Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Jag tvättar och tvättar...

God morgon :)
Såg du "Här är ditt liv igår"? Vilken fantastisk människa, Lena Maria Klingvall! Så ödmjuk, glad och positiv. Hon blev verkligen hyllad i programmet, med all rätta!

Jag tog mig en powernap före programmet och orkade därför se både det och "The seventies". Luca hade somnat tidigt på kvällen, lagom när tvillingarna somnade vaknade han. Man håller sig lätt för skratt! Däremot somnade han faktiskt om efter en dryg timme *puh*. William ville se på tv med oss och han somnade på mattan på golvet (han är mörkrädd och inte överförtjust över att sova ensam i källaren..Tilde sov nämligen över hos Moa).

När jag vaknade i morse låg alla tre små i vår säng och William sov kvar på golvet.
Rev ur sängkläderna i småttingarnas säng och slängde i tvätten med deras överkast. Satte mig vid symaskinen för att laga P-O´s jeans. Han har fått ett litet hål och det är verkligen hans favoritjeans...jag brukar inte laga kläder så överdrivet gärna, har man slitit hål på dem kan de gott och väl kastas, men men. Ur ett miljöperspektiv är det ju verkligen helt korrekt att lappa och laga. Nu blev det inte så vidare värst snyggt, dels hade jag inte en tråd som var perfekt till jeansen och dels är jag verkligen ingen höjdare på att bruka en symaskin. Nåja, han får göra som han vill, antingen behåller han dem eller så får han kasta dem. Jag har i alla fall försökt!

Upp för att plocka och plötsligt fick vår plasma- tv tokspel. Den blippade och blinkade. "Sluta tryck på kontrollen" ropade P-O. Jag skrek," men jag rör ju inga knappar" och kastade iväg den på sängen. Tv:n fortsatte konstra och jag drog ut huvudströmmen. 
Vad hände egentligen?  
Efter en stund satte jag på tv:n igen och då fungerade den, även fjärrkontrollen. Hmmm innan dess såg jag tusenlapparna fladdra iväg framför ögonen på mig. Inte sugen alls på att lägga pengar på en ny tv...Inte alls!

P-O gick upp och jag tog bort våra lakan och påslakan med. På med ytterligare en tvätt. Det blev alltså en helg med "byte av sängkläder"! Skönt att ha rent och fräscht! Lovisas säng tvättade jag sist hon var här...Luddes däremot var lääänge sedan, å andra sidan har han inte sovit här sedan i våras...

Skall snart ta rätt på det torra i tumlaren och bädda klart småttingarnas säng!

Dagens outfit:
Fonda dress i lite indigo (storlek 0)
Sleevewarmers i multi
Linne och leggings från Gina Tricot
Träskoboots från Calou











Ha en skön söndag!
Helénakramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails