Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Att gråta ut och...det ordnar sig alltid!

Vill först tacka alla snälla rara vänliga själar som gett mig massor av omtanke och varma ord i kommentarsfältet! !!!!
Vet Ni, det var inte värre än löss. Löss är aldrig roligt, det kliar och känns ofräscht, men inte värre än så. Det var som var så förbannat jobbigt är att de skall upptäckas just idag. IDAG av alla jäkla dagar. Varför skall det vara så?
Att jag inte skrev i morse var mest för att P-O tyckte att "men du kanske tappar läsare, folk vill nog läsa om dina mollysar, inte om löss". Det kan vara sant, min titel är ju NÅGOT ledande.
Men jag kom faktiskt på sedan att jag vill skriva bloggen för MIN skull, ibland när allt känns enkelt och livet bara är underbart då är det jätteroligt att visa fina bilder och förhoppningsvis ge lite inspiration.
Andra dagar behöver JAG bloggen för att skriva av mig, ventilera, då får det handla om jobb, relationen eller om något så äckligt som löss!
Egentligen undrar man om man ibland har det på känn...barnen vaknade tidigt som vanligt, när vi hade skruvat på oss tillräckligt gick vi upp och då var klockan 04:10. Det är ju för 17 natt då! Jag var på ett glatt humör, såg fram emot en kort dag på jobbet, fredagsfika och fredagskänsla. Klädde Li i nya fina me&i-kläderna som kom igår. Skulle göra henne extra fin i håret och då. DÅ!
Lade den misstänkte lusen på P-O´s nattduksbord och väckte honom "är det här löss?". Något yrvaken gick han upp och var till en början osäker. Jag fortsatte gå igenom Li och hittade förstås fler...Kollade Luca, naturligtvis han också! Lutade mig över handfatet och började kamma mitt eget hår med en vanlig kam (för ni skall ju inte tro att jag fått arslet ur vagnen och köpt hem luskam och behandling, fan vad trött man blir på sig själv, att man inte gör det man tänker!). Hopp hopp. Jodå sade P-O, du har också löss. För första gången i mitt liv. Leon hade också, men inte P-O, konstigt med tanke på att vi alla fem ligger med huvudena ihop i sängen.
I det läget är min man underbar, han tar tag i allt när jag fullkomligt brakar. Det var inte lössen i sig utan känslan av att något skall jävlas!
Hur ofta köper man ny bil?
Hur ofta ordnar man med jobb, förskolan, grannar för att få till det?
Varför idag? Varför kunde vi inte få de där timmarna i fred och få ro affären i land?
P-O tänkte rätt klart och när jag gråtit färdigt för en stund så kom vi fram till att han skulle låna grannens bil lite tidigare och smita iväg till jobbet på sin datatid, handla lusmedel och sedan åka förbi Möllers bil, hämta nyckeln till Sharanen och hämta alla tre bilbarnstolar.
Vi fick helt enkelt behandla barnen, hiva in dem i bilen och sedan åka till Eskilstuna allihop!
Min behandling skulle få ske ikväll, man vill ju inte sitta på en bilfirma med stinkande flottigt hår, eller?
Hade redan hört mig för om mamma eller svägerska kunde passa barnen men fick nej (av två olika anledningar :(..).
P-O ringde vid halv tio, hade köpt ett snordyrt medel som bara skulle behandlas på 15 minuter och sedan kunde barnen gå till förskolan, enligt henne på Apoteket. Jag måste säga att det kändes väldigt knepigt, 15 minuter? Tillbaka till förskolan? Jag bad honom ringa till dem och förklara läget och den informationen han fått, jag kände liksom att jag inte hade förstahandsinformation. Det ville han inte och vi blev osams, jag började stortjuta igen och ringde upp mamma som precis hade ringt. Vi blev också osams, eller man kan säga så här, jag brast i gråt, avslutade samtalet med att säga "vi har verkligen ingen som hjälper oss". Sedan lade jag på och hon har säkerligen försökt ringa massor av gånger (det har ringt men jag har varken kunnat eller orkat svara). Om någon undrar så handlar det för min del om lång besvikelse. Många av tårarna idag har handlat om känsla av att vara utsatt och inte ha någon i sin närhet som kan eller vill hjälpa en, det känns så förbannat sorgligt.
Det hela blev inte bättre av att jag fem minuter senare fick ett nytt samtal att vi inte kunde låna bilen som skulle tagit oss till Eskilstuna. Jag trodde faktiskt inte att jag hade mer tårar kvar...I ren desperation ringde jag Ann-Louise på andra sidan gatan.
Är du ledsen? Frågade hon på en gång och jag hulkade fram vårt dilemma. Vet ni vad, världens mest underbara människa, hon sade på en gång "jag tar barnen så lånar ni en av våra bilar". Jag börjar gråta bara jag tänker på det, så snäll!
Strax efter kom P-O hem och han började med att hjälpa mig innan han var tvungen att rusa tillbaka till jobbet. Luskammade Li och i med sprayen, sedan Leon och sist Luca som grät/skrek konstant i en halvtimme (vilken tortyr, för honom och mig). Jag var ju tvungen att låta det verka i 15 minuter. Då hade jag i medlet i mitt eget hår. I sådana här lägen behöver man vara massor av vuxna, någon som hjälper barnen, någon som tröstar och underhåller, jag hade också behövt hjälp till mitt eget långa! När jag äntligen fick tvätta ur Luca´s hår somnade han på barnens säng, utan att jag ammade. Klädde tvillingarna och de somnade framför en film, det är därför jag har ro att slå mig ner här och skriva till Er!

En utslagen nyavlusad lillkille

Underbara busiga tvillingarna i nya fina kläder, helt utslagna :o

Ville bara visa att förskolekorten kom igår, såå fina. Mycket dyrare än förra firman och sämre service, men va´17, korten är fina och många blir till julklappar...


Syskonbilden...


Dagens outfit som dock inte piggade upp något värst, trots färgchock!
Taradiddle red
Svart brottarlinne från JC
Svarta leggings från Gina Tricot
Knee length socks i pink
Träskor från Calou




Närbild på klänningen...
Nu måste jag ta rätt på massor av tvätt...har tvättat sänglakan från vår säng och barnens, filtar, mössor, handdukar...bara för säkerhets skull...
P-O kommer snart hem men vi kan inte åka förrän någon av bilarna blir lediga, vid halv två eller så....hoppas barnen hinner vakna innan vi skall åka så att jag får i dem lite lunch...
Tack än en gång för allt stöd! Och för att ni orkar lyssna!!!















9 kommentarer:

  1. Fy vilken jobbig upptäkckt! Min dotter är i Usa som aupair. Efter 2 veckor fick hon utlag på hela kroppen och ansiktet som kliade. Familjen kunde inte förstå vad det var. Min dotter hade jättejobbigt med klådan i 2 månader tills hon upptäckte vägglöss i sängen. Familjen blev jätteargapå henne och påstod att hon hade tragit dit dem, vilket hon inte hade gjort. De ville inte hjälpa henne att bli fri dem. Snacka om att det var en jobbig situation. Till sist så fick hon en ny madrass och de spraya med typ radar i hennes rum,men anticimex vägrar de att ta dit. Nu är hon av med utslagen och jag hoppad att de äckliga krypen inte kommer tillbaks, men det är väl mest troligt eftersom inte anticimex har varit där.

    SvaraRadera
  2. Skickar en kram och hoppas verkligen att allt klaffar nu för er. Fick tårar i ögonen när jag läste om det ni råkat ut för. Kan känna paniken och maktlösheten men jag vet samtidigt att på något vis så brukar allt reda ut sig i slutänden.

    Hoppas ni blir nöjda med bilen och att lössen ger sig.
    Kramar!
    Ulrica

    SvaraRadera
  3. Vill bara ge dig en stor KRAM, Förstår att allt känns hopplöst i såna siutationer. Men du är en super mamma!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skickar en stor peppningskram, jisses vilka dagar du har haft! Hoppas att det fixar sig det sista nu.
    kram

    SvaraRadera
  5. En stor stärkande KRAM till dig!!!
    Löss är inget roligt men det är inte så farligt som ALLA tror och det är lätt behandlat.... Tänk Possitivt att det är bara i rena hår de trivs.....
    När jag läser dig blogg är det som om det är mitt liv du skriver om... Trodde jag var ensam med kaosen och allt vad det innebär att ha särkullsbarn....
    Ha nu en underbar helg!!!
    Lova mig att du stannar och tänker på dig själv oxå!!!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  6. Vännen fya mig ingen rolig upptäkt men men såna tider och som ovan de trivs ju bara där det är rent och fint och den händer väl nästan alla men känlsan måste vara hemskt äcklig se dessa bläää men tur vi lever på 2000-talet och dundermedlen blir bättre effektivare på kortare tid!! Åh vilken snäll granne det är medmänsklighet hade jag bott närmare kunde de fått vara hos mig...fast bor ju på vägen mot E-tuna nästa gång kanske!!!! Tycker absolut du kan skriva om allt i din blogg bara skönt att få läsa om hur 2a har det livet,nu är ju kläder iof ditt intresse och vad bloggen ska handla om men so what...gillar allt du skriver känns igen mycket och dina tankar har själv lite såna om mat tex känner igen mycket!! Håller med ovanstående igen ....stanna upp andas och ta hand om dig man blir stark, vet själv kör i samma tempo!! lycka till med bilköpet och era nya små vänner som förhoppningsvis nu är gone!! Storstor kram och ha en trevlig fortsatt helg!!!!

    SvaraRadera
  7. Men vad skönt att det löste sig.

    Tabby

    SvaraRadera
  8. Men lilla gumman, vilken morgon/förmiddag ni har haft. Sitter här med tårar i ögonen. Det blev mycket känslor, snyft. Hade önskat att jag kunnat komma och hjälpa. Konstigt det började att klia i håret, till-och-med.
    I somras passade vi min brorsdotter i några dagar, hon hade precis blivit avlusad, oj vad jag luskammade henne morgon och kväll, hittade många ägg.
    Stora kramen från en förskollärare till en annan förskollärare!!

    SvaraRadera
  9. Nämen usch vilken start på dagen! Skönt att det löste sig trots allt. Vilken underbar granne ni har! Hoppas ni numera är glada ägare till er nya bil!
    Massa kramar till dig och din familj!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails