Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Reedy tunic!

God kväll :)

Åh, äntligen, så efterlängtat, denna fredagskväll! Efter en slitsam vecka med sjuk kollega och en hel del ensamarbete så smakar det extra gott med ett glas rosé. 
Verkligen!
Dagen har rullat på så bra, vi har det tjofsigt och vi har det körigt men jag har en sådan underbar omtänksam kollega som verkligen värnar om sina medmänniskor.
 Lena, om du visste hur mycket jag uppskattar att du ikläder dig "mamma-rollen" ibland och tar hand om mig!!!!
Alla underbara barn och föräldrar som vi har i vår verksamhet gör att vårt jobb är stundtals helt underbart! En kram, ett vänligt ord eller "fröken, jag tycker om dig". 
Dessa små guldkorn!


Dagen började mindre bra, jag hade faktiskt glömt bort en del av informationen kring höstfesten. Jag som vuxen hade tabbat mig men vem drabbades, jo Leon. Jag fick lämna en gråtande son under en bänk. Jag ville bara gråta själv. Fy f-n för mig och mitt sviktande minne!

Idag hälsade en pedagog på oss från en förskola i området, en riktig inspirationskälla!

Min lunchrast ägnades åt att försöka göra en internationell överföring. Blä vad nervöst. Tusen uppgifter och inte helt korrekt information. IBAN, swift...Jag är inte van!!!!

Läskigt med tusenlappar som far i rymden....Jag mailade den norska butiken och skulle bifoga en skärmdump. Mailade till mig också och upptäckte att det var 15 (!!!!) bifogade filer. What???
Men det verkade som en fil var den rätta...
Fick detta mailsvar:

"Hei.

Da ser vi detJ
Takk skal du ha.
Da skal vi få sendt den J

Mvh
Chic Living."

Snälla gulliga Randi, skall jag tolka det som att de ser överföringen och skall posta paketet?
Jag höll faktiskt på att avbryta hela processen och maila att "jag struntar i ordern" Men vad 17, man måste väl chansa ibland?

Eftermiddagen ägnades åt mattetester och mys med barnen!

Har varit hemma en stund nu, plockat, tagit rätt på tvätt, plockat ur diskmaskinen...'
Ätit mat förstås och gjort i ordning barnen!

Imorgon blir det Smultrongården och nu har Reedy tunic kommit in i white och military!
Skall bli så roligt att se dem i verkligheten!!!! Dessutom längtar jag sjukt mycket efter både Eva och Helena, min andra familj! Tyvärr hålls Hanna med pluggande så henne får jag inte träffa imorgon...Dessutom går Clara och Camilla omlott med mig så det är inte alltför ofta jag träffar de rara töserna heller :(





Ha en bra kväll och njut av (ev ledighet!)
Kramar i massor!!!

4 kommentarer:

  1. Hei, det er nok slik at de registrer at du har betalt og sender klærne til deg. Jeg regner med at du betalte inn summen på en giro/ overført pengene til dem, og da skal det være greit. Jeg har ofte handlet hos butikker både i Norge og Sverige på denne måten, og det har alltid godt veldig bra!(Jeg skjønner ikke hva du mener med 15 bifogade filer dessverre...Kan du forklare det nærmere?)Men, jeg tror nok du kan slappe helt av Skrutteruttan. Snart har du en pakke med lekre klær i posten;) Ha en flott kveld! Hilsen Randi. Jeg hjelper deg gjerne hvis jeg kan:)

    SvaraRadera
  2. Ha nu inte för mycket dåligt samvete för att du glömde, men självklart får man det med på köpet som mamma.

    Jag som är norsk förstår det som att butiken ser att du gjort överföringen och kommer därmed skicka dig paketet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad var det som gick fel på dagisfesten, barnen var ju verkligen jättefina i sina utklädningskläder?
    Rosi:)

    SvaraRadera
  4. Randi: Nej, det var mest konstigt att jag gjorde en skärmdump och det sparades 15 jättekonstiga bilder...Tack för hjälp!!
    Hilde: Tack, toppen!!!!
    Rosi: Den var inte "helt korrekt", tyvärr :( Tack för omtanken!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails