Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Ex-ante vs Ex-post

....eller för att säga med enklare ord, det blir inte som man förväntar sig....
Jag har en vision att:
Mamman vaknar utsövd och glad
Barnen är på gott humör och pussar lite sött mamma på kinden
Mamma känner sig stärkt och ställer sig på träningsmaskinen med ett leende
Mamman är full av energi, skrattar och skojar med barnen, gör en brakfrukost och alla ler med stjärnögon
Mamman får lite egentid, åker iväg och solar
Mamman kommer hem till ett hem i ordning och sätter sig för att blogga med en kopp kaffe

Så här blir det:
Mamman vaknar och är fruktansvärt kissnödig
Mannen har planer på vuxenaktiviteter. Fem barn kommer i omgångar in i sovrummet. Mamman avstyr, avleder och börjar bli frustrerad
Mamman börjar med diverese rutiner, frukost här, frukost där, tvättberg
Mamman börjar känna att hon VERKLIGEN inte är sugen på att träna
Mamman samlar kraft och ställer sig på Crosstrainern ändå
Ena tvillingen bryter ihop för att den inte vill ha shorts
Samma tvilling bryter ihop när denne inser att småsyskonen också vill hoppa på studsmattan
Mamman blir arg, avbryter träning och försöker prata till rätta
Stora dottern konstaterar att det ser ut som att mamman väntar barn igen
Bägaren rinner över hos mamman
Den andra tvillingen surar ihop för att storasyster tillrättavisar
Mamman kliver av CT igen
Pappan går på toaletten, äter frukost och läser tidningen
Mamman lackar till och tycker att pappan kan avbryta sin Ki-box träning 25 gånger under ett pass
Pappan går ut och städar på städ-dagen
Tvilling 1 bryter ihop igen, vill hoppa, vill inte hoppa, vill hoppa, vill inte...
Mamman stänger av CT och skiter i att träna klart
Mamma inser att egentid inte är att tänka på och tar en dusch
Mamma tar på sig en färgglad klänning
Mamma känner att livet är rätt okej ändå...
det är ju ändå hennes
:)

Dagens outfit:
Fonda dress i pink (storlek 0)
Baslinne och leggings från Gina Tricot
Träskor från Calou

Ha det gott!
*kram*

6 kommentarer:

  1. Haha....det där känner man igen. Så få lediga dagar då det vi vill krockar hej vilt!! :-) När du tränar så städar jag, plockar, tvättar, det är min lilla hang-up. Nog för jag inte har utrymme till att ha så fint jag önskar eller ha alla kläder jag vill men det vi har är rent, fint, välstruket och putsat är det hemma :-D Idag gjorde jag det jag inte ville, satt barnen vid en film medan jag grejade här hemma. Men som du så njuter jag ändå av det liv som är mitt, som mångbarnsmamma.

    Älskar när du har din rosa klänning du är så fin i den och gårdagens outfit var magisk! Superfin är du. Jag inspireras av dig så efter det att städningen är klar så ska jag minsann måla mig lite trots att det är lördag.

    Du som gillar odd molly. Vad tycker du om märket Pomp de Lux till barn? Jag velar i mitt tyckande men lite odd molly aktigt är det allt :-)

    Nu ska jag slita mig och städa klart. Opps så mycket jag skrev, kanske borde jag starta egen blogg :-D

    SvaraRadera
  2. Tack för komplimang :)
    Pomp de Lux har jag bara sett på bild i NInnas blogg (En skopa odd och en tesked molly). Verkar vara urgulliga kläder!!!
    Ha en bra lördag! Kramis

    SvaraRadera
  3. Kan inte mamman ta den jätteroliga städdagen istället så kan pappan ta av sig täckjackan, fleecetröjan och mössan (8 Maj det är inte sant vilket skitväder), glömma städdagsmöten, sluta sopa garage, klippa häckar, kratta gräsmattor och istället lösa konflikter, ren och fräsch i värmen inomhus ;).
    /Pappan

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om blogg! Där fanns ju lite kläder att se på :-) En liten ballerinakjol blir man Saga inte ledsen av :-) Men vad fin märket Chill Norway var! Jättefina plagg med. Tack igen!

    SvaraRadera
  5. Nej, ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig... Men tur att du blev på bättre humör igen! Du klär verkligen i den rosa fondan, själv är jag så förtjust i min gråa, även om den kanske inte har samma uppiggande effekt....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails