Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Livets frestelser...

God morgon :)

Då var det fredag igen! En fullspäckad sådan!
Jag skall först ta med småttingarna till BVC. Vi har tid klockan 09:30, 4-årskontroll för tvillingarna och 2 1/2-årskontroll för Luca. Lycka till fru Kämpe! Trots att jag har barn sedan innan minns jag inte riktigt vad de kollar då...men inte är det väl sprutor? Hoppa jämfota skall man kunna i alla fall, det vet jag!

Sedan lämna barnen till förskolan så att de hinner äta lunch.
Jobbar till halv fem och idag är jag ensam hela eftermiddagen på fritids.
Vi är nog ute en del så det skall allt ordna sig!

P-O slutar tidigt och han skall hämta småttingarna och sedan William och Tilde. Vi skall nämligen på studentfirande i kväll. P-O´s ena systerdotter tar studenten idag.
 P-O och barnen hämtar mig på jobbet och så drar vi direkt.

Morgonen har varit lugn, är det inte lite typiskt. Jag har varit supertrött om morgnarna och idag när jag har lite sovmorgon så vaknar jag fem! Träningen är lagd på hyllan för ett tag. Suck! Känner mig ytterst obekväm i min figur nu, tycker det väller överallt, visst har jag gtt upp ett par kilo och det är egentligen inte hela världen, men det är känslan! Alltid, varenda jäkla sommar, när man skall visa sig i bikini, då smyger de där extra kilona sig på. Samtidigt vill man ju njuuuuta av mat, fika, glass, umgänge! Jag beundrar alla människor som år ut och år in håller sin vikt, säger nej till allt det där goda, eller som kan ta ett chips eller en kula glass...Hur gööör ni?

Jag vågar inte av erfarenhet dra igång ett försök till att gå ner några kilo, jag känner mig själv vid det här laget. Jag kan inte dra i handbromsen. Först blir jag smal (och euforisk), sedan kommer ångesten, big time! Och dit vill jag INTE igen. Skall lära mig att vara nöjd som jag är!
Allt mellan 48 och 88 kilo, det ni!

Dagens outfit:
Appeteaser dress i apricot (storlek 0)
Spoiler underskirt i rose (storlek 1)
Swedish hasbeens i nature (Grease sky high)

Ha en bra dag!!!
Helénakramar

12 kommentarer:

  1. var på 4 års koll i förrgår med min Elias. och de skulle rita en gubbe, göra syn test, hörseltest, räkna till tre, gå balansgång.
    de skulle det här, men min envisa lilla kille bestämde sig för att det ville inte han göra med en främmande tant på beställning. så han satt tyst och det enda vi lyckades med var hörseltestet. han kan vara så envis Elias, så det var lite svettigt. ny tid i augusti och då får pappa Thomas ta honom. ;-)
    kramar

    SvaraRadera
  2. ÅHHHHHH vad du är fin...kanonbra med spoilern under den sommarstudenoutfit kanon!! Nu ångrar jag att jag sålde min...suck men den var för stor köpte en 2a men bra upptill men tält runt rumpan jaja..kan inte ha allt eller??!!!
    Ang godis fika m m så äter vi inte nåt sånt men beror på våran situation vi kan äta men bestämmt oss för att avstå bland det bästa jag vet...älskar fika yammie men pga våra barn med diabetes samt ena tjejen oxå har gluten blir det lite knepigt klart vi fikar ibland men vissa valda tillfällen. Jag har på detta sätt hållit min vikt utan att behöva röra på mig ska börja MÅSTE...för att må bra för överigt stärka kroppen men tycker absolut man ska unna sig livet är för kort för att grubbla tänka på sånt man vet aldrig vad som väntar runt hörnete så fika på drick vin godis god mat jaa allt men man kan göra det med måtta fika en dag på helgen lyxa då men detta tips ger ju alla man får helt enkelt komma på nåt för att må bra!! MEN snälla du hamna inte i fällan igen som förra året du är sååå fin nu perfekt smal är du ser toppen ut många som skulle vilja se ut som dig...5barn oxå tänk på det 30+ jaja många faktorer!! Du är en toppensnäcka!!! Sug åt dig!!
    Ha en fin dag i din fina outfit !!

    kramar

    SvaraRadera
  3. Pernilla: Jo, det är just det där, att de kan "vägra"...förhoppningsvis får de stöd av varandra, annars är specielllt Li lite reseverad mot nya människor...

    Tina: Jo, jag vet att du har rätt, men det är just den där känslan och en ständig undran HUR alla andra gör...Tack för komplimanger söta du!!

    SvaraRadera
  4. Du är så fin! Gillar verkligen dina kombos och du bär ju upp allt :) I mina ögon är du så snygg och jag kan inte se några extra kilon, men jag vet hur det är att inte riktigt trivas med sin kropp alltid, jag är själv inne i en sån period just nu. Jag är väl ändå inte direkt överviktig, om än lite småmullig, men har en tio kilo extra (efter tre barn) som jag drar runt på som jag gärna vill bli av med för att känna mig som "mig" igen. Tyvärr har jag så svårt att låta bli godsaker, nej jag kan inte ta ett chips, jag tar halva påsen... så det bästa för min del är att försöka avstå helt. Men man måste ju unnna sig ibland, med måtta som Tina skriver här ovan. Lycka till idag med småttingarnas koll hos bvc :) kram

    SvaraRadera
  5. Fin klänning...men jag hade nog tagit ett par leggings under. Känns lite bart för alla platser utom på väg till stranden en varm semetserdag. Det där med "alla håller vikten" har du fått om bakfoten. Det vet du ju inget om. Du bara inte ser det på andra än dig själv. Jag är alltid som tjockast i juli och sommest fit i februari då man ändå har alla kläder på sig :)

    SvaraRadera
  6. Madeleine: Tack :)

    Anonym: Jo, det är väl ingen världssanning precis, men om jag tittar på min närmsta omgivning, kollegor, släkt, vänner så tycker jag alla verkar göra det...Sedan vet jag ju att man kan trolla bort (och till) kilon med kläder!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon!

    Du är hur fin som helst!! Jag skulle så gärna vilja att du såg vad alla vi andra ser - en toppsnäcka!

    kram på dig och trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Åhhh, den är jättefin!!!!
    Du väcker verkligen mitt HA-begär! Vart köpte du den för jag kan inte hitta den på någon webb butik =(
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  9. Villa Hemmet: Åh vad du är rar!!!

    Caroline: På en butik inne i Örebro som heter Tjugotre!Det fanns en till (en 2:a eller 3:a tror jag)...har ingen aning om de skickar...Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Tips! De röda de här är fina. http://www.tradera.com/Swedish-Hasbeens-Slip-in-Super-High-i-Nyskick-Strl-39-40-auktion_340308_113894896

    Har ett par svarta sedan förra året och älskar dem. Visst kan väl du ha den här stl också..?

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ang vikten, jag tror att problemet ligger i just det du skriver. Att du blir euforisk när du går ner i vikt. Jag blir inte det. Bryr mig inte ett dugg vad jag väger. När kläderna slutar att passa så är det bara att äta lite nyttigare. I värsta fall köpa större kläder....inget mer med det. Men jag tränar heller inte och väger mig bara när doktorn vill att jag ska göra det.

    SvaraRadera
  12. min molly: en sund inställning till sin vikt!! Skrutterutan, du kanske skulle ta till dig lite av den inställningen?
    Är själv småbarnsmamma, o nej, jag är inte lika smal som när jag var 20, MEN jag är 30+, fött barn och jag ser bra ut ÄVEN om jag inte väger 48 kg...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails