Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

1, 2, 3, 4, 5?

God kväll :)

Tittar in efter en depparsvacka (vad är det med oss kvinnor? Eller är det specifikt för mig?)
Kände liksom hur luften bara gick ur mig när jag kom hem. Tänk att en liten liten sak kan ändra ens humör totalt. Ville plötsligt INGENTING.

Jag handlade efter jobbet och det gick faktiskt riktigt smidigt, ingen mastodonthandling med andra ord. Tog ut pengar och satte igång. Mycket onyttigheter blev det, men är det Midsommar så är det! Kom hem och packade upp. P-O packade upp sitt objektiv som jag hade hämtat med mig!

Jag slängde in nuggets och små baguetter i ugnen och gjorde en smarrig salld till P-O och mig *gott*. När vi hade ätit skjutsade P-O Ludde till Maxi, barnen och jag åt glass i trädgården.
Gick in och försökte rycka upp mig. Valde att träna (i hopp om att känna mig lite piggare) och det lyfte mig lite grann. P-O frågade om han fick ta kort på min ena tatuering, han ville förstås testa sitt objektiv. Det blev upptakten till det här inlägget :).

Tatuering nummer 1:
Hade velat ha en tatuering rätt länge (sedan 17-årsåldern faktiskt) men var rädd för att jag skulle ångra mig så småningom. När jag var 23 ville jag fortfarande väldigt gärna ha en och insåg att om jag grunnat på det i sex år så var det nog meningen. Just då var det väldigt inne med solar, man prydde lägenheten med solar i form av tapetbårder, kuddfodral, ljusstakar (minns du?). Självklart skulle jag ha en sol på min skuldra! Min kompis Anna följde med mig och höll mig i handen. Jag "designade" den själv och tatueraren sade efteråt "jag trodde faktiskt inte att det skulle bli bra, men det blev det ju". *hmmmm*


Tatuering nummer 2 :
Den grunnade jag ett tag på också. Jag hade fött Tilde och höll på med viktväktande för att komma i form igen. Man kan ju liksom inte belöna sig med pizza när det går åt rätt håll utan jag gjorde en "belöningsstege". Tatuering på ankeln var mitt näst sista delmål. Att jag valde det kinesiska tecknet "Tiger" var för att jag är född i Tigerns år!

Piercing:

Mitt sista delmål var en piercing i naveln, den har jag kvar än. Även om jag fått plocka ur piercingen under mina graviditeter, det har dock gått finemang att sätta tillbaka dem sedan!
Jag älskar denna, både att pryda magen och själva smycket!


Tatuering nummer 3 :
Den blev till av den enkla anledningen att jag fick ett presentkort av min bror i julklapp på just en tatuering. Just då var det inne med tribals i svanken.

 Inser ju nu att jag verkligen är en sådan som "goes with the flow". Ingen egen tanke alls!


Frågan är om det blir en tatuering/piercing nummer 5?
Jag är grymt sugen på björntassar, en för varje barn..som vandrar mot nacken....men men. Vi får väl se!

Nu skall jag ägna mig åt mina skruttar här hemma!
Ha en trevlig kväll!
Heléna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails