Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Längtar...

God kväll :)
Det nalkas jul i vårt avlånga land. Längtar ni? Jag tycker om julen, men jag tycker också att det är väldigt skönt att ta bort den efteråt.
Jag sitter faktiskt och drömmer mig bort från jul, snö och kyla, till våren och till alla nya underbara kläder som komma skall. Jag bara MÅSTE ha jeanskjolen, den är underbar tycker jag (kika längst ner till vänster på bilden).
I vår händer också något annat, det är historiens andra Odd Molly-träff, kika in hos Bina för att läsa om kriterier för att deltaga och för att anmäl Ditt intresse. Själv skall jag njuta av den på avstånd. Jag hade gärna följt med, men jag tycker att det blir lite för mycket "runt omkring", med resa, boende o s v. Det tär på samvetet att lämna P-O med barnen under en helg, dessutom är det "fel" helg eftersom det är en helg då jag har mina stora barn.
Jag skall ändå försöka få till en Stockholmsdag under våren, det vore så underbart att få gå in i Odd Molly-butiken :). Jag älskar Smultrongården och dess lantliga charm, tyvärr så går det ju inte att jämföra utbudet med en butik som ENBART säljer Odd Molly. Jag brukar alltid checka av med Eva först, tar hon inte in det jag har på önskelistan eller inte i min storlek, då beställer jag på nätet.
Hur gör ni Mollyfantaster, beställer ni mest på nätet, ninjar hem från Tradera eller handlar ni i fysisk butik?

Bild lånad från Odd Mollys hemsida

Idag har varit en fullspäckad dag. När jag loggade in på Facebook i morse så fanns det ett meddelande från älskade Camilla som undrade om vi ville besöka henne. Det passade utmärkt eftersom vi inte hade några planer och jag slutar tidigt på tisdagar :). Vi tackade självklart ja! På rasten åkte jag till Maxi, hämtade ut ett paket till P-O, tog ut pengar. Hem och upp på vinden, ner med tvillingarnas hockeyhjälmar, här skall åkas pulka på förskolan! Betalade en mycket saftig räkning (oops ;)) och skyndade tillbaka till jobbet!

Slutade två och hämtade upp småttingarna på förskolan och så vidare. Gjorde allt som stod i min makt för att hålla Li vaken men gick bet, hon somnade sista kilometern. När vi parkerat ställde jag resolut ner henne på marken, det är första gången i mitt liv som jag ser ett barn som går och sover! (ingen av mina fem har någonsin gått i sömnen någon natt). Det såg för festligt ut! Hon piggnade till strax innan vi var framme vid porten. Det var urmysigt hos Camilla, en riktig påfyllningsdos! Vi bjöds på fika, barnen lekte och hade jätteskoj!

Leon fick ett tokutbrott när vi skulle hem och skrek/grät/gnällde HELA vägen hem till Lundy, åh vad jag blir ilsken vid sådana tillfällen! P-O och jag hjälptes åt att lasta in madrassen och åkte direkt till tippen. Vi kunde sedan lyfta in sovande tvillingar, Li fortsatte sova men Leon behövde sövas om av P-O. Jag startade en maskin och värmde sedan matlådor till P-O och mig.

Tur att barnen fick i sig rejält mellis hos Camilla!

NU skall jag ringa ett telfonsamtal som förhoppningsvis skall generera något trevligt ;)


4 kommentarer:

  1. Hmm, en blandning faktiskt, har Pondus här i Partille där ja bor som säljer OM, där kikar man alltid in, sedan beställer jag en del från internetbutiker, världen över, och ninjar hem en del från Tradera, så handlar överallt där det finns OM:)

    //Filippa

    SvaraRadera
  2. Ps, den rosa velourklänningen på bilden där skaaaa jag ha!! Och en almost black grandmascoat från prespring! *längtar*

    //Filippa

    SvaraRadera
  3. Jag har en butik i min lilla stad (Alingsås) som har ett jättestort utbud av Odd Molly men för det mesta så handlar jag i nätbutiker....varför vet jag inte, det har bara blivit så!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men åhh.. =( det är ju tre månader bort.. går inte det att byta helg? Förra gången hittade vi ett toppenhotell som man kan bo på utan att bli ruinerad.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails