Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

En dag i solen och jordgubbstårta!

God kväll :)

Vilken härlig dag! Och en dag bara hemma på Glimmervägen *ovanligt*. Eller inte ovanligt, men ovanligt att jag upplever en sådan dag som lyckad!

Vädret har ju varit fullkomligt strålande och det gör ju inte saken sämre, eller hur!
Var ute en stund på förmiddagen och gick sedan in för att göra lunch, potatisgratäng, grönsaker, köttbullar och korv. Lovisa var med sin mamma till mormor och Ludde orkade inte pallra sig över.
De små åt så bra, t o m potatisgratängen *chockad*.
Vi åt ute och bara njöt av värmen, solen och sommarkänslan.

Egentligen hade vi planerat ett besök till Örebros stolthet "Svampen", men grannarna frågade om vi ville fika på jordgubbstårta med dem. Vilken vettig människa säger nej till det ;).
Svampen hinner vi med hundra gånger den här sommaren!

Jag chockade mig själv med att rensa ogräs. Det är verkligen inte jag! Förra sommaren köpte vi en pallkrage som vi odlade lite sallad och bönor i. Nu var det bara ogräs i den. Grävde, rev och slet med kratta. Leon hjälpte mig! P-O passade på att åka till sin favoritaffär, Plantagen. Han köpte med sig sådana där "betongcirklar" som grävs ner i jorden för att det skall bli lätt att klippa gräset runt hostorna. Sedan kom han hem med mer blommor...hmmm. Han får köpa hur mycket han vill men jag är verkligen totalt ointresserad *skäms*. Lika intresserad som han är av Odd Mollys produktnamn är jag av namnen på hans hostor, men jag lyssnar...

Det var väldigt trivsamt att vara ute, grannarna var ute med sina barn. Christer på taket och bytte reglar och papp...Helena ömsom i köket och ömsom i trädgården.

När jag var färdig med rensningen lade jag mig för att sola lite grann, då kom Petra över på spontanbesök med sin lillkille. Trevligt att pratas vid en stund!

Lite senare fikade vi på den mycket smaskiga jordgubbstårtan. Det var först en mjölkchokladbotten, sedan marängbottnar, mellan lagren var det hallongrädde och allt toppades med färska jordgubbar, jag säger bara "mmmmmm".

Vi satt kvar en stund och pratade innan sysslorna fortsatte, P-O grävde och planterade, Christer spikade på taket, jag in i köket och gjorde kvällsmat. Hemmagjorda hamburgare och pommes. Luddes skulle ha skjuts till någon festlighet. Lovisa skulle iväg och spela golf.

Vi käkade och efteråt väckte jag Luca som sov gott i hammocken. Han blev jätteledsen, ville inte äta och grät sedan i en timme ända till dess att han bajsade. Sedan blev han lugn!

Jag passade på att träna och har nu både duschat, diskat, torkat golvet i tvättstugan (hatar byggdam!), dammsugit plattorna och gruset som var fyllt av träflis efter takjobbet och dessutom tvättat ett par maskiner!
Känner mig stärkt efter en heldag ute och skall väl nu orka med den mastodontvecka som följer!

Snart skall vi natta tvillingarna!

Ha en fortsatt trevlig mors dag!!!!
Helénakramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails