Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Tvättdrivor och rensat avlopp *uäck*

God morgon bloggvänner :)
Lördagen gick verkligen i husets tecken. P-O´s bror var här nästan hela dagen. Dels bytte han de där vattenslangarna, vår dusch har alltså varit förankrad i väggen via fasta rör, ni kan ju tänka er hur lätt det är att rensa avlopp när man inte kan flytta på duschen och komma åt golvbrunnen. Som tur är har vi en högtryckstvätt som vi investerat i med en "avloppsslang" som man kan föra ner i avloppet och sedan rensar man det med hjälp av tryck. Vi gjorde denna procedur i våras men fick inte till det riktigt ordentligt så nu var det dags. Sista månaderna har vi bara kunnat duscha med svag stråle och fått stänga av duschen med jämna mellanrum för att inte orsaka översvämning. Thomas fixade och trixade och fick till de här andra slangarna, drog fram duschen och jag säger bara, VIDRIGT! Detta fick ju stå hela dagen eftersom man inte gärna ger sig på det projektet med fem barn i hasorna.
Sedan drog han el till väggen under tv:n, nu slipper vi den långa förlängningssladden som vi fått dra längs med öppningen till matrummet, jag som vill ha ordning har ju förstås farit med denna sladd varje gång vi har velat se tv...Såå befriande nu att bara trycka på fjärrkontrollen för att se tv :).
Thomas förvisades ut i förrådet och där höll de på hela eftermiddagen, han satte upp lysrör i taket och över snickarbänken. Drog el och hade sig *såå duktig*.
Jag sms:ade vår skolassistent Maria som är mammaledig nu och undrade om de ville komma och kika på cykelkärran. Det ville hon, jag hämtade den från garaget, P-O pumpade däcken och jag torkade av den med våtservetter. Barnen cyklade på sina trehjulingar på gatan. Maria tyckte cykelkärran var fin och köpte den, skönt, då är vi av med den med! Jag hjälpte henne att skjutsa hem den, vi har ju som bekant hur mycket utrymme som helst i vår bil.
När jag kom hem igen tog Helena och jag med barnen till lekparken, vi stannade väl knappt en timme. Under tiden hade jag bakpotatis i ugnen. Smidigt! När Thomas var färdig i förrådet och hade åkt hem käkade vi, hade olika kalla såser till, skinka, salami, ost och massor av grönsaker, gott!
Fick vänta med vinet eftersom jag skulle hämta hem William.
När klockan närmade sig sju lastade jag in tre småbarn iklädda pyjamaser i bilen. Min plan gick i lås, de somnade alla tre. Vi hjälptes åt att lyfta in dem. Tog en kopp kaffe och tog sedan itu med den vidriga duschen.
Vi gjorde rent avloppet med specialslangen, lossade på avloppsröret och sedan gjorde vi rent både duschen, golvet och väggarna med högtryck, effektivt vill jag lova!
Tilde försökte sova i allt oväsen, det var lättare sagt än gjort det.
En och en halv timme senare var vi färdiga, då hade vi skvätt ner handdukar och badrumsmattor. Tvättstugan var fylld av vatten eftersom slangen från kranen till högtrycken hade släppt utan att vi märkt det *oops*. Jag moppade och slängde in allt i maskin men hann inte ta rätt på det innan jag somnade ifrån allt, suck.
Idag står jag med ett berg av tvätt, för Li har dessutom kissat ner min säng i natt. Typiskt, vi kom på att vi nog glömde att påminna henne innan jag åkte i går.
Nu känns det i alla fall helt underbart, vi kan duscha normalt ett tag till innan vi köper ny dusch! Både William och Tilde har duschat på morgonen utan problem!
Kvällen avslutades med lite vin och chips, det hade ju inte varit helt fel om jag hade haft ork kvar till P-O och mig, men man kan väl inte begära hur mycket som helst av sig själv...
eller kan man det?


Dagens outfit:
Rib jersey i vitt
Baslinne från Gina
Jeansleggings i grått från Vero Moda
Knee length socks i chalk
Träskoboots från Calou





Rosa Humanityband till



Busfia i tröja från Polarn och Pyret, jeans från Nova Star och strumps från me&i.
Vad dagen skall erbjuda vet jag inte än, känns i alla fall som att vi utan problem eller dåligt samvete kan göra något roligt!
Li pratar ständigt om Svampen, vi kanske skulle bege oss dit?
Ha en skön söndag!






2 kommentarer:

  1. Åh, vad fina dina nya pjuck är! Såg ut som en skön oufit för dagen! Du frågade angående min diet och det går riktigt bra, tack. Idag är sjunde dagen och det känns underbart, jag är märkbart lättare och piggare och magen har vant sig vid mängden föda. Jag har enligt grundplanen tre (fyra om man räknar med idag) dagar kvar, men just nu känns det så OK att jag förmodligen kör på till nästa söndag. Men där får det förmodligen vara stopp. Jag har ju inte så många kilon och eftersom jag tränar ganska mkt så behöver jag fler kalorier per dag för att det inte skall vara för nedbrytande i längden. Ser denna kur som en kickstart! Nästa sommar ska jag spela strandtennis utan en massa fluff på magen :-). Kram!

    SvaraRadera
  2. Morron!
    Vilken lördag, skönt ni fick allt gjort och kan ha en lugnare söndag.
    Fin är du o dottern!

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails