Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Egentid-lyx av stora mått!

Vi är inte så bortskämda med egentid precis, visst skulle vi kunna unna varann mer tid utan barnen, men det är inte så enkelt. Huset kräver sitt i underhållsväg, sedan är det alla hushållssysslor (som alla har oavsett antalet barn, om man inte har städhjälp eller en personlig kock förstås). Vi har ju som bekant valt att ha många barn och det blir liksom inte bara ett eller ett par föräldramöten utan det kan faktiskt vara fem-sex stycken per termin, samma med utvecklingssamtal och förstås aktiviteter, skjuts hit och dit.
Den lilla tid som blir kvar är man ju rätt så rädd om. Det vore mysigt att få gå på restaurant ibland, bara P-O och jag, eller bio, men eftersom barnvaktsmöjligheterna är små (och man inte gärna vill belasta syskon, grannar, vänner i onödan) så går de där få barnvaktstillfällena åt till tråkiga saker som när möten krockar o dyl.
Jag älskar att umgås med mina vänner och jag lider verkligen av att inte kunna träffa dem i den utsräckning jag skulle vilja. Jag tar gärna med mig barnen, men det blir tråkigt för P-O, han blir lätt den som får slita och jobba på huset istället. Vet inte om det är typiskt manligt, men han umgås ju inte med vänner i den utsträckning som jag gör och vill. Vi umgås ju ibland parvis, men det är sällan något utöver det. Jag önskar att han hade ett grabbgäng att hitta på roliga saker med som att gå på puben, basta, spela paintball, fiska, åka go-cart (sådana aktiviteter som jag absolut inte uppskattar). Jag tänker att vi då skulle få påfyllning från varsitt håll och det skulle bli så mycket roligare för oss att umgås. Nu säger jag inte att vi inte har roligt, förstå mig rätt!
Men om man bara går här hemma, städar, plockar, lagar mat, leker med barnen och bara gör några utflykter ibland, då blir livet inte så himla roligt.
Nu talar jag för mig själv, jag är verkligen INGEN hemmamyra, har aldrig varit. Vill ut och träffa folk. Dock tycker jag att jag får lite av mitt lystmäte tillfredsställt när jag har Er därute. En del av er svarar och det är förstås extra roligt, men jag vet också att jag har trogna läsare som väljer att inte kommentera, det är också okej! Jag lider inte lika mycket längre nu när jag har ett intresse som går utmärkt att utföra på hemmaplan. P-O höll nämligen på att bli tokig i början när vi bodde här i huset, jag ville bara härifrån HELA tiden, vantrivdes verkligen *hemskt*.
Nu trivs jag rätt bra här i huset även om det stjäl på tok för mycket tid från oss.
Det jag skulle komma till efter den här låååååånga utläggningen är att jag precis varit på Maxi och istället för att ta med mig smågrabbarna så valde jag att åka ensam. Baguetterna var inte färdiggräddade i butiken och därför fick jag rätt mycket tid att strosa runt i affären, det blev lite extra som jag inte tänkt mig, men det var en väldigt trevlig handling!
En timme på Maxi och man är lika glad som inför en resa ;).

Li-skruttan i mysiga me&i-kläder



Lite "coolare" stuk på mysoutfit:en,
stövlar från Vagabond (har aldrig älskat ett par stövlar så mycket som dessa, de är både snygga och supersköna!),
Skinnjacka från Only
Scarf från Gina Tricot
Kramis


6 kommentarer:

  1. Vad är det för snygga stövlar du har från Vagabond, är de köpta i år? Söker alltid efter nya favoritstövlar...

    SvaraRadera
  2. Jag köpte mina förra vintern, men det finns snarlika i år, bara annan färg på innerfodret och några smådetaljer tror jag...sök på deras hemsida så hittar du massor av snyggt!

    SvaraRadera
  3. En varm kram tillbaka till dig. Hoppas ni får en bra och trevlig kväll.

    Känner igen mig så väl i det du skriver. Det är en av de stora anledningarna att jag fastnat för din blogg, har ju följt dig i några år nu :-).
    Jättesnygga kläder och blusen du fick av PO i julklapp är skitsnygg, en riktig "villha" hos mig.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. hihi nu kände jag mig lite piskade att kommentera;) Jag är ju en trogen läsaren men en usel komenterare. Din blogg läser jag samtidigt som jag dricker mitt kaffe på morgonen :) Och jag tycker den är toppen. Många kramar Julia

    SvaraRadera
  5. Ja, nu blev man lite piskad att kommentera också. Är faktiskt en väldigt ny läsare. Förut följde jag Vimmelmammans blogg som fängslade mig. Just nu måste jag bara kolla till dig då och då för att se vad du har för dig :)
    Kvällens nya klänning var verkligen en hit !
    Hoppas du får riktigt kul i kväll.

    SvaraRadera
  6. Har också läst nu en tag. Är också fr Örebro men har bott i Sthlm i 10 år nu

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails