Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Long lovely knit!

God morgon :)

Ibland ser man inte riktigt med "egna ögon". När jag provade kläderna igår så tyckte jag att det var fint, men jag kunde liksom inte se helheten riktigt. Den här koftan har funnits på min näthinna sedan första gången jag såg den. Det är nästan så att man hinner tröttna på den utan att den ens varit i ens ägo. Först igår när jag provade den tänkte jag nästan rata den...sedan tänkte jag ett och två varv till. Jag vet ju att kapslarna kommer tätt och jag vet att det är mycket pengar som skall ut samtidigt...å andra sidan kommer det inte sååå mycket mer nu (även om jag LÄTT skulle kunna tänka mig ett tiotal plagg till som vi har på Smultrongården). Till slut fick den följa med hem och det är jag glad för!

 En av kunderna provade den här och hon hade svarta leggings till, jag tyckte det var enkelt och stilrent...men hon var å andra sidan mycket smalare än vad jag är...Jag får tänka till lite om jag kanske skall ha något mer än leggings och långt linne på nederdelen... 

Samma kund provade den andra koftan som jag köpte igår och när jag såg henne i den insåg jag hur fin den är. Likaså när jag ser korten på mig i kläderna, jag kan ju också se att det är fint...Konstigt det där att ibland så ser man inte plaggen ordentligt förrän man ser sig själv på bild i dem...

Dagens outfit:
Long lovely knit i dark grey (storlek 0)
100 gr love love tank i dark pink (storlek 0)
Baslinne och leggings från Gina Tricot
Jacquard armsleeves i almost black (som benvärmare)
Träskoboots från Calou












Kvällen igår innebar en del sysslor...fixade med bilbarnstolen och bar upp den på vinden. I hopp om att vi någon gång får ett till barn så sparar jag en del i alla fall...

Tog rätt på disk och dammsög, fixade med tvätt. Fixade fram enkel middag. Satt en del vid datorn, mös med barnen och innan "Här är ditt liv" skulle börja rensade jag ur ett skåp i köket. Ett skåp med sånt där "jag skulle vilja slänga men kanske borde spara". Där har vi även pärmar för viktiga papper. Gick igenom min pärm och slängde massor av papper och kvitton. Nu är det ordning i skåpet efter att jag rensat ut massor av strunt! Skönt det.

Barnen var i gasen igår och den mystid P-O och jag så väl skulle ha behövt uteblev, tyvärr!

Idag har vi inget mer inplanerat än att vi skall gå till skolan och rösta
I kväll måste jag bara se valvakan, lite nervöst är det allt!

Ha det gott!
Helénakramar

8 kommentarer:

  1. Snyggt!

    Och tack för bilderna igår, så roligt att få tips på olika kombinationer! Kul att armsleevesen också passar bra som benvärmare, känns de inte trånga?
    Ha en bra dag!
    Kram Jen

    SvaraRadera
  2. Jen: Trånga att få över foten, men sedan sitter de bra!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du passar i koftan! Ha en underbar dag. Tack för alla dina fina outfitbilder.Kram

    SvaraRadera
  4. Suuuperfint! Måste testa mina armvärmare på benen också men jag anar att de inte går på. Har inte slanka spiror som du har! Fin söndag på dig! kramar

    SvaraRadera
  5. Hur är koftan storleksmässigt? Tack för svaret.
    /Magdalena

    SvaraRadera
  6. Magdalena: Åh det är svårt det där, men jag skulle vilja säga normal. Tog min vanligaste storlek och den passar!

    SvaraRadera
  7. Åååå, vad roligt att ha hittat en "ny" blogg. Tack för mycket fin insperation!! Dig kommer jag att följa.
    Allt gott!
    //Linda

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails