Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Kakeljakt!

God morgon där ute där just Du befinner dig!

Här i Örebro hänger regnet i luften. Det är bra sade P-O, då kan vi gödsla *wiehaaaaa*....säger hon som helst bor i lägenhet i stan. Men han kan ju gödsla bäst han vill....Jag kan tycka att det är lite idiotiskt att gödsla så att gräset växer bra så att man sedan skall behöva klippa det extra ofta...det rimmar liksom lite illa...å andra sidan VET jag att gräset blir jättefint....men vi har liksom en hel drös med ungar och kompisar till dem som vill springa på vårt gräs och då tycker jag det är viktigare att det är så än att gräset är fint...

Det är roligt att min man har ambitionen att har finaste trädgården i Lundby, men det vore mer lämpligt om han väntade, låt oss säga tio år...när några barn är utflugna och de små i en vettig ålder..För min del får han gärna tillbringa all sin lediga tid i trädgården, men det är frustrerande när han deppar ihop varje år för att den blir "förstörd"...

Om en stund skall jag åka och veckohandla, hoppas på att Apoteket är öppet också, då skall jag passa på att köpa astmamedicin och hudkräm till Leon.
Sedan blir det lunch!

Efter maten skall vi skutsa William till Micke och sedan åka vidare för att leta efter ett litet växthus (så att P-O slipper bära in alla växter i förrådet varje höst) och kakel till badrummet...jag är sugen på ett vitt kakel formade som smala rektanglar....vi får väl se....det skall ju bara sitta inne i toalettdelen och runt handfaten...På övriga väggar skall vi ha bröstpanel och målade väggar. Jag är rätt trött på kakelhysterin överallt..vi har ju kakel i lilla badrummet och klinker i kök/hall så man blir liksom lite "mätt" på det...

Morgonen har varit rätt mysig, men jag var sååå omotiverad att träna och avbröt faktiskt passet (liite dåligt samvete, men det kändes nödvändigt, det värkte i kroppen och Luca var jätteledsen).
Kokade ägg till frukost, gjorde toast till mig.
Plockade ur diskmaskinen och tvättade en maskin.
Har dammsugit och klätt barnen.
Nu är det blogg och kaffe som gäller :)

Dagens outfit:
Wig wam dress i grey (storlek 1)
Chrysalis minigown i almost black (storlek 1)
Leggings från Gina Tricot
Träskor från Calou (Knyta i färgen lavendel)

Ha en mysig Kristi flygare!!!
Helénakramar

5 kommentarer:

  1. Fin du är!!! vi gjorde ett nytt badrum nyss men vi tog vinyltapet bredrandig på tvären skitsnyggt blev det och svart golv och inredning jag är supernöjd nu ska det befintliga badrummet rustas blir ung lika där...oxå trött på kakel/klinker hysterin!!! Ha en bra helg!!1

    kram

    SvaraRadera
  2. Så snyggt matchat, wigwamen är ju superfin! Är så sugen på en men vill vänta till det blir lite rea ;) Hoppas ni får en bra dag! / Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Skrutteruttan!

    Jag orkar knappt se dig mer i de där fina Calou-skorna ;) Jag vill, vill, vill köpa ett par själv, de är ju såååå fina. Problemet är att jag har väldigt (!) breda fötter och vågar aldrig handla ett par skor utan att ha provat dem först. Finns dem att prova på Smultrongården?

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Tina: tack för tips!
    Maria: Tack :)
    Anonym: Absolut, man kan prova dem där!!!Jag har också breda fötter, då passar modellen Knyta bäst...

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni är nöjda med dagen!!
    Ha en bra jobbdag imorgon.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails