Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Continental knit dress!

God morgon :)

Äntligen, äntligen äntligen fredag!Behöver inte börja så toktidigt som det var tänkt så det blev ju nästan lite sovmorgon ;)

Jobbar till 12:45 och sedan skall jag hämta småfisarna. Vi far direkt till Stadsparken (må hända att jag behöver byta om, det kan ju bli varmt i eftermiddag!). Pia fixar mellis till oss alla *bortskämd*.
Sedan blir det väl fredagspizzan kan jag tänka för att sedan toppa med ett besök vid grustaget. Sten skall hämtas står det på schemat minsann!

Kvällen igår var rätt lugn, Luca lite gnällig dock. Emma var här och sålde jultidningar, det blev en rätt stor order, lite julklappar faktiskt! William ville se film så vi bäddade ner oss, det var mysigt ända till dess att Tilde och jag blev riktigt osams, värdelöst! Jag skall ringa till henne i kväll, känns inte bra att ha det molande, hon är som jag förbaskat stolt, men jag vet också att när insikten når henne blir hon jätteledsen och då är hon också mottaglig för att prata och be om ursäkt. Något jag har väldigt svårt för är när hon är uppstudsig och kaxig, finns liksom ingen anledning. Det slutade med att hon sade att hon hatade mig och önskade att jag inte var hennes mamma. Jag vet ju förstås att hon inte menar det, mer än just när hon säger det. Hon vet ju precis vilka knappar hon skall trycka på, vem vill höra något sådant?
Har du duster med dina barn?

Dagens premiär:
Continental knit dress i military (storlek 0)
100 gr cotton jersey l/s i almost black
Leggings från Gina Tricot
Jacquard longsocks i military
Träskoboots från Calou






Ha en skön fredag!!!
Helénakramar

8 kommentarer:

  1. ojojoj du skulle höra Anton (13½år) och mig. ojojoj. Så är det med tonåringar, men de kan ju faktiskt inte göra precis hursomhelst bara för det. Så det är duster man får ta o hoppas det blir bättre längre fram.

    Du är så fin i den, men än är den för varm för mig.

    SvaraRadera
  2. Oj! Vad ont "ni båda" måste ha i era hjärtan! Visst har man haft många duster med sina barn. Det gör sååååå ont, men man löser dem oftast.
    Ni kommer säkert att kunna lösa det ikväll (det är ju det som är viktigt. Att försöka förstå varandra...älska glömma o förlåta)
    Du är så fin i dina kläder idag...(men det är du alltid).
    Ha nu en jätte trevlig helg.
    En 6 barns mamma....mellan 20-4år.

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin du är idag. Sååå snyggt i grönt. Perfekt kombination.
    Jag har rejäla duster med min sambos tonåring titt som tätt. Jag blir så ledsen efteråt. Såna rejäla bråk tar liksom musten ur en.
    Idag får vi njuta av det underbara vädret. Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin kombination Helena! Nu blev jag också sugen : ) Hemma hos oss blir det oxå fredagspizza!

    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är alltid så välklädd,men varför envisas du med att köpa storl 0?Du borde gå upp en storl.,så skulle det se ännu snyggare ut!Inget illa menat!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Wow, så snyggt ! Det gör nästan inget att det är höst när man kan krypa i så fina plagg. Klänningen är bara för underbar och bootsen hur läckra som helst.
    Var har du hittat dem?
    Besökte Smultrongården för första gången nu i sommar och blev charmad. Verkligen mysigt ställe!

    SvaraRadera
  7. Urtjusig.Verklig snygg färg. Älskar min Everday dress. Så skön. Hoppas du får en riktigt skön fredag. KRAM

    SvaraRadera
  8. Tack tjejer!!!!
    Anonym: Jag tycker inte om för bylsiga kläder, därför köper jag de storlekarna jag kan ha.
    Mags: På Smultrongården :)

    *trevlig helg*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails