Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Och så uppbådar vi lite kraft!!!

Visst är det så att allt kommer samtidigt, hur kommer det sig?
Det fungerar på jobbet, men hela tiden krävs det där lilla extra av en, idag har vi en pedagog som vab:ar=vikarie, en annan pedagog njuter av solen i Mexico=vikarie. Det är toppen med vikarie, men det är inte samma sak för Du måste instruera, berätta, hjälpa till.
Jag har ledningsgruppsplanering i eftermiddag och det innebär att två vikarier skall jobba tillsammans, jag finns i byggnaden och de får gärna hämta mig, dessutom har jag bett P-O om att ta mer ansvar. Jag vet alltså att dagen inte kommer innebära några luckor och ändå MÅSTE jag ringa några viktiga samtal. Jag skulle vilja hämta ut me&i-paketet som ligger på Maxi, jag skulle behöva veckohandla, jag skulle behöva fixa med försäkringar, logistiken kring Sharanen osv....
Det här kommer förstås SAMTIDIGT som vi har mycket på jobbet.
Är det inte lite typiskt?
Från det ena till det andra, vi skall dessutom få till det här med vaccinet till oss i familjen, det innebär tre olika platser, bvc för tvillingarna, företagshälsovården för P-O och mig, ÖrebroMässan för William och Tilde. Lovisa har tagit, hur Ludde skall göra vet jag inte... Nåja, en sak är säker, det brukar ordna sig, men det är rätt tufft under tiden.
Hur har ni det där ute? Fullt ös eller lugnt och gemytligt?

Dagens outfit:
Voile s/s blouse i chalk
Spoiler underdress i royal
Jeanskjol från Gina tricot
Strumpbyxor från Twilfit
Jacquard longsocks royal
Har ett halsband från Miss Dee....två Humanity-band...



Nu måste jag ta och hugga i lite här hemma, om en stund skall vi gå till förskolan,
jag skall böna och be om förlängd omsorg i morgon...
Ha det gott och tack alla Ni som lyssnar, peppar, kommenterar i bloggen!



6 kommentarer:

  1. Kom ihåg och att stanna upp och andas oxå!!! Du MÅSTE vara rädd om dig själv oxå och inte bara jäkta runt... Ja jag vet att det är lätt för andra och säga...
    Ha en underbar dag!!!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går fint idag - med bilen och allt.

    På frågan hur vi har det svarar jag:

    F U L L T - Ö S


    Kramen

    SvaraRadera
  3. fullt ös här oxå...men håller med ovanstående stanna upp ta en break man måste för sig själv om inte annat så man håller vet själv har väldigt mycket nu hemma (barn med svår sjukdom fara flänga med henne) de 2a barnen som ska ha sitt samt jobbet som man måste vara allert på!!! Och hoppas du får förlängd omsorg ida jobbigt att oxå jobba med vik även om de kan sitt jobb så har man det yttersta ansvaret som ordinarie iaf lägger man nog ut det så själv!! lycka till med bilen att ni får den och ha en bra dag i snönstecken!! Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. fullt ös!!! men det går och på något märkligt sätt brukar man när det är fredagkväll undar över hur bra man ändå lyckades.
    fast jag shoppar som tröst ibland och det blir dyrt men tycker jag är värd det för allt mitt slit:) där är jag och maken inte riktigt överens

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen mig! Stackare att bilen skulle braka ihop när ni minst behöver det...men hoppas det löser sig med lån och att kärran finns kvar.

    Jag brukar försöka tänka att allt ordnar sig, ta en sak i taget och se inte alla problem samtidigt. Ibland måste man dock sitta ner med en kopp kaffe och ta igen sig, annars orkar man inte.

    Du är fantastisk som orkar få till en dagens med fina kläder och allt! Alltid lika roligt att se dina kombinationer.

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails