Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Brrrr...

I morse när jag kom till Smultris var det jättekallt. Insåg rätt snabbt att här måste det införskaffas en kofta! Förra lördagen fick ju både klänning och tunika följa med hem, provade inga Lovely knits alls då. Nu slängde jag på mig en i military. Och den var verkligen superfin! Bandet på den är i vintage chalk, klockren till min Fonda i samma färg. Kom in med den på mig och Hanna sade på en gång "men så snyggt". Det var liksom den givna signalen ;)

Hade varit där en stund, hjälpt kunder med kläder och skor och sett åtskilliga prova Remix blouse. Alltså, en sådan måste nog få bo i Kämpe-garderoben! Linnet med för den delen, passar till allt och när jag för 17:e gången drog i mitt Gina Tricot-linne (som är för litet nu när kilona landat på min kropp) tänkte jag att, nej, nu får det bli en lovelove tank. Så det så! Till blusen dessutom jättefint! Funderar på vad jag skall ha på nederdelen dock...min blå kjol kanske? Inte några byxor när jag visar rumpan inte!



Idag fick jag träffa två bloggläsare, Emma och Maria. Åh så roligt att se er!!!!Och vilka fina töser ni har!!! Maria, hoppas du känner dig nöjd med din LK!!!!

Lena kom förbi också, åh vad roligt det är att träffa på bekanta! Och jag säger bara, Berit var sååå snygg i klänningen!

Att pappa och Berith kom förbi också var ju förstås extra roligt, passade på att äta min lunchmacka samtidigt. Njuta av solen en stund tillsammans i trädgården.

När jag slutade vid tre tog jag med mig Sandra hem, makalös 17-åring. En sådan där tjej som har ALLT, söt, trevlig, begåvad och klok som få!!!!Hoppas mina döttrar växer upp till sådana fina tjejer!!!

Kom hem till en ilsken make som installerade lampa på baksidan. Mycket svordomar och frustration. Jag kom innanför dörren och ville egentligen bara vända och gå. Men men, bara bita i det sura äpplet och börja...tömma diskmaskin, ut med sopor, handdiska, ta rätt på tvätt, sätta på maskin, plocka och dammsuga. Började laga tacos. Vi har precis ätit nu och jag har slängt i ungarna i badet. En liten paus här och sedan fortsätter arbetet, det obetalda hemma ;)

Men jag har haft en urmysig dag och nu dricker jag ett glas rosé...livet känns helt okej!!!!

Kram kram

5 kommentarer:

  1. Snygga inköp!
    Ha en skön lördagkväll/Fiona

    SvaraRadera
  2. Kul att se dig också Helena!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Vet du vad Heléna. Jag tror du skulle kunna ha vad som helst på dig o vara snygg ändå. Fast jag kan föreställa mig att du blir jättefin i den LKn i military. o linnet är ju så skööönt.

    SvaraRadera
  4. Ja jätte kul att se dig live!
    Jag är super nöjd med min LK.
    kram Maria

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails