Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Vad har DU i väskan?

Är du en väsktjej? Har du 17 olika för olika tillfällen? Matchar du dina kläder, dina skor?

Jag är verkligen ingen väsktjej. Det är klart att jag använder väska, en del saker MÅSTE man ju bära med sig. Men jag köper en väska, när jag tröttnar på den ger jag bort den/slänger och köper en ny. TYP.

Att jag investerade i en Odd Molly-väska är jag väldigt glad över, den har varit min följeslagare i ett halvår nu. Den är bra mycket dyrare än de väskor jag ägt förut, å andra sidan mycket billigare än
 en LV t e x.

Det finns faktiskt en väska som mitt hjärta klappar lite för, den här nedan. Den skulle gärna få flytta in hos mig, kanske om den kommer på rea...men det kanske inte är så troligt...
Frågan är bara vad jag skulle fylla den med...Jag har nämligen minimalt i min väska (ingen idé att fråga mig om man behöver sax, plåster eller nagelfil alltså..). Det som finns i min väska är en plånbok som har plats för kort och sedlar. Inget myntfack på den inte. Därför blev det en Suede bow wallet från i höstas...dock har jag fått laga den några gånger, suck..borde reklamera, men ORKA! Sedan finns min rååååsa telefon, nycklar till jobbet och nycklar till bil+hus. En påse tuggumi och ett läppbalsam. That´s it!
Vad har DU i din väska?


Just nu njuter jag av den stund som jag sett fram emot hela dagen! Jag har klarat av jobb som innebar arbetslagsmöte, besök av två förskolor med blivande förskoleklassbarn. På min lunch hämtade jag paketet från o-råsa. Två par fina träskor har nu flyttat in i min samling! Åkte hem och plockade ur diskmaskin och tvättmaskin. Betalade en räkning och skrev ut ett bevis på det och lämnade till en adress tillhörande samfälligheten (det har nämligen blivit fel med autogirot den här månaden). Åkte tillbaka till jobbet.

Hämtade William och Tilde och sedan Leon, Li och Luca. Släppte ut hela bunten i trädgården och stekte korv. Det fick bli kombinerat mellis/middag. Vi åt ute, myyyys! Jag åkte strax före fyra och de stora passade de små i skarven.

Vi hade APT och jag kunde som vanligt inte hålla truten (Jag har blivit omnämnd som bredkäftad groda, inte så smickrande precis.... Den personen var rätt arg på mig så det får väl vara okej....) men ibland bara måste jag säga ifrån...

Åkte hem och det var så trevligt att komma hem, barnen glada, iordningplockat, bara lite småsaker att ta itu med. Tvättade, tränade (wiehaaaa vad jag är duktig!), duschade och förberedde morgondagen.
NU skall det nattas barn och sedan blir det film!

God  kväll!!!
Helenakramar

3 kommentarer:

  1. För mig är min handväska mitt allt. Det är liksom pricken över i och jag älskar att ha fina väskor. Jag har typ samma som du men samlar det i en neccesär som jag flyttar mellan väskorna. Färre men värre är min melodi. Jag undrar en sak efter att läst din blogg till och från. Varför BARA Odd Molly? Det finns ju SÅ mycket fina kläder. Du som både har kropp så du kan ha allt, bra smak och dessutom en klädbudget som är markant högre än normalt skulle kunna ha massa annat fint och på så sätt även få en lite mer personlig stil. Det är ju liksom inte så svårt att matcha samma märke. De är ju gjorda att passa ihop...Blir det inte tråkigt i längden? undrar Emma

    SvaraRadera
  2. Emma: Tack för komplimang! Hmm, just nu älskar jag Odd Molly, känner jag mig själv tillräckligt väl så är det ett annat "märke" om ett tag...jag bara fungerar så :D. Nej, jag tycker inte att det blir tråkigt, det finns ju oändligt mycket vackra kläder...Jag har inte ambitionen att ha någon avancerad matchning, jag klär mig i det jag gillar :)Ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Intressant!! Jag är inte heller någon väsktjej men visst har jag alltid en väska för det måste man ha och visst jag köper alltid väskor jag tycker är fina men inga dyra märkesväskor för mig. Skulle inte tacka nej till en dyring men just nu känns det inte som prio ett men sen kanske... Blir snål med allt som är dyrt förutom OM av någon konstig anledning...
    Jag var också sugen på Bazaar bag men har nog lagt den på hyllan, dels för att den är dyr och dels för att jag precis köpt en ny väska. Fick reklamera min Suede Tassel bag och valde att inte byta till en ny. Köpte en ganska stor väska i ljust skinn, lite klassisk sådär och det är nog den dyraste väska jag köpt(förutom OM väskan då). Har även köpt en svart skinnväska, också ganska stor som jag ine visat i bloggen än i lite "Mullberry stuk" men inte alls så dyr såklart. Har också funderat över det här med matchning med skor och så. Det kan ju vara snyggt att färgmatcha skor och väska men inte nödvändigt tycker jag.
    Jag har ganska mycket i min väska, typ blöjor, våtservetter, några olika läppglans, liten spegel, tuggummi, penna, plånbok, mobil... och lite annat som kan tillkomma då man är på språng. Som småbarnsförälder är det nödvändigt med en större väska för det är där jag har allt nu när skötväskan inte används längre...
    Kram Ina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails