Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Badrumsrenovering..


God morgon :)

Börjar dagen med lite magkatarr. Hmm, som amen i kyrkan när jag inte sover tillräckligt mycket. Vi kom i säng alldeles för sent igår.

Thomas och P-O bröt upp strax före fem, då var "väggen" bakom toaletten på plats, det vill säga specialkonstruktionen till den vägghängda toaletten som vi vill ha "på diagonalen", i ett hörn alltså. Nästa gång tror jag att han skall sätta kakel på den väggen och efter det kan själva toaletten kopplas på, rören är färdigdragna tydligen. Vi gör en rätt omfattande renovering eftersom vi byter plats på saker och ting, skall ta bort en vägg, byta ut brunnar och rör. Det sköna nu vore om toaletten kom på plats så att vi kan börja använda det badrummet lite grann. Det kommer dock att ta låååång tid innan en dusch är på plats eftersom den skall stå i den sektionen som blir klar sist.

I alla fall så käkade vi middag och sedan hjälpte jag P-O att städa där nere, han gjorde rent bytor och redskap och jag dammsög och torkade golven. Det tog bara en halvtimme när vi hjälptes åt! Jag ville att vi skulle göra något efteråt och föreslog att vi skulle åka till McDonald´s, äta glass och låta barnen leka! De hade jätteroligt och vi kunde faktiskt prata en del! 

Åkte sedan en tur runt i Örebro och återupplevde gamla minnen *mysigt*. Tvillingarna somnade och vi kunde lyfta över dem. Luca hängde med länge dock. Vi tre satt i hammocken, åt chips och pratade. Han var så glad, njöt verkligen av att ha mammas och pappas fulla uppmärksamhet. Han är världens gladaste barn så länge han inte behöver bajsa:(.

P-O och jag försökte krångla oss till lite vuxentid, man kan ju inte låta bli att skratta ibland av frustration, men men. Till slut så! Jag somnade efter elva någon gång och det är alldeles för sent för mig när jag skall öppna på morgonen. Hoppas magen ger sig under förmiddagen i alla fall! Kanske går vi till Vivallabadet idag, skall höra med mina kollegor!

I eftermiddag blir det tripp till Anki, det skall bli skoj!

Dagens outfit:
Tubtopp från H&M
Blues skirt (storlek 0)
Träskor från Swedish Hasbeens




Ha en bra dag!
Helénakramar

1 kommentar:

  1. Hej..

    ville bara säga att jag läser din blogg och blir otroligt glad och upprymd varje gång...att ha sån energi och utstrålning och samtidigt lyckas ha en så stor familj och brinna før ett intresse som du gør är verkligen beundransvärt!
    .. även om jag inte är så duktig på att kommentera så läser jag här inne varje dag och fylls av inspiration till mitt eget liv och garderob =)
    ..och jag ska absolut ta mig ett besøk till smultrongården när jag ska hem till min hemstad i sommar! ha en fin dag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails