Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Jul var det här :)

Julen är här :)
Ångesten har släppt, julen är framplockad, såå skönt och rofyllt! Jag mår verkligen dåligt innan jag fått ner kartonger från vinden och fått fram allt.
Varför är det så?
Är det mitt kontrollbehov som sätts på prov?
Röran och rädslan över att inte få göra klart.
P-O slutade tidigt och hade en halvtkaotisk eftermiddag med barnen men hann ändå få ner kartongerna *lättad*. När jag kom hem från jobbet började jag med att röja lite, packa upp och sedan ringde det, rapport från Mässan. Inga köer, P-O åkte bums och fick äntligen sitt vaccin!
Jag pyntade med barnen, Leon sov men Li och Luca hjälpte till *söta*. Vi var klara i stort sett samtidigt som P-O kom hem, då hade jag dammsugit bort "barr" och burit ner kartonger. Kollat av Luciakläderna också...det är Luca som behöver en tomtedräkt till Lussefirandet! Li har ett nytt Lucialinne som väntar på henne, Leon har en fin tomtedräkt från förra året. Jag har ett nytt Lucialinne till dess att vi lussar på jobbet, jag brukar vara tomte, men kan ju faktiskt agera tärna i år....
Apropå jobbet, idag fick barnen lira "Guitar Hero", såå skoj, vi har en underbar pedagog hos oss med massor av nya fräscha idéer. Jag har ju noll taktkänsla och sjunger dessutom uruslet *man får ju skämmas nu i Lucia-övnings-tider*.
Vad konstigt, jag är totalt omusikalisk och har varit tillsammans/gift med tre musikaliska män. Först Tim som lirade i band och skrev låtar (och har skrivit den låt som Martin Stenmarck vann med i Melodifestivalen). Sedan Micke som också spelade i band och har gjort flera spelningar samt hörts på radio. P-O kan både sjunga och spela gitarr. Jag då, jag kan bara spela Kalle Johansson på piano :). Jag klarade i alla fall en av "banorna" på tv-spelet *roligt*.

Matrummets fönster

Granen :)

Köksfönstret

Jag har tagit av mig min klänning och struttar runt i underkjol och underlinne, *nice*.
Luca har precis somnat och jag smuttar på ett glas vitt, vi har käkat den obligatoriska fredagspizzan. Tyvärr har Leon stoppat i en legogubbe i P-O´s crosstrainer, tror du vi får upp den, icke! P-O måste montera isär den, suck suck suck!
Jag har precis pratat med Mathilde i Stockholm, fick tips i bloggen om att den skulle finnas där, men tyvärr, ingen 0:a eller 1:a. Idag fick jag förresten leverans från Country dreams, imorgon blir det bild i bloggen *lovar*.
Gissa vad jag skall göra nu? Ta tvätten (det blir inte mer glamoröst än så)
Fredagskramis




3 kommentarer:

  1. Vad fint du fixat till det. Här har vi inte kommit så långt ännu. Imorgon kommer det fixas till det mesta. Men inte allt. :)
    Jätte fin är du i underkjol o linne i alla fall.
    Spännande att se vad du fick i ditt paket. Fick paket idag jag med, vinst från Tradera. :)

    Kram och hoppas det går bra med tvätten. Ska nog fixa med sånt här med sen.

    SvaraRadera
  2. Fick paket från Country Dreams jag med i dag. Är väldigt nöjd! Vart har du hittat dina fina adventsljusstakar i matsalsfönstret? Är trött på alla gamla fula hemma...Granen får vi skippa i år, då våran 10-månaders kille har noll självbevarelsedrift! Ha det bra! Linda G

    SvaraRadera
  3. Tina: Tack :)
    Linda: Vi köpte på Clas Olsson för två år sedan, passar ju väldigt bra om man ha ek, vilket vi har i matrummet :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails