Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Premiär!

God eftermiddag!!!

Idag har vi gjort en sak med barnen för första gången, de har fått gå på på bio! Vi kände oss ganska säkra på att de skulle klara av en hel film, trots att den var tämligen obekant för dem och ganska lång. Det är lite roligt för mina stora barn älskade Toy Story när de var små och jag köpte två stora "dockor" till dem. Dessa lektes med jättemycket och sedan har de suttit som prydnad nere på deras rum. För något år sedan tog jag upp dem till småttingarna och för ett tag sedan började de leka med dem.

Efter att vi hade promenerat till vallokalen, röstat och låtit barnen leka i lekaparken en stund gick vi hemåt igen. Jag satte på potatisen och till det hade jag en fläskfilégryta i ugnen. Emma kom över och lekte med barnen en stund. 

P-O började klippa tujahäcken när jag kom på att, jo, bio vore roligt! Vi har pratat lite smått om det förut, men när jag nu kom på att just "Toy story" är en film jag också skulle vilja se, då kändes det lite lättare att besluta sig. Vi fick verkligen ändan ur vagnen, jag bytte om på barnen som smutsat ner sig vid lunchen, köpte biljetter på nätet, packade ner festis och chips. Lovisa ville inte följa med för hon skulle spela golf med sin mamma. 
 Jag satt bak med Luca i bilen för att hålla honom vaken! Vi hittade en bra parkeringsplats och hann precis handla godis och gå på toaletten innan filmen började!




Filmen var jättebra tycker jag! Och det gick bra med barnen, det var bara sista tio minutrarna som Luca blev ledsen (vi trodde det var bajs på gång). P-O fick gå ut med honom så jag fick berätta slutet, lite osis. Men tvillingarna klarade hela filmen!



Våra kompisar, Buzz och Woody :)

Ikväll blir det valvaka på tv!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails