Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Bildorgie...

God morgon bloggvänner!!!
Då var jag här igen, EN av dagens höjdpunkt. När alla morgonrutiner är avklarade, barnen har ätit frukost, fått kläder på kroppen, deras säng är bäddad, tvätten är inplockad, jag har sminkat mig (ibland är det verkligen bara såå tråkigt), gjort ordning håret, klätt mig osv.
Då när man får börja ta korten och sedan kan sätta sig här och skriva, DET är roligt tycker jag. Jag läste någonstans om tips för att öka antalet beökare till sin blogg.
Jag tycker att det är jätteroligt att ha många läsare och det är jätteroligt att få feedback på det jag skriver. Men det viktigaste är att jag gör det för min skull, för att jag vill och behöver skriva av mig. Därför är det väldigt blandad kompott i min blogg, allt från ytliga saker som klädintresse till djupare saker som min matproblematik, känslor, relation och barn.
Vissa saker MÅSTE jag utesluta och det är saker som rör mitt jobb och är sekretessbelagt eller saker som P-O och jag kommit överens om.
Annars: Här har ni mig :)
Jag har blivit inspirerad av fina INA,
(Och Ina, min man tyckte att Din klänning du har i inledningen till bloggen, Excess dress, var urvacker, han sade det flera gånger, jag brukar nämna dig som min inspirationskälla och ÄNTLIGEN fick han upp ögonen :))
inspirerad till att ta fler bilder, en del är snarlika, men jag tycker själv att det blir väldigt levande att ta bilder i lite olika positioner.
Bakgrunden får ni dock stå ut med, jag använder självutlösaren på kameran och då är byrån i hallen ett bra ställe att ställa den på, den är liksom tillräckligt hög! Varje gång jag ser korten irriterar jag mig på den gräsliga lampan i taket (som sitter kvar sedan förra ägarna), taket som skall målas om, pizzeriavalvet, rosettbården (huvaligen) och annat man irriterar sig på.
Men, struntsamma!
En dag kommer vi känna att vi har ork och tid att ta tag i en del!

Dagens outfit:
Tenfold knit i rose
Alloverprinted cottonpoly tank
Rosa baslinne från Gina
Kjol från Esprit
Strumpbyxor från H&M
Knee length socks i chalk



Idag är det Humanity for all i ljusbrunt och vitt...
Halsband från Eefva Attling "Homo Sapiens". Måste berätta en rolig historia. Jag har ett sådant där vackert armband från namnsmycken.com där alla mina fem barns namn är ingraverade på varsin silverplatta. Barnen på jobbet ÄLSKAR det, vill att jag skall visa brickorna och läsa namnen om och om igen.
En dag satt ett barn i mitt knä och fingrade på det halsbandet jag har på bilden och så plötsligt utbrister hon "men, vad har du för barn som heter Homo och Sapiens?".
Såå rart, det är klart att alla brickor med text betyder att det namn på personens barn...;)

Vet att en del INTE tycker om när märket är tryckt på det här sättet, men mig gör det faktiskt inte ett dugg! Många plagg är ju "skyltade" på detta sätt, både klassiska sportmärken som Adidas, Puma, Nike och andra märken som Boomerang, Peak, Bondelid, Esprit..

Idag är det tema turkost på barnen...alla tre har kläder från me&i.
Nu är deras säng bäddad med nya överkastet, det blev jättebra tycker jag!
Mörkt är väl förhoppningsvis liiite tåligare!
Nu skall jag fortsätta dricka mitt kaffe och läsa lite bloggar!
Ha en underbar söndag!!!







9 kommentarer:

  1. Godmorgon Skrutteruttan!
    Jag vill bara säga att din blogg har blivit min favvoblogg. Det är den första jag läser när jag slår på datorn. Jag tycker att du gör ett otroligt bra jobb med dina små och även ömmar för din P-o. Dessutom är så så otroligt fin i dina outfitter. Skit i vad andra säger/skriver. Njut av familjen och ha en bra dag!

    Camilla (brukar kalla mig för skruttegumman:))

    SvaraRadera
  2. Camilla: Va´roligt med en ny läsare!!!Får jag fråga hur du hittade min blogg?

    SvaraRadera
  3. Jag har nyligen blivit förälskad i Odd MOlly Började med att köpa deras aktier och nu har jag börjat köpa deras kläder. Jag hittade Molly Dolly Inas blogg och där fann jag även dig.

    SvaraRadera
  4. Aha där ser man, det är intressant att veta hur folk hittar till mig :)

    SvaraRadera
  5. Härlig outfit! :)
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hur jag hittade dig, vet du ju, på öppna förskolan:) Jag läser också - varje dag! Du ger mig massor av inspiration och "tyvärr" en låååång önskelista på kläder;)Det var ju genom dig jag från början hittade Meandi, tex. Sedan har vi mkt samma tänk, och gått igenom en del väldigt likadana händelser. Ja, jösses, nu är det rätt länge sedan, men du ska veta att jag hade nog aldrig överlevt de där åren utan dig! ...För att inte tala om det här med maten...Och sedan är det så roligt att få läsa om din vardag hur rörigt, och hur härligt, det kan vara att vara storfamilj- precis som för oss.
    Ha en skön söndag!
    Kram Karro

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Jag kom hit via en länk på Familjeliv. Mkt trevlig och fin blogg! Tycker du är helt fantastisk som sköter om hem, barn och familj, jobb och dig själv med en sådan energi ( önskar jag själv hade hälften av den energin;) ).

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Mycket snygg outfit på både dig o barnen!
    Följer oxå bloggen..
    /LillaJag

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails