Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Leva en fredag!

En sak som jag hade på min "Sådant jag mår bra av"- lista på jobbet igår var
Leva en fredag!
Hur många håller med mig?
Det är något visst med fredagar, eller hur?
Helgen ligger framför en, man unnar sig lite extra god mat, ett glas vin eller två, lite godis.
Livet är bara underbart!
Läste i någons blogg om dresscode på jobbet och att de på sin arbetsplats var lite mer "casual" på fredagar. Hos oss är det tvärtom, på fredagar klär många upp sig lite. Jag skojade med musikläraren som tillhör vårt arbetslag för ett halvår sedan när vi satt på fredagsfikat. Han hade på sig jeans och en collegetröja (och inget fel med det). Har du missat fredagskoden? frågade jag. Han såg i det läget väldigt förvirrad ut. Se dig omkring, kvinnorna bär kjol/klänning och männen skjorta, slips, kavaj...Han så uppriktigt förskräckt ut, som att han verkligen missat den biten, aldrig lagt märke till det.
Jag brukar få höra att jag ofta är glad och trevlig, jag tar mig tid att stanna ett par minuter, fråga hur någon mår, ge en kram, ge en komplimang (något som jag själv mår bra tror jag i min enfald att andra också mår bra av). Jag klappade honom bara lite menande på axeln, jag tror (och hoppas) att han förstod att jag bara sade det hela med glimten i ögat. Det gulliga var att han fredagen därpå kom väldigt stiligt klädd på fredagsfikat i både kavaj, skjorta och slips!
Jag försöker övertala P-O att bära finkläder på fredagar, det går ibland, men han muttrar ofta något om färg på kläderna. Ibland kommer han dock stilig till jobbet och det gör i alla fall MIG väldigt glad.
Odd Molly-tösen tröttnar ibland på mannens fleecetröja :).

Dagens fredagsoutfit:
Native shirt i chalk
Spoiler tank i chocolate
Spoiler underskirt i chocolate
Grova bruna strumpbyxor H&M
Jacquard longsocks i royal
Stövlar In Wear
Humanity for all-band i ljusbrunt och magenta

Detaljer....

Igårkväll fastnade jag faktiskt framför ett program. P-O har sett på "Sommarpratarna" två onsdagar på raken och tyckt att programmen var jättebra. Jag lade mig i sängen med min onda mage och lap-top:en i knä, kollade på andra avsnittet på svt play (vilken superbra uppfinning!), skall se första avsnittet en annan dag!

Hade tänkt att vara lite extrasnäll mot min snälla make igår, men min onda mage var inte beredd på några akrobatiska konster, tyvärr :(.

Idag får jag hem mina storskruttar och jag säger som jag brukar: Mamma hel igen!

Ha nu en underbar fredag oavsett om du myser hemma i t-shirt och foppatofflor eller någon annanstans i kjol och stilettklackar!
Helénakramar

Bild på småskruttarna, också fredagsfina :)






8 kommentarer:

  1. Åhh..vilket fint kort på barnen..i lika fina fredagskläder.. Ja, du är oxå fin, men det är ju vi ( dina bloggläsare ) bortskämda med.. *L*
    Hoppas du får ha en härlig dag på jobbet och fredagsmysigt ikväll. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Du är ursnygg som vanligt!
    Ha en mysig fredag med alla dina fina barn.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Va fina ni är allihopa! Hoppas din fredag blir toppen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Va fin du och barnen var idag!!
    Ha en mysig fredag!

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för rara kommentarer :)

    SvaraRadera
  6. Ni är verkligen fredagsfina!
    Hoppas ni får en bra helg.
    Vi ses på onsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Synd för P-O igår ;-)

    SvaraRadera
  8. Emma: Vad roligt att du hittat till min blogg :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails