Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

~~Life is good~~

Säger hon med en smula ironi....Den här veckan är nog ovanligt tuff...mycket på jobbet som vanligt, konstant huvudvärk och trötthet och sedan dessa kvällar....Det är rätt tufft att hämta barnen på förskolan, gå hem och ställa sig och laga mat när man helst av allt skulle behöva vila en stund. Den här veckan innebär dessutom många sådana...i måndags var det föräldramötet, i tisdags var P-O på möte och jag var själv med barnen och matlagning...han kom hem, vände och åkte på träningen. Igår var det samma visa igen men när han kom hem var det storhandling...Idag, samma igen. Jag hämtar barnen, fixar middag och sedan är jag själv i kväll, P-O måste jobba över med sin kollega. Imorgon...likadant. Han hämtar barnen, men lämnar dem hos mig sista kvarten på jobbet, han skall nämligen på sin träning igen. Hem med barnen och laga mat...nej, värma pizza! Skulle ju ha hämtat William och Tilde egentligen, men de skall till Ingrid och blir hämtade av P-O klockan två på lördag istället!

Ja, överlever man den här veckan, då jäklar skall jag fira med ett glas vin eller två!

Dagens outfit:
Native shirt i chalk (storlek 0)
Spoiler underdress i royal (storlek 1)
Jeansleggings från Gina Tricot
Jacquard longsocks i royal
Stövlar från Hunter





Ha en bra dag!
Helénakramar

9 kommentarer:

  1. Det där du nämner är ingen ovanlig situation... De flesta familjer har det så och många jobbar betydligt mer än dig...
    Ett tips är att du börjar träna.. Träna = energi = du är piggare..

    Ha en go dag// Marie

    SvaraRadera
  2. Marie: Jo, jag vet att träningen gör mig piggare...jag har inte lyckats uppbåda kraft att ta tag i den igen, tyvärr är träning det absolut tråkigaste jag vet så det kräver väldigt mycket av mig för att förmå mig...Jag vet att det ser ut så här i svenska familjer, men just nu gör det inte mig speciellt mycket piggare...
    Tack för omtanken!

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är idag gillar blusen !!!

    Ha en bra dag och försök att lugna ner dig,det kommer efter tar ut sin rätt och då blir det inge roligt en kraschad skrutteruttan vill vi inte ha!!! Tvätta städa lite sånt kan man lägga undan till helgen och försök fånga dagen "carpe diem"!!!
    Bara lite omtanke inge elakhet!!!
    Skickar massa stryrka och KRAM

    SvaraRadera
  4. ...Vardagen är galen ibland för oss alla. Själv önskar jag ibland att jag skulle få sitta isolerad på en stubbe i skogen för att jag är så mentalt "ut tjatad!"...men sen så säger barnen något som gör mig varm inombords och påminner mig om vilket underbart liv jag faktiskt har! Jag har börjat lägga undan en del måsten,en klok vän sa till mig att när man har mycket stress och jobbigheter omkring ska man fylla på med lika mycket eller mer måbra saker!Numera hoppar jag jämfota över leksaker och tvätt här hemma men är iaf en så mycket gladare mamma och fru. Kram till dig

    SvaraRadera
  5. När mina barn var dagissmå hände det att jag vid några tillfällen (som en ren överlevnadsinstinkt) flexade ut en timme tidigare och gick hem och sov, innan de hämtades! Jag vet, otillåtet och omoraliskt men jisses vilken mycket gladare mamma barnen hade då. Och gladare barn. *tips från coachen*

    Och nog tror jag att du har just en ovanlig situation (till skillnad från kommentaren ovan) med så många barn och mycket jobb.

    SvaraRadera
  6. Vissa veckor är mera tuffa än andra! Men du får lite styrka o kramar från mig också :). Jätte fin du är såg en gammal bild på dig när du har den här blusen, men hade då ett svart skärp runt (fint också) Men det här var kanon fint :). Ta det lite lungnare så ska du se att du mår bättre. Allt måste inte göra (även om man känner att det är bättre) Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete :) Ha en underbar torsdag.

    SvaraRadera
  7. Du har verkligen mycke att göra, men häpnas varje gång över hur lite p-o gör i hemmet, för ni jobbar väl lika mycke? Om ni hade delat upp vardagssysslorna mer så hade allt blivit enklare(fast han renoverar)lika fin är du som alltid, önskar dej allt gott!!!kram

    SvaraRadera
  8. Hejsan Helena!

    Så fin även idag!
    Jag kan så väl sätta mig in i din situation, har också varit i den. Nu är våra tjejer vuxna och klarar sig själva och man lever ett helt annat liv, men dock har inte min huvudvärk flyttat hemifrån;)Den vill nog inte lämna boet!!
    Det jag gjorde och gör fortfarande är TRÄNING och egentid som är såå viktigt, sen orkar man hur mkt som helst när man kommer hem igen med härlig påfylld energi. Försök och ta dig den tiden, så Önskar jag att detta hjälper även dig
    Kramar och ha en bra dag från KatarinaN på fb..och tillika gympaledare på Friskis & Svettis

    SvaraRadera
  9. Tjejer: tack för all omtanke och att ni värnar om mig och min hälsa! Just nu är jag i ett skede då jag känner att jag inte orkar riktigt och jag väljer att skriva det, jag är glad att jag för support och pepp! I vanliga fall är jag rustad för rätt mycket, har alltid varit van att "klara mig själv"...Jag skulle vilja ha mycket mer hjälp och avlastning i hemmet det är sant. Men jag orkar inte tjafsa mer om det...jag får välja mina strider helt enkelt...jag har väl mer av det "vardagliga" medan han har har av de tunga, tidskrävande arbetena...Vet inte vilket som är "värst"...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails