Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Typiskt!

Nu tänker jag låta gnällig, men liiite otur tycker jag nog att vi har :(.
Har kollat väderprognosen för Eskilstuna. Regn från tio och framåt. SUCK!
Regn nu i Örebro när vi skall promenera från skolan till stationen.

Inget vatten i Örebro igår kväll. Vattnet är tillbaka men det är fel på trycket och det vatten som kommer ut är stundtals rostfärgat. Som tur var hade jag en kanna vatten i kylen så jag har kunnat brygga mig lite kaffe.

Ingen träning idag (inte så smart att träna utan att kunna duscha, eller hur!). Vaknar med sprängande huvudvärk! Som ett brev på posten, jobbar och sliter i fyra dagar och när jag får börja slappna av då kommer bakslaget i form av stresshuvudvärk.

Det är lite svårt med kläder idag. Jag avskyr att vara för varmt klädd och det är inte roligt att släpa på massor av extra plagg som man inte har användning för, det är ju ganska mycket "gå" idag. Samtidigt är det inte roligt att frysa! Jag funderar på att åka förbi jobbet och hämta min regnjacka. Vi pratade om att barnen skall ha med sig regnjacka i ryggsäcken i alla fall...Benen fryser jag sällan om så kjol blir bra! Det hade ju varit roligt att ha mina nya Hunter. Men en hel dags promenad i nya stövlar, det är nog ingen hit! Kan ju bli något svettigt också om solen mot förmodan skulle titta fram!

Jag gick upp i morse och satte på kaffe, tog en dubbel dos Reliv och började med matsäck. Då vaknade Luca och var på ett hiskeligt humör (åter igen, typiskt!). Efter 20 minuter fick P-O honom lugn. Då var jag måttligt road, för att inte tala om min älskade make...

Har gjort mig i ordning och klätt Luca, tagit rätt på tvätt och äter nu frukost.

Dagens outfit:
Emb bikette denim jacket (storlek 0)
Appeteaser strap top i lite blue (storlek 0)
Kjol från Esprit
Träskor från Calou (Nina)
Håll tummarna för att vi får en bra dag trots de något såliga oddsen...
Helénakramar

2 kommentarer:

  1. Ja fy känner igen dessa dagar ibland.
    gilla jeansjackan skarpt.

    SvaraRadera
  2. Fräsch som en nyponros, kan inte bli fel med den jeansjackan!! Hoppas ni får en bra dag trots allt!!
    Kram Ina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails