Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Swedish Hasbeens

God morgon och välkommen till en ny dag :)
Tack alla Ni underbara människor därute som fyller på min gryta med fina och snälla ord, ni skall veta att det verkligen värmer!!!!
(och tack Jossan för din fina komplimang igår på Maxi *puss*).
Fick ett önskemål från Mollyflickan om att lägga in en bild på P-O :). Han är inte riktigt lika morgonpigg som jag och om jag skulle vänta in hans "dagens outfit" så skulle bloggen bli ganska sent skriven ;). Det finns en bild på honom i bildspelet bredvid, men så kan jag ju lägga in den här bilden. Dessa fotografier är tagna av vår skolfotograf och vi fick en uppsättning var, i vimlet bland alla fotografier på våra barn tyckte vi att det faktiskt kunde finnas ETT kort på oss var
Så voilá, min man!

Han är rätt skojsig min man, har humor och busar en del. Han läser som bekant min blogg och svarar ibland i kommentarsfältet, ger mig råd och försöker tipsa mig om saker. Han såg de senaste frågorna kring vår ekonomi och tyckte att jag skulle göra ett inlägg om hur ekonomisk jag faktiskt är (som att jag har massor av olika konton för olika utgifter o s v). Så småningom skall jag göra en budgetblogg för alla som irriterar sig på mina inköp, men även som ett tips om man vill ha ordning på sina finanser...
(och vill lägga eventuellt överskjutande pengar på en Molly-blus kanske :))
Han funderade också på om han skulle ställa upp på ett foto på sig själv i sunkiga kläder för att spä på folks fördomar, aha, det är SÅ de gör, de lägger pengarna på frugan och barnen ;).
Nog om det!
Ber om ursäkt för kvaliteten på korten, idag skiner solen (och tack för det) men det gjorde att korten blev lite bländande eller vad man skall säga...det viktiga är att ni ser bootsen :)
Dagens outfit:
Spoiler tank i chocolate
Jeansleggings från Vila
Swedish hasbeens i cognac
Gillar färgen på klacken! Inte samma färg som själva stöveln och inte svart som väl är vanligast antar jag?


Och bakifrån...


Närbild på underbara linnet...


Tre busfisar:
Leon i blå Nova Star tröja, grå Armybyxor NS
Luca i hallonröd tröja från Nova Star, bruna Army från NS
Li i tunika och leggings från me&i

William storskrutt (inte sååå ofta med på bild),
Jeans från H&M, skjorta från Kapp Ahl
Tilde är inte med på bild idag, hon var inte färdig när fotografen startade sitt morgonpass :).
Jag har varit effektiva Heléna på morgonen, tagit rätt på tvätt, duschat och gjort mig i ordning, bäddat, plockat, badat de tre små, gett barnen grötfrukost, gjort lunchen (mangokyckling med ris i form). Idag kommer P-O´s bror hit, skall hjälpa oss med småplock (och kanske riva bastun *oops*).
Jag flyr fältet med barnen!
Snart skall vi åka till Smultrongården, skall bli mysigt att fylla på med julstämning!Ha en mysig lördag!!!







2 kommentarer:

  1. Vilken fart du haft, önskat jag hade haft samma fart idag men men... :) Mango kyckling lät ju hur gott som helst. Här blir det älg stek...
    Underbart fina kort på dig o din familj. Ni ser jätte fina ut ihop du i din make!

    Jätte fina kläder du har på dig idag. Sånt linne skulle jag nog vilja ha. Börja kolla efter ett tror jag. :)

    Ha en toppen lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina familjen! En budgetblogg later utmarkt, vill garna ha tips fa hur man kan fa rad med fler mollysar ;-) :-)/ Kramar, Olimpia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails