Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Hjälp!

Men himmel och pannkaka, vad skall jag ha för bikini i sommar?
Köpte assnygga bikinis förra våren, men då var jag sex kilo lättare. Jag kan ha dem för det är knytning på trosorna, men jag menar HUR snygg är jag i dem? APK-limpan är inte sååå klädsam...
Inte för att det var snyggt att se ut som två ihopslagna plankor med hålslag till bröst heller, men bikinisarna passade DEN kroppen...

Undrar om man skulle kunna trolla bort en del skavanker med dessa?
Eller så TROR man att man är lika snygg som den i produktbilderna är i dem och får en smärre chock när man ser sig själv...

Jag skäms inte för min kropp, jag är glad att den givit mig fem barn, att den varit gravid vid fem tillfällen, även om jag miste ett barn :(. Jag är glad att jag ammat dessa fem telningar och det är faktiskt struntsamma att jag har två skinnpåsar kvar med gelehallon längst ut...Men ändå, man vill ju se okej ut på badstanden, eller hur?
Eller har jag fel?
Nu kan säkert någon få det till att det är min ätstörningsproblematik som talar...men jag tror faktiskt att 99 % av Sveriges befolkning lider av åtminstone liiite bikini/badbyxor-ångest..
Det är väl inte för inte uttryck som "Beach 2009, 2010" osv myntas...


Damen till vänster fyller inte direkt ut sina kupor och det skulle inte jag heller göra...den högra ser ju snyggare ut, men det är säkert för att hon har rätt fin form på sina bröst...
Jag får klura på det lite...
Tjing!

1 kommentar:

  1. japp! Hatar, verkligen avskyr "strandtiden". Har dessutom tränat alldeles för lite så jag ser INTE bra ut. Känner att jag VÄGRAR bikini i år!

    Tror alla har ångest...åtminstone de flesta, men alla vill inte erkänna det.

    Idag galen tok som man är, åkte vi till Skansen med alla andra tretusen Stockholmare som kom på att dit kunde man ju åka med barnen och myspysa....Mmmm. 1 timmes kö för mat..15 min för glass....trångt vid björnar etc etc...Nästa gång blir det picknickkorg med istället. Både snabbare, billigare och framförallt godare än det som serveras där iaf!

    Ha det skönt - och ha nu inte för mycket ångest för bikinin. Måste nu ändå vara bättre att se ut som du..än som jag, som behöver bli lite mindre...

    /Fia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails