Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Stretar på....

....Just nu känns det lite motigt, det är mycket som snurrar i skallen, både saker som händer och sker på jobbet. Schemat är tight, pedagoger som är sjuka eller vab:ar, möten som skall bli av.
Idag skall P-O på ett viktigt möte på eftermiddagen och det blir jättetight att få ihop det, även om det går! Jag stänger för honom och istället skall jag kompa ut en timme mitt på dagen i samband med min rast.
Skall passa på att pipa iväg till Smultrongården, hämta lite kraft och energi hade jag tänkt!
I vår lokala tidning avr det en annons i måndags, med giltigt Nerikes Allehanda-kort får man 20 % på två valfria varor. Tyvärr har ju inte Calou-bootsen kommit in i sortimentet än, men det finns ju lite andra småsaker som man är sugen på :).
Ringde banken igår och det var ju inte muntert, för det första fanns det inte utrymme att låna på huset utan att först göra en värdering. När bankkvinnan sedan gjorde en betalningskalkyl på olika summor så kom hon fram till att vi inte hade utrymme att låna överhuvudtaget. Sedan finanskrisen har villkoren skärpts.
Ingen av oss har några höjdarlöner och vi har fem barn skrivna i hushållet ( och två som vi betalar underhåll för), sedan dras CSN-skulder och barnomsorgsavgift bort. Det som var kvar var inte tillräckligt tyckte hon.
Så kan det vara! Men lever gör vi och utrymmet att shoppa har vi. Jag tycker att vi har en god ekonomi, sedan är jag extremt ekonomisk när det kommer till matinköp, räkningar och budget. Det är inte många kronor som "förspills" på onödiga saker om man säger så.
Samtidigt förstås jag ju att de måste ha en kalkyl som håller om räntorna sticker iväg igen.
P-O och jag försökte kommunicera igår och kom fram till att hans skall ringa Thomas och fråga om han kan åka dit i helgen, (Thomas har en sådan där domkraft som man använder inom branndkåren) och lyfta upp bilen. Har vi tur är det "bara" avgassystemet och det kanske P-O och Thomas kan fixa (men det är klart att det är meckigt, det skall inhandlas och åkas dit en gång till). Är det motorn, då vete 17...
Det finns ju fortfarande möjlighet att ta ett billån, men då sticker kostnaden iväg till ett par tusenlappar per månad (istället för hundralappar om vi lånar på huset).
Det känns INTE så roligt att lägga alla pengar jag har "över" på bilen. Jag vill ju väldigt gärna fortsätta köpa det jag tycker är roligast, d v s Mollysar. Å andra sidan är jag ju inte dum i huvudet, jag förstår ju att jag först och främst måste se till att William och Tilde kommer till skolan om morgnarna (och det är det värsta, att jag är så förbannat beroende av en bil).
Jag har varit utan bil förut och det har fungerat bra, men nu har vi ju bosatt oss en bit från barnens skola...De är fortfarande för små att åka buss till skolan tycker jag. Dels är bussen knökfull om eftermiddagarna (och INTE en trevlig upplevelse). Dels finns det mindra angenämna personer på bussen och Tilde är VÄLDIGT godtrogen. Sedan skulle de behöva byta buss på stan också, William är ju vimsigast i kommunen+ att Tilde lätt surar ihop och då skulle de kunna bli osams på vägen...
Om jag skall åka buss med dem på morgonen måste vi nog börja åka vid sex på morgonen och P-O får ta ett ännu större ansvar för de små på morgnarna, det är inte hållbart, tyvärr!
Nog om bekymmer "du, det fixar sig alltid, du, det löser sig nog".

Dagens outfit:
Lovelier knit i blue
Light cotton embroidered l/s flanel dark blue (va´?)
Hatehate tee i almost black
Vitt baslinne från Gina
Cotton twill skirt i dark blue
Knee length socks i dark blue
Stövlar från Vagabond



Tjing (som Charlotte Perrelli så chict säger :))


5 kommentarer:

  1. Sjukt snyggt, gillar hur färgerna kommer igen i de olika plaggen och lyfter varandra. Lite oväntat med blusen under men så otroligt fint!! Hoppas du får en bra dag trots att det låter stressigt!! Är du bättre i magen nu?
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Jag var till Smultrongården i morse. Skulle lätt kunna handla mig fattig där! Det blev en Nylon Parker Coat i chocolate och ett par Jaquard Long Socks. Det är bra med NA-kort i bland! Hoppas att du hittade nåt fint med : )
    Linda

    SvaraRadera
  3. Fin du är idag med som vanligt!! Mindre kul med banken men hoppas ni kan fixa bilen själva ihelgen att det inte är mera än så...tummen hålls tråkigt annars när man MÅSTE ha bil!! Hoppas på det bästa för er för man vill jag ha lite av det goda livet shoppa det bästa m m unna sig gott för själen!!! kramizar

    SvaraRadera
  4. Du har en fin blogg! Jag gillar dina matchningar, tycker de är jättefina och blir inspirerad!

    Hoppas det ordnar sig med bil och bank.

    SvaraRadera
  5. Stackare, så tråkigt när allt bara strular på det viset..
    Man är ju tyvärr väldigt beroende av bil, jag med..
    Mycket snygg outfit!!
    Skickar peppningskram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails