Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Glad :)

God kväll bloggvänner :)

Idag är jag glad! Glad för att jag har en fin familj. Glad för att jag har underbara ungar och en fin man. Glad för att jag lärt känna Eva med familj på Smultrongården. Glad för att jag fått äran att göra sånt jag tycker om! Jag älskar mitt jobb som förskollärare, men att dessutom få rycka in ibland och hjälpa människor i sitt val av kläder och skor, det är extra roligt! Idag fick jag stå i kassan, såå roligt! Jag har kassavana sedan innan, jobbat måånga år på Konsum och på Mc Donald´s. Men ändå! Jag tycker om utmaningar, det skrämmer mig innan, men åh så stark jag känner mig efter! Jag kände mig verkligen som "en i gänget" idag! 
Dessutom extra roligt att träffa på gulliga Ylva och världens finaste Åsa! 
Vänner är en gåva!!!

Jag kommer ihåg när jag blev uppmuntrad att söka uppdraget som utvecklingsledare
Vá? Jag? Menar du? Kan jag?
Jag kan! Jag lär mig och jag utvecklas. Av utmaningar växer jag som människa!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag träffade jag en av mina bloggläsare. Hur glad blir man inte! Jag skulle kunnat gråta av glädje. Här kommer en jättetrevlig människa som vill läsa om just mig. Hur kommer det sig? Jag blev så nyfiken och var tvungen att fråga hur hon hittat till min blogg. Det har varit lite tunt i kommentarsfältet på sistone. Vill du svara? Hur hittade du till min blogg? Jag är såå nyfiken!!!!

Blev hämtad strax efter tre av P-O och småttingarna. Vi åkte till pappa och Berith. Min farmor och farbror hade redan åkt. Men min bonusssyster var där. Vet du, hennes man är tremänning med Mia Skäringer. Denna UNDERBARA människa. Jag är ju nästan liiiite släkt med henne *garvar*. 
I mina drömmar i alla fall!

William och Tilde
De är ju för roliga. Jag ser knappt röken av ungarna den här sommaren ändå vill William hellre se på tv än umgås med morsan. Tilde har inte tid för annat när Felicia är där. 
Ler och långhalm. 
Verkligen!

Vi bjöds på god mat och jordgubbstårta! Man blir ju så glad av att slippa laga mat. Vilken fest att bli bjuden! Kunde ätit ett kålhuvud och varit nöjd!

Jag packade om kolloväskorna. 
Har handlat lördagsgodis på vägen hem och sedan lämnat av storskruttarna! 
Nu tvättar jag första tvättberget. Minst två maskiner till blir det. Har satt på disk och röjt lite. Varit iväg med sopor. Dricker lite vin nu och tycker att livet är rätt trevligt ändå!

Kramar i massor till dig!!!!

11 kommentarer:

  1. Hörsammar din fråga om hur jag hittat din blogg: via odd molly-tråden på familjeliv! :) Jag tycker om att läsa lite ditt och datt, och jag tycker att du verkar vara en väldigt trevlig tjej, med många kloka tankar och självinsikt!

    SvaraRadera
  2. God Kväll!!!

    Jag hittade din gamla blogg på Familjeliv och fastnade för den på engång för det var som att läsa om sig själv ang familjlivet och dess rutiner mm mm
    Den ger mig STYRKA å GLÄDJE är så TACKSAM att du skriver och delar med dig...
    Sen kan jag väl vara ÄRLIG och tala om att ang kläderna så bara skummar jag igenom det men läser det andra mer noga =))

    Hoppas du får en HÄRLIG kväll.....

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Hittade dig genom FL där jag "träffat" de flesta mollyfantaster. Tror att fler läser än du tror men många svarar sällan. Jag läser alltid men skriver inte så ofta.

    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Genom att jag blev din fejjan vän. Du skriver jätte härligt, verkligen. Go girl:) Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hittade dig via en länk på Smultrongårdens blogg som jag följt ganska länge. Det var när du skulle gå visning hos henne, Eva i maj tror jag det var.
    Jag gillar att se dina klädkombinationer och läsa om din vardag. Jag äger dock bara ett Molly plagg själv och det är en wigwam som jag köpte till påsk. Älskar den och trots att jag är stor och har den i stl 4 så känner jag mig riktigt snygg i den. Jag har både leggings och jeans till. (fast inte samtidigt förstås ;-))
    Ha det gott...Kram Cilla.
    Arbetar också som förskollärare och är 38 år.

    SvaraRadera
  6. Hej! Här kommer det hur jag hittade din blogg: Jag sökte på Odd Molly och hittade MinMollys blogg och via den hittade jag din blogg och tittar in hos dig lite då och då. Har dock inte lämnat en kommentar förrän nu. Ha det gott. Mvh Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hittade din blogg via Smultrongårdens blogg. Kul med dagens outfit, du har så mycket fint och skriver bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag läste din tidigare blogg pga vårt gemensamma intresse för barnkläder och blev jätteglad när jag upptäckte att du hade börjat blogga igen...

    Tycker du är modig som skriver så öppet och ärligt. Och jag blir inspirerad när du skriver om logistiken kring din stora familj då jag också har en stor familj (men inte lika stor din)!

    Tack vare dig har jag även hittat några andra Odd Molly-bloggar som jag har börjat följa och suktar också efter en Lotta Lotta long jacket numera så du ser vilket inflytande du har. ;)

    Kram och tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  9. Läste din blogg då du skrev på FL och följde sedan med dig när du började blogga utanför FL /K

    SvaraRadera
  10. Läste din blogg på Familjeliv och när du gick över till denna forstatte jag följa dig. Vi är ju även vänner på fb hihi..kommenterar ju ganska flitigt ibland!! Gillar ditt liv, dig din smak dina fina kläder fina familjl. Ditt liv är ju som mitt om man säger så sköt att höra om flera som har kaos i vissa situationer!!
    Bara forstätta dela med dig av allt gillar jag!! Hoppas vi ses någongån oxå bor ju nära om man säger så!!
    Kramar till fina du

    SvaraRadera
  11. Jag läste också din blogg på Familjeliv och när du gick över till denna fortsatte jag följa dig. Vi är ju också facebook-vänner! Gillar hur du beskriver vardagslivet framför allt, men det började med mode och då barnkläder. Nu är jag också intresserad av Odd Molly. :) Tycker det är roligt och intressant att följa ert vardagsliv. Läser dagligen, men kommenterar sällan! Hoppas det är okej så också.

    Ha en skön sommar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails