Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Vad ägnar man en trist söndag åt?


Jo, det kan jag tala om!
Här har fixats med lite småtrista saker, men ack så nödvändiga! Min bärbara dator har laggat ett tag, den vill stänga av sig, hittar inte nätet osv. Bad P-O vänligt att hjälpa mig att installera om hela skiten. Först fick jag leta upp en  tom dvd-skiva och bränna de bilder jag hade i datorn, nästan 5000 för att vara exakt! Sedan gick jag igenom mina dokument och kollade vilka som skulle sparas, dessa mailade jag till mig själv!
Sedan var det bara adjöss och good-bye!
Nu jobbar och jobbar den, bara 85 uppdateringar som den skall ta sig igenom. ;)
Sedan skall jag börja greja med den, ladda ner program, lägga till favoriter och hämta dokument. Det är rätt roligt att städa datorn faktiskt, när man väl tagit sig i kragen!


Medan jag väntade på datorn passade jag på att ägna mig åt en annan överhängande syssla. Jag gick upp med mina böcker på vinden för att göra mer plats i bokhyllan till P-O´s böcker. Jag avskyr böcker som inredning, men vad skall man göra...det är ju inte bara MITT hem. Det är bara att gilla läget och acceptera de skitfula bokhyllorna och allt dess innehåll...Sorterade och grejade, dammtorkade och gjorde åtminstone så fint det gick. Nu blev det rymligt och bra och kanske att det får vara fint i alal fall fem minuter innan barnen kommer på att de skall ändra ordningen...

Just nu håller P-O och barnen på att så, bland annat ormmelon (?)




Skum frukt....
Ha det gott!!!
*kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails