbitar saknades. Har dom haft någon typ av Vip-rea före eller. Blev lite besviken och åkte hem utan någon Molly ;(

    SvaraRadera
  10. Vill bara förtydliga eftersom det finns så många missförstånd kring vattkoppor och bältros. En person som har vattkoppor kan inte smitta någon annan med bältros. Däremot kán en person med bältros smitta en annan med vattkoppor! Har man haft vattkoppor har man kvar viruset i kroppen och detta kan senare i livet aktiveras och ge bältros t ex när man är nedsatt av olika skäl.
    Vi firar jul hos släktingar och här har precis ett av barnen fått vattkoppor så därför kom diskussionen upp här!

    SvaraRadera
  11. Tror det blev ett bra val. :)
    Du passar ju i allt.
    Hoppas alla är friska o krya snart. Här har det kommit lite feber o hosta på ett barn...

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken bra köp du kommer vara underbart vacker iden lovar dig!!

    Håller fullständigt med dig om att äta ute med kidzen ibland my goood något man vill göra ogjort,kaos jaa helt jvla galet,man blir galen ledsen men barn är barn de måste lära sig och vi vuxna med men det är jobbigt men får bita ihps och göra sånt. Jag käkar hellre hemma sen drar för slippa allt bök stök gnäll m m !!
    Gjorde en utlandstripp i februari med barnen åhh det va helt underbart de fick oftast äta hemma och ta något gott på restaurangen eller dela på vissa måltider eller smaka av oss för det är ju ej ibland lika som här hemma och då jaa kaos igen!!!
    All inklusive ett tips har jag hört och som nämns ovan!!!
    Nu har jag endast ett pass kvar denna helg skönt laddar för att sen jobba nyår!!

    Ska bli kul se dig i dina nya fina inköp du väntar på!!!

    Många kramar Tina

    SvaraRadera
  13. Du kommer att bli så fin i Amerind dress. Hoppas den kommer snart så vi får se den på. Hos mig dök tomten upp med en Sidesaddle dress i royal. Jag bara längtar till nyårsafton, för då ska den provas för första gången. Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails