Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Cream, Braez, I say....

God kväll i stugorna :)

Jag skulle LÄTT kunna tänka mig att knäcka extra i klädbutik, lätt! Då menar jag inte att det jag gör är så bra utan att det är så roligt! Jag älskar mitt yrke som förskollärare och skulle inte kunna tänka mig ett annat heltidsyrke. Men att ha något annat ibland! Få träffa folk, få leva ut mitt klädintresse. Inte tänka på handlingsplaner, läroplaner eller bedömningsmatriser.
Bara vara glad och trevlig och hjälpa folk i sitt klädval, det vore något!

Det har varit mycket folk idag, MYCKET! Jag har ju inte så mycket att mäta med, men enligt de andra som jobbar där så var det bra tryck idag! Jag kan säga att jag hade inte många lugna minuter i klädrummet, det var fullt upp med att leta storlekar på träskor, hitta fina matchande underklänningar, hjälpa med storlekar, plocka, vika, hänga och så samma visa igen! Det märks att det är mycket fest på gång nu! Jag har hjälpt kunder att hitta kläder till bal, till bröllop, till skolavslutning, till dop!
Tre roliga systrar som åkte därifrån med ny garderob!
Måste säga att jag är riktigt imponerad av det danska märket Cream, enkla vackra plagg och till ett riktigt bra pris! Även Braez och I say har mycket fint. Här är en bråkdel av fina plagg som provats eller sålts idag!
Om du är intresserad av något  så maila eller ring Eva, hon skickar gärna!

Klänningen till vänster tillsamamns med underklänningen var populär! Boleron finns i vitt och powder, såå snygg!
Klänningen i vitt långt ner är fullkomligt ljuvlig! För att inte tala om underklänningen längst ner!
~~~~~~~~~~~~~~

På morgonkvisten svängde jag förbi Coop, köpte med mjölk till Smultris, lördagsgodis till barnen och så bytte jag kolsyrepatronen! Skönt att inte behöva fixa med det efter en heldag hemifrån!

Kom hem till en mycket trött man :(. Barnen hade varit jobbiga, t o m Thomas tyckte rätt synd om P-O..
Det var städat och fint, blev så glad!
Ingen av oss orkade laga något avancerat, det fick bli räkor, ägg, baguetter, ost, kex och grönsaker. Bara till att plocka fram med andra ord!

Tränade efter och nu skall jag plocka upp tvillingarna ur badet!
Trevlig kväll!
Kramis

5 kommentarer:

  1. Hahaha Helena, jag hade inte sett ditt inlägg när vi pratades vid. Det kunde man ju tro...
    Det vi pratade om kändes lägligt när man läst det. Kul,kul.
    Ha en fortsatt skön lördag kväll nu. Kan tro att du somnar rätt skönt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Kul, och visst är det ett mysigt ställe. Köpte träskor sist jag var där. Även denna gång med din vägbeskrivning i handen :-)
    Jag undrar över märke och pris på den första klänningen.....den som påminner om en livelot upptill. Vet du?
    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Mabimao: "Tänker så det knakar", men jag tror att det var en Cream...runt 800 kronor om jag inte minns fel..Urvacker!!!Och sååå lik Livealot!

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig dag du verkar ha haft! Laser din blogg ofta men kommenterar ju nastan aldrig...maste bara saga att jag ar sa nojd med mina Cream-klader jag har - urfina - sa vaga och prova! ;-) Nina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails