Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Vem är Du?

Rise and shine :)
Hoppas allt är väl med just Dig och att du känner tillförsikt inför dagen Du har framför dig!
Tänk vad konstigt det är egentligen, att du redan när du slår upp ögonen (läs väcks av väckarklockan) kan var antingen på gott humör eller på dåligt humör. Vad är det som händer under nätterna som påverkar oss?
Drömmar?
Idag kände jag mig mest bara trött och frusen när jag vaknade. Tog en lång varm dusch (nu kan vi ju alla unna oss den lyxen när stoppet i avloppet är rensat). Har klätt mig lite varmt och gosigt med både ullstrumpor och varm scarf!
Dricker varmt kaffe nu och hoppas på att de stora snart skall komma upp ur källaren. Småpojkarna är vakna men lillhöna sover fortfarande.
Jag tycker om onsdagar, det har jag skrivit förut. Mitten av arbetsveckan, trevligt schema på jobbet, mycket barntid som inte är uppstyrd av ämnen. Det är det bästa i mitt jobb, sitta i soffan, läsa en bok eller två, bara prata med barnen, det är mysigt det! Min kollega har matematik med barnen under ett pass då jag har hand om den fria leken. Jag tycker om att ha samling också, men det ligger väldigt mycket förmaningar i det och ibland känner man sig rätt urlakad när man måste höja rösten och bli arg.
24 barn som skruvar på sig eller pratar i mun på varann :).
Kanske är det så att samlingarna inte alltid är till 100 % intressanta för samtliga elever. Eller.... stryk kanske, det är inte intressant för alla. Men så är det ju i livet, vissa saker måste man kunna, visa saker är ju onekligen bra att veta. Hur noga lyssnade Du på genomgångarna av Sveriges kungar genom tiderna, eller matematiklektionerna då vi lärde oss om derivata? Jag kan fortfarande rabbla prepositionerna som styr ackusativ och dativ i tyskan, men HUR ofta pratar jag tyska med mamman på jobbet? ALDRIG!
Som sagt, vissa saker måste man kunna och en sak vi lär barnen i förskoleklass är just det att sitta ner, lyssna på varandra (och fröken), vänta på sin tur, prata inför grupp.
Det är inte så lätt alla gånger, men acks så nyttigt!
Idag känns det extraroligt eftersom Tilde och jag skall på trevligheter ikväll, det känns bra att hon och jag fått lite egentid tillsammans senaste månaden. På söndag har Tilde dansuppvisning, då skall jag ta med mig Li, tror att lilla fröken Kämpe skulle kunna uppskatta det! Önskar att jag kunde få lite mer egentid med var och en av mina fem barn. Luca och jag har ju amningen och den speciella kontakten som blir av det. Just nu är det väl William och Leon jag skulle vilja och behöver satsa lite på!
Dagens outfit:
Scarfscarf i rose
A-one silk wrap tunic (tror jag) i powder
Spoiler underdress i dark blue
Jeansleggings från Vila
Knee length socks i dark blue




Humanityband i magenta


Jag är så nyfiken på just dig som läser, vem är Du? Vad jobbar Du med? Jag har valt att ha funktionen "anonyma inlägg" för att man skall kunna skriva i kommentarsfältet utan att ha exempelvis ett google-konto. Som ni vet sedan innan censurerar jag inget, allas kommentarer finns med så skriv nu är du snäll!
Vem är Du som tittar in hos mig här i bloggen då och då?
Helénakramar



27 kommentarer:

  1. Jag har ju kommenterat förut, läser din blogg varje dag och förundras över hur duktig du är på att få din vardag att gå ihop. Du gör mig glad!!

    Är 42 år och jobbar som förskollärare. Mamma till två barn i dag utflugna båda två (började tidigt). Det har också sina fördelar...men känns ensamt om sänder.

    Bor på en stor hästgård i norrbotten med min man, 6 cockrar och 3 hästar. Odd Mollygalning som älskar inredning. Drev förut blogget "Livet i byn".

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid :) Vad roligt att du hittat till mig och att du tycker om att läsa min blogg! Har ni inte funderat på en sladdis? Eller väntar ni på barnbarn kanske? Å andra sidan verkar många djur ta sin tid...Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej!! Mig minns du säkert ifrån FL ;) Jag läser din blogg varje morgon innan alla måsten börjar. Just nu studerar jag & har barnen hemma samtidigt. 25 år år är jag med två vildar på 1 1/2 & 5 år.

    Hoppas du får en bra dag. Kraam Julia
    (julia&nelly ifrån fl)

    SvaraRadera
  4. Är 36 år, gift, 4 barn nellan 2-22 år.... De två äldsta är min mans barn men alltid bott med oss... Jobbar med bokföring och all ekonomi på ett företag... Är Stödfamilj till 2 syskonpar... Så vi är en STOR familj...
    Fastnade för din blogg första gången och läser den dagligen...
    Känner igen mig så enormt...

    Ha en bra dag!!!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  5. Är 34 år, gift med 2 barn som är 10 år och 10 månader. Är frisör, egen företagare. Hittade hit via andra Mollybloggar. Känner igen mycket av det du skriver om (vardagslivet).....
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Hej Helena!
    Gillar din blogg så mycket, läser här varje dag. Jag älskar Odd Molly.....
    Bor i hus med min man och våra två pojkar 8 och 11 år.
    Jobbar som förskollärare på en 1-5årsavdelning.
    Gillar inredning, med mycket vitt och gamla fina saker.
    Nu ska jag till jobbet, börjar klockan 9, direkt efter jobbet har vi ATP, lång dag idag.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Hej
    Är gift 2-barnsmamma på 30 år. Är nu mammaledig sedan 3 år tillbaka. Min stora pojke är 2 år och 8 månader och lilltjejen är 16 månader. Båda mina barn är hemma och kommer att vara det till i augusti. I augusti kommer jag att gå tillbaka till mitt jobb som förskollärare.
    På fritiden älskar jag att shoppa barnkläder främst meandi, pop och lite nova star (enbart byxor än så länge). Eftersom jahg har en del kilon kavr har jag tappat shoppingsuget till mig själv och ägnar mesta tiden åt barnen. Måste även säga att jag tar ändå hand om mig själv
    Älskar att läsa din blogg och titta på alla vackra kläder
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Jag hittade din blogg genom FLs OMtråd, jag är nyfrälst Mollyist... :-)

    Just nu är jag mammaledig med vårt andra barn, i januari ska jag börja jobba igen. Jag är oxå förskollärare och nu när jag börjar jobba igen ska jag vara på en avdelning med de allra yngsta barnen... så det kommer nog inte att bli några mollysar på jobbet för min del.

    Jag gillar dinblogg jättemycket och är full av beundran över hur du hinner! Och så gillar jag dina fina outfits!

    SvaraRadera
  9. Jag hittade din blogg genom en tråd på FL. Nu brukar jag börja min arbetsdag med en kopp kaffe och läsa din blogg.

    Fascineras mycket av allas kärlek till Odd Molly. Själv har jag inte lyckats köpa ett enda plagg(!) fast jag verkligen försökt. Jag tycker allt är så fint på alla andra, men så går jag och tittar på kläderna i butiken och tänker - njaaaa.... Nåväl, snart ska jag nog lyckas köpa något.

    Hur som helst, gillar dina outfits och att läsa om ditt vardagsliv och hur du hinner få ihop allt.

    Själv kämpar jag med en vardag som inte alltid går ihop. Är mamma till en tio månaders pojke och en tre årig flicka, jobbar nästan heltid som IT-konsult (pappan är hemma med pojken) och vi bor i Stockholm.

    Hälsningar
    Anna

    SvaraRadera
  10. Hej Helena! Läser hos dig varje dag, dessförinnan på din blogg på FL - så kul att du började blogga "på riktigt". Älskar denna typ av bloggar, har en egen men hinner/orkar inte skriva så mycket och inte alls så personligt....Jag är gift och har 4 barn mellan 8 och 17 år, bor på Västkusten och jobbar som vårdare på ett LSS boende för personer med Autism. *kram*

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag ar inte 30-nanting, jag ar inte mammaledig, och jag ar inte forskolelarare, men jag gillar din blog! Ar uppvuxen i Sverige men bor i USA sen drygt 20 ar tillbaks, har 3 barn, en snall man, alskar att handarbeta, men ar aven sporttokig (speciellt basket), och ar rattsa nybliven OddMolly-fantast. Upptackte for nagra manader sedan manga harliga svenska OddMolly fokuserade bloggar och tycker det ar sa mysigt att lasa svenska och kanna en kontakt med Sverige genom dessa samtidigt som jag far sa mycket OddMolly inspiration.
    Tack for en harlig och arlig blog!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Men åh vad roligt, vad glad jag blir att så många tagit sig tid att svara!!!!Många som är förskollärare, en del som är mammalediga, några som är Mollyfrälsta, några från Familjeliv... Vilken härlig blandning av människor och vad jag är glad att ni vill läsa om just mig *kramar*

    SvaraRadera
  13. hej!
    jag börjar ofat min dag med din blogg, kul med bloggar som uppdateras så ofta hittade dig första gången via Fl då du väntade tvillingarna har en lite Elias som är jämngammal med dem och har sen en 7 årig son oxå. jag studerar just nu till förskollärare. :-)
    så jag hamnar i den kategorin oxå. läser min första termin i Falun fast på distans. börjde läsa till lärare för många år sen mn hoppade av, då gick jag faktiskt i Örebro och bodde där i 2 år nästan,men fann mig väl aldrig tillrätta och flyttade hem igen.
    ha en bra dag!
    //Pernilla

    SvaraRadera
  14. Halloj! Sjuksköterska, jobbar på intensivvårdsavdelning för bebisar, 34, 2 barn: 7 o 3½. meandisäljare som ska sluta med det nu, klädtokig!
    Läser inte din blogg lika ofta nu när jag kan se outfits på FB :)
    kram

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    32 årig 4 barns mamma som är ny i molly världen men älskar den massor. Har en liten molly blogg med samt en där jag har mest familjen.
    Gillar din blogg massor och läser den dagligen.
    Du får hop allt så bra.
    Jobbar själv som personlig assistent och jobbar även på ett kontor där jag fixar med fakturor och svara i telefon. (makens föräldrars företag)
    Fast just nu är jag föräldraledig mest då vår yngsta är 3 månader snart.
    De andra små är 6 år , 5 år och 2 år.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  16. Hejsan!!
    Jag är 29 år fyllda, har 2 döttrar som är 6½ och 7½, och beräknas få en son om 3 dagar!! (Just nu känns det inte som det kommer nån alls*S*.....suck!)
    Jag älskar Odd Molly, känner mig alltid otroligt fin när jag har OM på mig! Den känslan är underbar och oslagbar. Mannen skakar bara på huvudet:)

    Kikar i din blogg typ varje dag och du har alltid så fina kombinationer! Fick faktiskt ett tips från dig (dock ej OM!) , den blågrå meandi plysch kjolen kom med posten igår, satt som ett smäck trots tjockemagen:)

    Så tack för inspirationen, keep up the good work!!

    Kram Filippa

    SvaraRadera
  17. Hej,
    Jag gillar Odd Molly, inte frälst dock ;-). Tycker att det är superkul att se dina outfits. Intressant att läsa om er vardag också, vår skiljer sig en del, men jag kan ändå känna igen mig i många saker. Är 33 år, gift och har två pojkar 2,5 och 1 år. Just nu är jag mammaledig, men börjar jobba efter nyår, jag är jurist.
    Jättekul med uppdateringar ofta.
    Kram Lotten

    SvaraRadera
  18. Hej Helena,
    Karin heter jag och jag följer din blogg. Jag tycker du är rolig, modig och inspirerande. Jag gillar också kläder både till mig själv och barnen men har inte ekonomin just nu för några mollysar. Dessutom är jag gravid (med mitt fjärde barn) och vill inte shoppa till mig själv av den anledningen. Jag kommer också få en stor familj med allt vad det innebär av logistik, stress och planering... Där är du ett föredöme tycker jag! Kram! Karin

    SvaraRadera
  19. 35år, gift, fyra barn (Elin 13år, Fanny 10år och tvillingarna Ella o André 4år), halvtidsjobbande husmor. Fastnade för din blogg när du höll till på FL. Fascineras över din förmåga att få allt att fungera så bra. Har lärt mig ett och annat genom din blogg och hämtat mycket energi härifrån. Njuter av alla vackra kläder och att läsa din blogg är en av mina morgonsysslor (tillsammans med en kopp kaffe).

    SvaraRadera
  20. En glad skit från Sundsvall =)
    Läser din blogg varje dag! Helt underbar!
    Här i Sundsvall är det grått och trist, regnet bara öser ner =( Jag är en sån som vill ha vinter och mycket snö. Kram

    SvaraRadera
  21. Tack alla ni underbara människor som skriver och tar er tid!!!Jag är jätteglad att ha er som lyssnare när jag berättar om mitt liv :) Kram kram

    SvaraRadera
  22. Nyfrälst-OM-klädtokig-barnsjuksköterska-46 år. Har 2 tjejer, 10 och 6, gift med en underbar man Alltid älskat kläder, sålt Lingon&Blåbär barnkläder i många år.
    Läser din blogg och peppad av det på morgonkvisten. Är oxo morgonpigg men inte riktigt som du, kommer en timme senare. Bor i villa , har 2 katter, gillar god mat och dryck.

    kram

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Jag heter Sara, är 31 och bor i en alldeles för liten lägenhet i Uppsala med man och lillMyggan på 2,5 år. Jobbar med miljö och energi-forskning, och pendlar på tok för långt varje dag. Letar hus närmare, det går sådär. Funderar på en liten till, snart. Och shoppar troligen på tok för mycket. Äger bara två Mollysar (men nyss var det inga ;) ). Vi ska till Nya Zealand (makens hemland) över jul (dyrt), så det blir nog inga fler förrän vi kommit hem..
    Läser din blogg varje dag (hittade hit från FL, läser barnklädestrådar där ibland).
    Det är fint av dig att du delar med dig så mycket av din vardag och dina tankar. Och jag tycker det är roligt att kika på dina (och barnens) kläder, inspirerande. :)
    Och jag tycker du verkar trevlig!
    Kram och hej!
    Sara

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Jag är 37 år, gift tvåbarnsmamma (6 år & 4 år) bor i Skåne. Har en kärlek till att shoppa som många andra. Blir lite blandade märken och affärer jag shoppar från. Har dock handlat mer och mer OM det senaste månaderna. Tycker även att barnkläder är skoj å shoppa. Jobbar på som säljare/administratör.
    Hittade hit via OM tråden på FL.
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Gift, trebarnsmamma, har en om-kärlek sedan 1 år tillbaka, lärare som jobbar 85% officiellt men i verkligheten mer än 100%..., syr barnkläder. Gillar att läsa din blogg just för att det inte bara är OM utan en skön mix..
    Bloggar själv men inte om OM.
    /Fia

    SvaraRadera
  26. Hej! Har skrivit har en gang forut - hittade din blogg genom OM-traden pa FL. Laser ocksa har nastan varje dag for det ar helt enkelt bade inspirerande och kul att lasa om ditt vardagsliv och OM, en bra mix. Och anda har vi nog valdigt olika liv. Bor i London, ar gift, har ett barn, jobbar deltid inom HR pa en internationell charity...och alskar saklart fina saker och klader ;-) Kram, Olimpia/Nina

    SvaraRadera
  27. Jag är en riktigt "smygläsare" som hoppar runt bland alla bloggar, men nästan aldrig kommenterar! ;-) Är fascinerad av alla odd molly-bloggar, gillar att det är så "vanliga" människor med passionerat intresse för kläder. Själv äger jag inte ett enda om-plagg, har aldrig ens provat något, bara nypt lite i någon butik ibland. De är alldeles för dyra för mig, men fina och inspirerande!
    Vem är jag då? 37 årig förskollärare, men nu på väg att bli personalvetare, med man och två barn! Kram! :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails