Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

9 oktober 2010

God morgon :)

Idag är ingen vanlig dag :)
Tänk att jag fyller hela 36 år idag. När mina föräldrar var 36 då hade de en dotter på 18....
Oj oj!

Milstolpar i mitt liv
1974: Jag föds den 9 oktober

1976: Jag lägger handen på utegrillen och går bara därifrån, helt obemärkt

1977: Jag bestämmer mig för att cykla till mormor&morfar på min trehjuling och mamma hittar mig i tunneln på väg mot Markbacken

1980: Vi åker till Italien och jag bränner mig i solen och får mina fräknar, de går därför under namnet "Italienfräknar"

1983: Vi flyttar till huset på Strömstaregatan
Min lillebror Sanny föds

1985: Vi åker på bilsemester i Europa och Sanny är magsjuk, mindre roligt

1987: Mina föräldrar skiljer sig, Sanny och jag flyttar med mamma till Björkhaga

1991: Jag börjar gymnasiet och börjar knäcka extra på Mc Donalds. Gymnasietiden ägnas åt en del resor. London fyra gånger, till Tunisien, till USA och till Kos

1992: Jag flyttar till pappa i Västerås och pendlar varje dag till Örebro

1993: Jag tar studenten och träffar Tim på sommaren
Jag börjar på Lärarprogrammet i Uppsala, ångrar mig och flyttar tillbaka till Örebro och blir sambo med Tim

1994: Jag börjar på Förskollärarprogrammet i Örebro. 
Reser till Israel och Turkiet med Tim.

1997: Jag tar examen och träffar Micke, gör slut med Tim

1998: Vi åker till Grekland, flyttar ihop och förlovar oss

1999: Vi gifter oss och William föds

2000: Vi åker till Teneriffa och Cypern med William

2001: Tilde föds

2003: Jag byter jobb och börjar på Lundbyskolan. Jag och William åker till Spanien

2004: Micke och jag åker till London. Åtta månader senare ligger Micke och jag i skilsmässa, P-O och jag blir tillsammans. Barnen och jag åker till Eurodisney med pappa och Berith
2005: P-O och jag köper hus, vi reser till Rom med Ludde &Lovisa och sedan till Spanien med
 alla fyra barnen. Jag är gravid med tvillingarna.

2006: Tvillingarna föds, vi förlorar Pyret

2007: Luca föds

2008:  Jag blir utvecklingsledare för Kristallens arbetslag

2009: Jag startar min blogg

2010: Jag lära känna gänget på Smultrongården

Dagens outfit:
Sexton strap dress i vintage chalk (storlek 0)
Mullholland alpaca coat i vintage chalk (storlel 1)
Jeans från Cheap Monday
Stövlar från UGG








Morgonen har varit mysig, barnen och P-O har uppvaktat mig med frukost på sängen, levande ljus och paket!


Om en stund skall vi till Marieberg, P-O behöver jeans...
Sedan lunchar vi där!
I eftermiddag står matlagning och bakning på schemat. Det har blivit ändrade planer, William och Tilde skall till Lek & Bus med Ingrid så hon skjutsar hem dem hit sedan. P-O har lovat att hjälpa mig med barnen och dukning så att jag kan husera i köket!

Ha det gott!
Helénakramar

20 kommentarer:

  1. Stort Grattis! Hoppas att du får en underbar födelsedag. Det är inte många 36-åringar som är lika snygga som dig, stor kram

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på födelsedagen !!!! Ha en underbar dag !!!
    Tack för din fina blogg. Hälsningar ammie

    SvaraRadera
  3. Ett bamsegrattis på din dag. Ha det gott... Cilla

    SvaraRadera
  4. Grattis och hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en supertrevlig dag.

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen! Hoppas att du hinner få lite tid utanför spis och städ också :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ett STORT Grattis på din födelsedag!!!
    Hoppas du får en UNDERBAR dag!!!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  8. Grattis! Jag läste till fritidspedagog i årgången före dig, men det var ju måååånga som gjorde det!

    SvaraRadera
  9. Grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en riktigt trevlig dag! Jättefin klädkombination du har på dig i dag!

    SvaraRadera
  10. Stort grattis på födelsedagen! Som sagt, en mycket snygg 36-åring, och inte bara det, någon med hjärtat på rätt stället! Ha en riktigt fin dag, önskar en som alltid läser din blogg men som sällan skriver... Kram, Nina

    SvaraRadera
  11. Grattis på din dag! Hoppas den blir superduperfin :)
    kram

    SvaraRadera
  12. Stort grattis på födelsedagen. Ha en härlig dag.

    Tabby

    SvaraRadera
  13. Stort grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  14. Stort grattis! Önskar dig en riktigt bra födelsedag!
    /Fiona

    SvaraRadera
  15. Stort grattis! Älskar din Alpaca coat.
    Mycket snygg:-)

    SvaraRadera
  16. Hipp hipp hurra!!! Grattis på födelsedagen...hoppas den blir alldeles alldeles underbar!

    Kramar Mia

    SvaraRadera
  17. Stort grattis!! Hoppas du får en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hej Helena ! Grattis på födelsedan ! Du har en jättefin blogg, brukar kika in varje dag. Klänningen är helt klockren på dej. Kram från Katarina

    SvaraRadera
  19. Ja må du leva du vackra kvinna! Hoppas du får en riktigt fin dag, vacker det är du med råge!!
    Kram Ina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails