Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Det där med bakning *suck*

God morgon :)

Jaha, då var det mitten av veckan, redan! *skönt*

Idag skall vi få besök av två utvecklingsledare från förskolor i vårt område. De går förskolelyftet och skall studera matematiken i förskoleklass för att sedan skriva ett arbete kring det. Det kan ju göra vem som helst nervös. Spelar ju ingen roll om man tycker att man gör ett bra jobb, i de lägena sitter nerver utanpå kroppen. Till det fina i kråksången hör att den ena är P-O´s ex..alltså mamman till hans äldsta barn. Hmmm. Say no more. Vi brukar ses i professionella sammanhang eftersom vi sitter i gemensamma ledningsgruppsträffar ibland. Men det här känns som något helt annat.
När den här dagen är över skall jag fira...jag menar åka och veckohandla. Måste gnugga mina geniknölar för att tänka ut vad jag skall bjuda på på lördag. P-O har lovat att ta med de tre små och hämta William och Tilde som är hos Ingrid mellan fredag och lördag. Det innebär att jag får en HEL timme på lördag till att laga mat, baka och städa. Tjoho, det skall jag väl hinna ;)

Apropå baka...man kan ju börja grina för mindre. Igår tänkte jag att jag minsann skulle anstränga mig lite och baka en kaka att ta med till jobbet imorgon. En vinbärskaka med marängtäcke. Kunde ju ha blivit toppen om inte om fanns. Om inte vi hade en för jäkla bra ugn som är snabb som ögat (så att recept-tider ALDRIG stämmer). Superfin på ovansidan och bränd på undersidan. Fy, jag blir så ledsen. ledsen! Kunde väl få ihop 8-9 bitar som var bra, men jag kan inte ta med mig för lite fika idag när vi har besökare (och varav den ena är en fena på att baka...säger inte vem...). De andra bitarna kunde jag använda genom att skära bort underdelen...men de blir ju genast väldigt svårätna så nu funderar jag på om jag kan använda dem som bas i en tårta...Vad tror ni? 
Alltså, det är så svårt att slänga mat tycker jag....

Dagens outfit:
Continental knit dress i military (storlek 0)
100 gr cotton jersey l/s i almost black (storlek 0)
Leggings från Gina Tricot
Knee length socks i chalk
Stövlar från Vagabond







Ha en bra dag!!!
Kramar i massor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails