Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

I väntans tider....



....ja, tänk om det vore så väl att jag hade en bulle i ugnen, en liten bebis i magen. Det skulle vara grejer det. Även om mina graviditeter har varit väldigt kantade av oro (först för att få missfall fram till vecka 12, sedan att det skall vara något fel på barnet, sedan att det skall födas före vecka 22 och lagom när all den oron har gått över, då kommer oron för förlossningen och att det skall hända grynet något). Men bortsett från all oro så ÄLSKAR jag att vara gravid, jag har aldrig haft problem med foglossning, jag har inte haft halsbränna eller ond rygg. Den enda krämpan har varit illamående och nedstämdhet fram till vecka 12.
Idag är det på dagen 3 år sedan vi förlorade lilla pyret i magen *ledsen*. Å andra sidan fick vi Luca istället, han kommer för alltid vara "barnet som kom istället för"....
Jag tjatar nog på P-O varje dag om att vi skall skaffa en liten till, men min önskan verkar inte engagera honom alltför mycket, tyvärr!
Nej, det jag går och väntar på är dessa underbara boots, såg dem i INAS blogg för ett par månader sedan, blev kär i dem direkt och fick snabbt nys om att de skulle komma in på Smultrongården, sedan dess har jag väntat och väntat och väntat lite till. Den här veckan skall de komma! Vet inte hur jag skall få till det riktigt, om jag inte kan komma dit mot slutet av veckan får det bli i samband med julmarknaden i helgen.
Jag har ju en önskan om att få till det där med vaccinet också, imorgon släpps det på vår vårdcentral, jag skall chansa, kompa ut lite tidigare och hänga på låset. Det knasiga är att jag har Luca´s tandläkartid att passa klockan 15:40. Helst av allt skulle jag vilja hämta upp William och Tilde och få dem vaccinerade på mässan också, men tydligen var det tokmycket folk idag och vaccinet tog slut. 700 meter kö och trafikkaos på motorvägen...hmmm, det känns inte så lockande att stå i den kön med alla barnen hängande i hasorna...Får jag inte till vaccineringen av de stora imorgon får det bli till helgen...de små kan jag i värsta fall försöka med på torsdag igen...
Håll tummarna!
Idag har jag haft en lååång dag. På morgonen skulle jag ha ett möte, detta har jag varit nervös för hela helgen och jag var på plats redan 07:20 för att förbereda mig, egentligen börjar jag 07:45 men har en timmes friskvård som jag VERKLIGEN behöver, tid bara för mig själv! Friskvårdstiden rök alltså idag, tyvärr! Mötet gick bra *stolt*.
Sedan till skogen med en vikarie och alla barnen. Tillbaka till jobbet för att vara rastvärd. Sedan lunch i all hast och på min egen rast fick jag fixa nya namnskyltar, portfoli0pärm och ny fritidslista. Det blir mycket att fixa med när det kommer nya elever! Hann inte ta det lugnt på min rast i två minuter ens. Ner till ledningsgruppsmöte och tre timmars budget (man är ju helt manglad i huvudet efter ett tag). Efter mötet, upp och lösa av vikarien som skulle hem och så fick jag stanna för att stänga (ordinarie personal var sjuk idag). P-O kom kvart i fem med småttingarna för han skulle på utvecklingssamtal med Lovisa. Städade på avdelningen, pratade med barnen, svarade i telefon, ändrade lösenorden på mina inloggningar. Halv sex bommade jag igen och vi traskade hemåt efter 10 timmars arbete utan en endaste rast.
Väl hemma var det post med räkningar att ta hand om, tvätt och packning, dammsuga och fixa. Packa tvillingarnas ryggsäckar. P-O och barnen hade ätit, jag fixade pitabröd med fetaost, sallad, tomat, lök och en supergod tomatdressing till mig! Dricker lite kaffe nu och försöker söva Luca. Barnen har varit tokjobbiga, busar, skriker, slåss. Man blir alldeles matt *puh*.
Vill bara krypa ner i sängen, glo på tv och äta popcorn nu!!!!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. godmorgon!sitter dricker mitt morgonkaffe och läser den bästa blogg som finns!!! usca mig missfall inge kul alls haft 2 st bläää men ser det som att något fel och bättre så än ´det blir ett barn som kanske ej mår bra kroppens eget försvar på att något är fel att stöta bort men som sagt aldrig kul man söjrer och undrar vem det skulle blivit!!! Bootsen de är såå snygga vill oxå ha som allt annat med hihi..spännade att se de på tillsammans med odd mollysar snyggt!!! vi har fått vaccin och känns skönt!!
    Önskar dig en bra dag och hoppas allt du planerat går i lås!!
    Varma höstkramar Tina

    SvaraRadera
  2. snälla använd inte denna blekrosa
    har synfel och kan tyvärr inte läsa den texten ;-(

    SvaraRadera
  3. Anonym: Okej, skall försöka komma ihåg det :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails