Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Marknadsafton :)

Jag älskar att se människor! Gärna mycket människor samtidigt!
Jag saknar innerstadspulsen och känner att jag får lappsjuka här ibland, trots att Lundby inte är en liten stadsdel.

Ikväll var det dags för Marknadsafton! En tradition sedan urminnes tider här i Örebro. Förr var det alltid dagen före skolavslutningen och numer dagen före studenten. Det är mycket folk, massor av uteserveringar, det är marknadsstånd med foppatofflor, b-leksaker, skivor och plastpåsar. De vanliga butikerna har lite marknadserbjudanden. Det är sång och dans och fest!

Egentligen hade jag faktiskt glömt bort att det var i kväll, men när mina kollegor började prata om det så slog det mig...Jag har nämligen alltid gått, i stort sett varje år med undantag av de senaste åren...Förut bodde jag inne i smeten och det var bara att traska ut. Frågade P-O om han ville gå...han var väl måttligt sugen kan jag säga...Jag tyckte att det var en bra idé att jag tog med mig barnen så kunde han fixa med sina måsten.

Frågade barnen när jag kom till förskolan om de ville åka iväg på stan. De blev hur glada som helst!
Vi åkte bara hem, slängde i barnen lite yoghurt, bytte om på dem och på mig. Lastade in mastodontvagnen i bilen och åkte upp. Hittade en kanonbra plats att parkera bilen, inte alls långt ifrån händelsernas centrum. Barnen var jättetaggade! Vi tittade på folk, på prylar, vi åt middag på Mc Donald´s och barnen åt jättebra! Avrundade med glass och promenerade sedan tillbaka mot bilen. Stannade till och tittade på band som uppträdde, köpte varsin bok till barnen och en liten klänning till mig :).

När jag provade den sade Luca "va´snygg" *sötis*. 2 1/2 år och har redan känsla för stil ;).
Är lite sugen på att ha den imorgon, men vad har jag till? Leggings, eller bara som den är? Som produktbilden menar jag..den är liiite kort och tanterna kanske blir upprörda på jobbet...
Vi får väl se vad jag bestämmer mig för imorgon helt enkelt!


Det var för väl att kvällen slutade så bra för dagen har varit pissig helt enkelt. Tyvärr inget jag kan skriva om här, men fy 17 för missförstånd och ont i magen :(

Hann handla på min rast, kompade ut lite i samband med den. Skönt att ha det avklarat!
Det gjorde ju också det möjligt för mig att forma kvällen som jag ville!
Nu skall jag natta barn!
Ha det gott!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Appetese dress är såå ljuvlig hade den i lite blue men sålde den för stor...jättefint att ha tunna tights till typ strumbyxemodell finns nu i alla färger även slitna jeanstights oxå.. el korta cykelbyxor som nu är på modet igen du hr ju några men kanske är helt fel färg..gråa är oxå snyggt til!!! Du gjorde ett bra köp lycka till med matchningen du hittar nog nåt!!! kul med lyckad stadstripp!!

    mys på ikväll när själen fått lite bomull!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Helena! Är inte dessa lite fina! De är lite smidigare än Hunter nu på sommaren. Jag bokade ett par till mig när jag fick se dem :) http://www.bortskankes.se/view.asp?id=7795

    Vad tycker du?
    Ps.. gillar din blogg!

    SvaraRadera
  3. Tina: Tack sötis :)

    Petra: Jo, de var rara, smidigare, men å andra sidan utan klack ;) Tack för komplimang!!!Kramis

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails