Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Var är brösten?

....De är på vilohem nu!
De har haft en tuff period och behöver verkligen vila ett tag. Inte nog med att de får ändra storlek stup i kvarten i takt med att ägarinnans vikt förändras. De skall dessutom stå ut med graviditeter och amningar om vartannat. Droppen var när de behövde klämma in sig i ett linne för att dess ägare PROMPT ville ha det där linnet. Nu tänker de stanna borta ända till dess att makarna Kämpe kommit överens om att de skall ha en bebbe till (trots att kvinnan egentligen sagt att nu får det räcka i en situation som var alldeles övermäktig).
Det finns något som heter Mission impossible eller Vänta dig mirakel!
 Ungefär så troligt att familjen utökas med en medlem till.
Med andra ord kommer det en dyyyr räkning från vilohemmet, regelbundet!

Allt väl med dig?

Extra pannor...Hmmm, förstå mig rätt, jag är inte missnöjd med min kropp, det är inte det. Jag är missnöjd med att jag tillåter mig att lägga på mig extra kilon hela tiden som jag måste kämpa för att få bort. Jag vill inte ha plufsig mage, jag vill inte ha stor putrumpa, jag vill inte ha massor av extra på ryggen, armarna eller på höfterna. Jag vet att jag inte är tjock, men jag känner mig plufsig nu och det är just det där att det smyger sig på och att jag aldrig vet om jag kan dra i handbromsen...

Jag är medveten om min problematik och att jag balanserar på en skör tråd. Men det ger inte männsikor rätt att bestämma hur min kropp skall se ut. Allting är relativt. Jag är smal om jag jämför med den vackra kvinnan Sara Dawn Finer och jag är tjock om jag jämför med Victoria Beckham. Jag vill inte se ut som någon av dem. Jag vill bara känna att jag trivs i min kropp. Det tror jag att de flesta människor vill. Jag blir jätteglad när någon menar väl och säger att jag är fin! Jätteglad! Men det hjälper inte för just nu trivs jag inte riktigt. Jag tänker dock inte dribbla med maten utan hoppas på att komma igång med träningen snart och desutom få tillbaka den där känslan av att ha ork och energi!

Dagens outfit:
Chills top i rose (storlek 0)
Jeanskjol från Esprit
Träskor från Calou (sara i cerise)




Underbara detaljer!!!!

Ha en bra dag!
Helénakramar

8 kommentarer:

  1. Tycker du har en sne´ bild och kroppsuppfattning om dig själv! Du är en jättefin 5 barnmamma.
    Victoria Beckham... ja en fd.tonårsidol som lever på gamla meriter och som har ätstörningar så det dundrar om det. Jämför dig inte med henne!!!

    Har själv "bara" 2 barn, men visst har kroppen ändrat sig efter graviditeter och amning och en naturlig ökad ålder :-). Men vad gör väl det? Vad nöjd med dig själv och njut av att du har undebara, friska barn!
    /M

    SvaraRadera
  2. Himla fint linne! Jag förstår dig så väl, känns som om det kunde varit jag som skrivit det där, precis så känner jag just nu, trivs inte heller med min kropp och det hjälper inte att vänner/familj säger att jag ser bra ut och inte alls väger för mycket. Det handlar helt och hållet om hur man ser sig själv. Tycker det är klokt att inte dribbla med maten som du skriver utan istället satsa på att röra på sig, så tänkte jag också. Det enda jag gör matmässigt är att jag drar ner på godis och annat onyttigt. Ibland har man svackor, det har vi alla. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Snygg top en sådan skulle jag vilja ha till min jeanskjol är det något du köpt nu som finns i butiken.

    SvaraRadera
  4. Du är jättevacker, inte ett dugg plufsig! Läser din fina blogg då och då, tycker om den. Beundrar dig som klarar av vardagen så effektivt med så stor familj. Jag har själv tre barn och vet hur svårt det är att få i hop vardagen. Tack för all inspiration jag får från alla dina fina outfits. Ha en underar dag fina du! Kram

    SvaraRadera
  5. Du är jättefin idag linner underbart!! Tråkigt när igen ger komplimanger säkert avundsjukan eller som en kommenterade igår en prestige för man typ som du alltid anv odd molly!! Du får komplimangerna här istället!!! Det linnet har jag kikat på men tyckte det var dyrt för ett linne men wow såå fint det är!!!
    Ang kroppsuppfattning säger som du ...även om man är smal m m så kan man känna sig som man väger 100kg tråkigt men ett kvinnofenomen lite sjuk är det men beror nog på vårat sjuka kvinnoideal som egentligen inte ska vara smalt inget är snyggt på en för smal människa!! Du är superfin i kroppen men man blir aldrig nöjd.Känns kroppen svälld pluffig blir känslan så att man känner sig tjock oavsett men jag känner mig extra pluffsig om något är för tajt i!! Hjärnan och våra fantasier är helt galna dessa hjärnspöken ställer till det!!! GALET JOBBIG ÄR DET!!!
    Du är iaf fin kanon lagom men den känslan att man är det måste komma fram själv spelar ju ingen roll hur många säger det är känslan så så blir det så... det är den som måste bort!!

    KRAM och ha en superdag i din fina outfit!!

    SvaraRadera
  6. Tack alla ni för underbara stöttande ord och fina komplimanger!!!!*kram*

    SvaraRadera
  7. Hej Synd att du inte fick komplimang för ditt linne det är ju jätte gulligt. Men alla har ju inte samma smak Det jobbet du har är väl klädkoden något helt annat. Mvh Lena

    SvaraRadera
  8. Hej! Du och linnet är toppenfina! har själv varit inne i de tankebanorna du är i men försök bryta dem. För mig kom vändningen när min mamma för femtioelfte gången klankade på min vikt. Hon är snart pensionär och håller fortfarande på att banta. Jag tänkte att hon som hållt på att banta hela livet är fortfarande inte nöjd, tänk att i större delen av sitt liv inte tycka om sig sjäv. Så vill jag inte tillbringa mina närmsta 30 år och mina barn skall inte behöva höra och se sin mamma inte tycka om sig själv. Så nu har jag bestämt mig för att aldrig mera banta utan istället göra saker som får mig att må bra: äta gott, träna, skratta och leva livet! Och jag har aldrig njutit av träning såsom jag gör nu när jag inte räknar kalorier eller kilo utan bara gör det för att det får mig att må bättre! /Mvh Anna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails