Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Regnet det bara öser ner...

Vilket skitväder det är idag rent ut sagt! Vid elvasnåret var jag sådär makalöst uttråkad, man tycker att ingenting känns roligt :(.
Hade förberett lunchen vilken bestod av en salig blandning; korv med bröd till småttingarna och Tilde, pan pizza till William, vegetarisk paj till mig med quorn, spaghetti och köttfärs till P-O.
Välkommen till buffé Glimmervägen 5!
Fortsatte att beta av mitt tvättberg och nu är det nästintill klart, har Williams sneakers i tvättmaskinen nu. Vad sjukt, ungarna vill fortfarande gå i tennisskor...det är ju inte ens kallt ute fastän det snart är första advent *hmm*
Vi gjorde oss i ordning efter lunchen och åkte till Örebros stolthet SVAMPEN.
Li har pratat om Svampen minst en gång varje dag precis hela sommaren, det var dags för oss att ta henne dit igen!



Innan vi for...
Once in a lifetime coat
Scarf från Pieces
(Jeansleggings från Vero Moda
Knee length socks i chalk
Träskoboots från Calou)

P-O pratar i telefon på Svampen
Jacka från Everest
Jeans från Malboro Classics
Skor från Adidas

Leon i jacka från me&i, mössa från PO.P, stövlar från Kavat
Luca i jacka från PO.P, stövlar från Kavat
Li i jacka från Everest, stövlar från Kavat

William i jacka från Warp, Adidas WCT set, skor från Lacoste...
Tilde valde att stanna hemma med sina kompisar. Vi fikade och det var verkligen HELT misslyckat, för det första var det riktigt dyrt (och det är väl okej om det är gott och alla äter sitt), sedan var det bara Li som åt sin glass av tre köpta, min vinbärskaka var inte alls god, Li hällde ut sitt glas med cola på bordet, Leon spillde det lilla han åt av glassen på jackan och P-O pratade i mobil med sin syster och sin systerson. Jag fick ta barnen och åka ner själv för P-O fastnade med en gammal klasskompis. Det vräkte ner och barnen hade inga ambitioner alls att följa med, jag fick bli så där fruktansvärt arg (och opedagogisk), alla tre grinade (och nästan jag med).
Vi åkte förbi Statoil och tankade och for sedan hem.
Sitter här med er, har tänt ljus och dricker glögg, försöker finna den där gnistan som just nu är släckt...
Kramar...




6 kommentarer:

  1. Hoppas att glöggen hjälper dig att hitta gnistan.....
    Ler när jag läser för man känner igen sig själv så mycket.....
    Hoppas verkligen att du förstår hur mycket din Blogg ger.....
    Blir så ARG när de kommenterar hur du kan ha råd med dittan och dattan!!!
    Försöka att inte ta åt dig!!!
    En stor KRAM till dig!!!

    Ha en underbar söndagseftermiddag/kväll

    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Haha låter nästan som här hemma fast vi kommer ingenstans..
    Punktering på nya bilen så mannen är iväg och ska fixa det..
    Regnet öser ner och hunden vill ut och jag ska börja med middagen nu...Jag är så fantasi rik så det blir spagetti med köttfärssås..
    Rastlös och lite uttråkad och känner för att beställa något nytt:-))

    SvaraRadera
  3. Madde: Tack, vad Du gör mig glad :)

    Odd M: Visst är det konstigt, att ju mer man handlar desto mer vill man ha...som en godisbit (vem kan äta bara det?)

    Kram på Er!!!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du snart hittar till baks till din "gnista" energi.

    Känner i gen mig så väl i detta inlägg.
    I bland blir det inte som man tänkt sig och energin försvinner...

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Här vräker regnet också ner och det har varit en fasligt grå dag. Försöker hitta lite inspiration och energi och passar på att besöka din underbara blogg. Jag blir så glad av alla vackra kläder som du har. Den svarta kappan är helt ljuvlig och jag kan tro att folk lägger märke till den och dig.
    Hoppas du har lyckats tända gnistan igen. Jag har gjort det efter besöket här, Vi har varit/är sjuka nästan hela familjen och det blir lite lätt långtråkigt då. Förhoppningsvis så är vi friska snart och nästa helg är vi barnledig och ska ev besöka smultrongården. *längtar*.

    Kramar och tack för att du så generöst delar med dig.

    SvaraRadera
  6. Usch stackare, låter inte så kul men ibland blir det bara så. Barn är barn och fast man känner att man anstränger sig och gör något roligt för deras skull får man inget tack tillbaka för barn är liksom inte sådana på något sätt... Ibland hopar det sig och man blir stressad och agerar fel men man är ju inte mer än människa. FIN var du i alla fall!!:-) Jag använder inte min Onceinalifetime nu, den känns för somrig men jag har ju den i powder... Skulle gärna vilja använda den för den är ju så fin men jag kanske skulle testa med Scarf Scarf och Sleevewarmers till då kanske den skulle kännas lite mer höstig trots allt...
    Kram Ina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails