Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Härmapa!

Inspiration!!!!
Inspirerad av Ina och faktiskt baserad på en konversation Tilde och jag hade sist vi var på väg till Smultrongården. Jag frågade henne om vilket plagg hon tyckte var finast i varje "Molly-kategori".
Idag läste jag i fina Inas blogg där hon gjort ett fantastiskt inlägg om sina tio bästa köp från hösten. Blev såå sugen på att göra något liknande, som en sammanfattning av höstens/vinterns inköp!
Om mindre än en månad kommer PRESPRING ut till webbutikerna och affärerna.
Jag som inte ens är mätt på höstens/vinterns fina kläder!
Beslöt mig för att göra en gradering av mina favoriter i varje kategori, visst är jag en härmapa!

Först ut, kategorin klassiker:
En underbar
Lovely knit i cherry,
varm, snygg och skön att bära!


I kategorin "mest oväntade Heléna" vinner denna
A-one silk wrap tunic i powder,
så olikt mig att köpa en sådan, men bara såå snygg!


I kategorin tunika vinner denna skapelse,
Voile short dress i chocolate,
jättefin! Plötsligt är jag helt frälst i brunt!

Kategori kofta/tröja. Min absoluta favorit är denna
alpaca hoodly knit jacket i chocolate.
Passar till så mycket! Inköpt på Smultrongården. Hade väl bara tänkt "prova" den, men den åkte förstås med hem på stört :)-

I kategorin Spoiler vinner denna överlägset, den första Spoilern jag köpte (bortsett från den 0:a jag fick skicka tillbaka), tyvärr har min två hål, rejäla sådana, men eftersom jag alltid har något över den så syns de inte och jag låter dem vara...
Spoiler underdress i powder


I kategorin linnen vinner denna, älskade den från första stund, både på produktbilden och i verkligheten, man ser ju ut som J.Lo, men vad 17 :).
Glazing frill tank i chalk


Kategori ytterplagg:
Onceinalifetime coat,
say no more!
Min älskade make har lånat mig pengar till denna och jag skall vackert betala av 500 kronor i månaden ända fram till sommaren, men jag ÄLSKAR den!



I kategorin klänningar:
Everywear dress i almost black,
många underbara detaljer, skön att bära (inte alls stickig), snygg, varm och klassisk!

I kategorin accessoarer vinner denna överlägset,
Suede tassel bag chocolate,
används dagligen, praktisk, snygg, bäst helt enkelt!


I kategorin blusar vinner denna,
Hearted tunic i powder,
underbar, kvinnlig, skön, vacker helt enkelt!

I kategorin strumpor vinner dessa.
Knee length socks i chalk,
lyfter varenda outfit, snygga till jeans, jeansleggings, tights, kjol, klänning, ett måste i min garderob!!!!
Det var kvällens sammanfattning till Er som mest vill läsa om mollysar
(med tanke på titeln på min blogg :))
Till Er som vill läsa om bilhistorien är uppdateringen så här:
  • Jag har ringt Conny på Toyota center och "bokat" bilen
  • Jag har gjort en överföring på massor av pengar (typ 13 mollyblusar) till företaget
  • Jag har ringt IF och teckat en helförsäkring
  • Jag har ordnat med barnomsorgspersonalen så att barnen få stanna till 16 imorgon (tack underbara pedagoger!!!!!!)
  • Jag har fått tillåtelse av mina kollegor att ta en halv semesterdag imorgon (tack!)
  • Jag har ordnat en vikarie till morgondagen
  • Jag har bett världens bästa grannar om att få låna deras bil imorgon
  • Jag har gjort en checklista inför morgondagen
  • Jag har gjort en kom-ihåg-lista till allt som har med gamla och nya bilen att göra.

Om allt går vägen kommer det bilder imorgon på vår nya bil!

Helénakramar


































4 kommentarer:

  1. tack för inspirerande lista, Jag är inte heller klar med inköpen fån höstens släpp, får handla lite då och då.
    Jag har en bra bil och hoppas er fredag blir lyckad så ni får det med!

    kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det ordnade sig så fort med bil! Men inte är det några roliga pengar:(! Ha en bra dag i morgon och en trevlig helg sedan! kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jättefin lista!
    Är själv jättesugen på hoodalpacaknit-en, men när jag provade den i både min strl, en mindre o en större strl så tyckte jag att knytet hamnade så dumt mitt på bröstet liksom.. Hur gör du? Drar du ner koftan lite så att det hamnar under?

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att det fortfarande finns plagg från hösten/vintern som jag kan tänka mig... pust, att man aldrig blir nöjd!?
    Fin lista och du är ingen härmapa, Katinka utmanade oss alla att göra våra egna listor, jättekul att läsa tycker jag och vi har många lika, tänk vilken bra smak vi har!!;-)
    Kram Ina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails