Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Ge upp? Kämpa vidare? Gilla läget?

God morgon :)
Allt väl med dig?
Regnar det hos dig?
..."för jag har bara regn hos mig"
Idag jobbar jag och då blir det en mysig innedag på fritids med film och popcorn! Jag stänger idag men det gör mig inget, tvärtom, det är rätt mysigt faktiskt!

Vi for runt en del igår. William och jag var och handlade först. Köpte med färsk pasta med spenat till P-O och mig. William hade nämligen önskat barnmaten chicken nuggets. Vi hittade lökringar i frysdisken och de var jättegoda! När vi kom hem satte jag på ugnen och hivade in barnmaten. Packade upp och sedan fixade jag med tillbehör till pastan; pesto, fetaost, coctailtomater, röd lök, ruccola och nötter. Det var bara såå gott! Att rekommendera!

Luca somnade precis innan vi skulle åka, det blev så att P-O skjutsade William till Micke och åkte vidare till Ö&B (åh, jag gillar verkligen inte den affären, jag blir deppig, precis som av Rusta och Galne Gunnnar. Det är hela känslan med billiga konserver i trådbackar. Priserna är toppen och jag handlar också där, men jag åker inte dit om jag inte behöver). Växthuset som han sett på annons var NATURLIGTVIS slut (har ni någonsin varit med om att en vara de annonserar om faktiskt finns?)

P-O köpte varsin båt till de små och ett PC-spel som vi skall pröva att installera. De gamla spelen vi har är för dåliga (har inte rätt operativsystem) för den nya datorn (knepigt, det brukar ju vara tvärtom, att datorn inte klarar prestandan som ett spel kräver). Datorn är helt enkelt för bra!

När han kom hem så somnade jag bredvid Luca, jag var så trött efter att ha slitit mitt grå hår när jag spelade Rim-Memory med Li :D. Det blev en powernap och sedan for vi ut till Bauhaus. Ibland undrar jag stillsamt varför vi utsätter oss för vissa saker. Att försöka fatta ett beslut som vi skall leva med i 15-20 år samtidigt som barnen busar, kivas, klättrar upp bland hyllor, prövar duschslangar. Vi åkte i allafall därifrån med en blank vit kakelplatta i storlek 20x40 cm...och en dynbox som skall användas till P-O´s trädgårdsredskap.

Vi åt middag på Max och själva måltiden gick bra men när vi skulle åka därifrån (efter att barnen lekt 45 minuter i bollhavet) blev det totalt hejcon bacon. SUCK! Luca skrek och skrek i två timmar till dess att han bajsat (ja, kraken har fortfarande problem). Tvillingarna fortsatte busa och jag försökte få någon ordning. De ville dessutom bada med sina nya båtar, det gick ju bra men det är svårt att hinna med alla rutiner samtidigt som ett barn är så ledset. P-O var nämligen på snigeljakt på framsidan till dess att jag blev ilsken och fick ropa in honom.

Luca fortsatte vara ledsen för då satte kliandet igång, han gnällde ända till dess att han somnade utslagen och då somnade jag med kan jag säga!
Därav ingen träning och inget bloggande!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morgonen har däremot varit ganska trevlig.
Gick upp tidigt och tog rätt på tvätt, satte på en diskmaskin och gav barnen frukost. Klädde Li, bäddade och matade fiskarna.

Bestämde mig för att göra ett konditionstest på Crosstrainern, nu är jag så nära att ge upp min träning så då kan jag likaväl testa alla utvägar innan jag ger upp. Det är inte meningen att jag skall vakna med ågren för att jag inte vill träna...samtidigt är det ju 30 minuter som jag skall stå ut för att sedan kunna unna mig god mat och det där lilla extra...Skall jag kämpa vidare? Gilla läget och inse att jag inte är en träningsmänniska och få stå ut med att det ÄR tufft?
Varför varför varför älskar inte jag att träna?

Hade sådan jäkla otur att pulsmätaren krånglade. Testet går ut på att man håller en viss hastighet samtidigt som motståndet successivt ökar. När man nått sin maxpuls så är testet slut och då får man ett "resultat". Testet brukar ta mellan 20-25 minuter. När jag hade trampat i 32 minuter hade jag fortfarande puls på 77 *troligt*. Lackade till och klev av. P-O ställde sig och hans puls visade sig på en gång, vad är det frågan om? Är jag död?

P-O försökte muntra upp mig lite i källaren ;)
Tog en dusch, noppade ögonbryn, rakade benen, gjorde hårinpackning, skönt!
Har precis gjort mig i ordning!

Dagens outfit:
Crochet grandmas coat i dark pink (storlek 0)
Bronte shirt i almost black (storlek 0)
A dolce skirt i almost black (storlek 0)
Leggings från Gina Tricot
Träskor från Calou (Sara)
Armband från Humanity



Vår kakelplatta

Hittade en bild på nätet med kakelplattor i den storlek vi köpte...uppsatta

Ha en bra dag!!!
Helénakramar

1 kommentar:

  1. Jadu det där åka och kolla handla m m med ett gäng underbara små terrorister man lär sig alltid tror ju att denna gång kommer det gå bra hihi tror vi flesta har det dilemmat!! God mat måste jag prova ...yammie!!! Snyggt kakel glömde tillägga igår att våran vinyltapet är i gråanyanser superfin kolla på facebook min sida finns bild där!!! Du är som alltid superfin gillar verkligen blusen vill oxå ha den!!!
    Ha en bra mysdag på jobbet själv ledig för en gång skull sköööön!!

    Kram på dig ha en superhelg

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails