Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Men plinga då!!!!!

Hallå där :)

Jag är faktiskt kvar på jobbet fastän jag har slutat för dagen. Emmorna skall hämta småttingarna på förskolan och de har min nyckel för egentligen skulle jag ha jobbat över. Vill inte promenera hem i regnet och vänta utanför huset.

Ni som känner mig vet att jag är en människa med MYCKET stort kontrollbehov. Jag vill ordna och fixa, planera och greja och vill inte lämna saker till slumpen. Även om jag kan vara flexibel och tänka om så tycker jag att det är jobbigt när saker och ting ruckas på. Speciellt när det är andra människor inblandade.

Idag inträffade en sådan incident. Jag tyckte att jag planerat det hela så bra, att tjejerna skulle hämta barnen och sedan passa barnen i skarven. Att jag skulle hämta ut mina stövlar (men varför plingar det aldrig i mobilen?). Att jag skulle vara på Smultrongården vid fyra.

Plötsligt säger P-O sådär i förbifarten, "men jag behöver ju bilen".
Ridå.
Jag vet ju att han har möte i stan hela eftermiddagen. Jag vet ju egentligen att han skall jobba till fem. Min arbetshjärna vet det. Men den är tydligen inte kompatibel med min hemmahjärna. Och inte stod det i familjealmanackan.

Med andra ord blev det genast väldigt kruxigt. Jag kan inte be honom ta bussen, komma hem vid sex och följdaktligen be tjejerna passa barnen i två timmar. Skulle kanske kunna låna en bil, men ändå skulle passet bli för långt för tjejerna. Blä, jag blev grinfärdig. Till slut menade P-O att vi fick kompromissa, att han kunde åka tidigare och se till att vara hemma vid fyra och att jag i min tur fick bl 45 minuter sen.  Ja, det var ju bättre än toksent. Men skit mådde jag. Innan jag fick tag i Eva för att förklara mig och innan jag fick tag i Emma för att meddela att barnvaktshjälpen inte längre behövdes.
Varför kan jag inte bara känna att "jaha, nu blev det så här": Har haft magknip hela dagen och inte förrän jag är på plats kommer det att släppa.
 Det vet jag!


Jag undrar varför inte mina stövlar har kommit. De skickades i fredags. Kanske att det kommit en avi i brevlådan. I såfall hämtar jag dem innan Maxi stänger klcokan 10.

Ha det bra!!!
Kramar i massor

6 kommentarer:

  1. Hej vad otålig du är med dina stövlar, du hinner nog använda dessa också .Vi har ju gaaanska lång vinter framför oss.Fin är du i den gröna O M klänningen och calou botsen Ha en bra dag och varva ner lite Lena

    SvaraRadera
  2. Hej, Varifrån har du beställt dina boots? Vet du hur de är i storlekarna?

    SvaraRadera
  3. Skjønner godt at du blir frustrert. Er "kontrollfrik" selv også. Liker at ting fungerer og går som planlagt. Har selv hatt en temmelig slitsom start på uken. To av mine kollegaer på skolen som jeg jobber på har vært syke. Vikaren som skulle komme dukket ikke opp som avtalt. Da blir det fort stress og endring av planer.Slik er det dessverre ganske ofte. Kjedelig, spesielt for oss som liker å ha kontroll (hele tiden).
    Måtte smile da jeg leste det om at du venter sånn på støvlettene dine. Er slik selv også. Når jeg venter en pakke, er det alltid like spennende. Kommer den ikke snart? Får jeg ikke melding snart. Man blir nesten som et barn på julaften;) Hilsen Randi

    SvaraRadera
  4. Lena: Tack!
    Malin: Från tintinstyle! De är lite stora i storlek skulle jag vilja påstå, kommer lätt få i en socka!
    Randi: :)

    SvaraRadera
  5. Godmorron jättefin är du idag,som du brukar vara-stövlarna passar bra ihop med koftan.Ha en bra onsdag Lena

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails