Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

~Ditt och datt~


Hallå där :)
Här är det high-life, barnen busar och far runt.
Jag har dammsugit, fikat med barnen,  plockat ur disk och satt på en första tvättmaskin.
Har middag till barnen i ugnen och gjort varm pastasallad med chilidressing, mozzarella och cashewnötter till P-O och mig. Hoppas det skall smaka!

Luca har inte sovit idag så nu komme några tuffa timmar att hålla honom vaken, vore ju toppen om han kunde somna i bra tid sedan eftersom Lena och jag helst skall försöka jobba!

Jag har varit himla trött idag, kan vara den tidiga morgonen och det hektiska tempot som alltid råder i vårt arbetslag. Det är mycket kompetensutveckling nu och det gör att vi ständigt måste omorganisera oss och ofta är kort om folk, tyvärr. Man får liksom inte in någon vikarie på en timme här eller där heller...Idag har jag förresten bokat vikarie enligt det nya vikariesystemet *meckigt*. Jag har lite nya arbetsuppgifter också, är numera ekonomiansvarig i mitt arbetslag så det är en del nytt att lära sig. Jag gillar utmaningar, men man måste ju också hitta tid att sitta med det! Viktiga saker det där med pengar! Jag har ju järnkoll på min egen ekonomi, men nu skall det till andra parametrar!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag måste erkänna att PIM 3 hänger över mig, jag är rätt sugen på den där datorn, men jag har NOLL inspiration till att sätta igång...Någon som har tips och vill hjälpa mig lite?~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Om ett par veckor åker min pappa till Spanien i två månader. Åh, det är alltid så lång väntan på att de skall komma tillbaka igen. Det är bara hos pappa som jag känner att jag har "semester". Semester från hushållssysslor, markservice och måsten. Där kan jag koppla av och njuta av nuet. Barnen är glada och nöjda och jag trivs i pappas och Beriths närvaro. Men men, de kommer tillbaka i december igen! Vips är man ju där, eller hur!

Min mamma har jag inte haft kontakt med på över en månad, jag tror inte att hon vill ha med mig och barnen att göra, sist pratade hon bara med Tilde som fick kommunicera "mellan oss". Jag vet inte varför det är så här egentligen... Jag är nog en usel dotter i hennes ögon och duger jag inte då får det vara. Jag kan inte vända ut och in på mig och göra alla till lags, då måste jag prioritera mina barn, min man och mitt jobb.

Har du bra kontakt med din mamma?
Jag avundas verkligen Er som har det, någon att prata med, gråta ut hos, skratta med och som vill umgås med ens barn/ sina barnbarn.
Men man kan ju inte få allt, jag skall vara glad för de människor jag har i min närhet!

Ha det gott du fina vän! Tack för att du lyssnar och tack för att du ibland tar dig tid att svara!
Jag är glad för att du finns!
Kram kram






















7 kommentarer:

  1. Skönt att du har ett så fint förhållande till din pappa men tråkigt att detsamma inte gäller din mamma! Jag är nog lyckligt lottad för jag har ett väldigt bra förhållande till båda mina föräldrar även om jag ibland blir sur om de(brukar vara mamma som gör så) favoriserar en del barnbarn framför andra och till och med kan säga att "jamen dina är ju så jobbiga att ha hand om alla tre samtidigt". Då blir jag ledsen och brukar tänka att nehe du, skit i det då! Men det går ganska snabbt över, mina föräldrar ställer alltid upp och pappa brukar till och med fråga titt som tätt om han kan hämta hem barnen :) Men vi är ju sex syskon och sex (snart sju) barnbarn som slåss om uppmärksamheten så att det blir lite gruffel ibland är nog naturligt! Jag kan förstå att det är jobbigt och något man funderar över när ens mamma inte vill ha någon större kontakt!
    kram :)

    SvaraRadera
  2. ja bra kontakt med min mamma har jag, även om det kan bli lite FÖR mycket ibland...

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  3. Jag läser din blogg dagligen och imponeras av hur du verkar orka med allt. Upp tidigt, familj och hus... Du är verkligen en inspiration och det är alltid roligt att se dina snygga mollysar! Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Nej har ingen bra kontakt med min mamma vilket är en stor stor sorg då min pappa aldrig funnits i mitt liv då han dog redan när jag var ett litet barn.

    SvaraRadera
  5. Väldigt tråkigt läge med din mammas och din relation....Skönt att du och din pappa med fru kommer så bra överens. Har inga råd, min mamma dog när jag var 6 år så jag har växt upp med bara min pappa - det gick bra det med. Det jag saknar är en mormor till barnen, särskilt som mina svärföräldrar inte bryr sig nämnvärt :( *kram*

    SvaraRadera
  6. Har tyvärr en usel relation till min mamma, vi ses i stort sett endast då mina barn fyller år. Och då känns det mest som att de kommer hit & gluffsar i sig det vi har att bjuda på och sen åker ;)
    Aldrig aldrig någon hjälp, aldrig en inbjudan hem till dem. Det är hemskt egentligen att relationen är så usel för barnen saknar henne mycket och har väldigt svårt att förstå varför vi inte ses.

    Vi har haft det tidvis komplicerat sen 1991 då jag tidigt flyttade hemifrån och valde att bo hos min farmor istället. Sen blev det lite bättre när jag fick första barnet men efter nr 2 och 3 har det varit förfärligt.

    Det går inte i längden att ha en mamma omkring sig som kräver att allt ska ske på hennes villkor och som vill kunna komma och gå som hon vill utan krav på sig, att aldrig ställa upp eller erbjuda sig att göra något. Det suger bara energi och ger massa skuldkänslor att ha en sådan mamma därför undviker jag all kontakt jag kan nu.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails