Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Defintion av "mysigt"

Igår var jag sugen på att göra något mysigt på kvällen. Pratade med min käre man och han började genast klura...
Mannen: "Jag behöver foga och så var det ju något mer jag skulle göra..."
Frun: "Menar du rensa avloppet?"
Mannen:  "Ja just det".

Är det någon mer än jag som tycker att dessa saker INTE är mysiga?
Jag hade mer sett framför mig en picknick i Stadsparken, fika på ett mysigt utecafé, glass på Svampen.

Jag kan köpa att det inte blev så, men vet ni vad det trista är, varken fogning eller avlopp blev av heller och det innebär att de tråksyslorna skall förstöra ytterligare en kväll. Varför blir det så här? Jag blir så sur över sånt, nu blev kvällen igår bara trist. Sedan ville jag åtminstone se en film, nej, då var det massor av tråkgöra i trädgården som skulle prioriteras.
Det känns som att jag slösar bort mitt liv på tråkiga måsten!
Det slutade med att jag och Luca tittade på "Drömkåken" en stund innan jag somnade besviken :(

Är sur över mina jäkla fötter också! Igår smorde P-O in dem med Voltarén och t o m han konstaterade att mina fotleder är alldeles svullna. Jag skall pröva att ha "vanliga" skor idag. Jag har aldrig haft så ergonomiska skor som träskorna, men man vet ju aldrig....det kan ju vara värt att prova i alla fall...

Ibland är det jäkligt bra att fotografera sig själv en hel del, upptäcker ibland på korten att kläderna sitter knasigt (ni vet som Suzanne Röijter som har kjolen nedstoppad i trosorna). Nu upptäckte jag på de här korten att jag inte sminkat färdigt mig, glömt ögonskugga och mascara :o.

Dagens outfit:
100 gr lovelove tank i pink (storlek 0)
Baslinne från Gina Tricot
Kjol från Zoe
Skor från Puma

Ha en bra dag!!!
Helénakramar

6 kommentarer:

  1. Livet är som man gör det till. "Att slösa bort sitt liv på tråkiga måsten" är att uttrycka sig naivt, tycker jag. Med önskan om en bra dag. -M

    SvaraRadera
  2. M: Det må vara naivt, men jag önskar mer ut av mitt liv än hushållssysslor, renoveing och trädgårsskötsel....Å andra sidan har jag valt att bo som jag gör för barnens skull och då är det väl bara att bita i det sura äpplet antar jag. Dock är det rätt skönt att skriva av sig sin frustration...

    SvaraRadera
  3. Håller med om att livet innehåller massor av tråkiga måsten som äter upp tid som man kunde lagt på annat roligare. Tyvärr så är det ju ändå så att det där tråkiga måste göras för vi måste ju ha fungerande avlopp, rena kläder, ren disk, mat på bordet etc, etc i det oändliga!! Jag vill också ha med "glamour" i mitt liv och kan också känna hur livet bara rinner mellan mina fingrar, att jag kastar bort det på tråkiga saker. Missförstå mig rätt nu, jag är så tacksam för mina barn, familj, man etc men du förstår hur jag menar... Vi borde verkligen bli duktigare på att göra med roligt, unna oss mer etc och det behöver egentligen inte vara så stora grejer för att det ska vara kul. Det gäller bara att man kan hitta de små sakerna och ta sig tid till de.
    Kram Ina

    SvaraRadera
  4. Ju fler barn man har desto mer arbete i hemmet/aktiviteter att skjutsa till/ tvätt/matlagning. Som man bäddar får man ligga eller i det här fallet som man LIGGER får man bädda:))
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Läser din blogg ganska ofta och jag måste säga att jag är sååå imponerad av hur du fixar allt och dessutom hinner med att fixa dig och klä dig så snyggt!!! Var stolt över dig själv och allt du faktiskt verkar hinna med att göra med dina fina barn! Och tråkiga måsten får man ju bara bita ihop och göra ändå, precis som du gör. Sen måste man ju få beklaga sig lite ibland, det gör du alldeles rätt i! Fortsätt som du gör, jag gillar verkligen att följa din blogg och hoppas du fortsätter länge till! Kram, Jessica

    SvaraRadera
  6. Ina: Precis så jag menar!!!!

    Anonym: :D

    Jessica: Tack, vad du är rar!!!

    *Kram*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails