Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Gnällig :(

God morgon :)

Jaha, byte till vintertid. Suck. En del njuter, jag tycker bara det blir besvärligt. Barnen vaknar supertidigt istället och morgonen blir evighetslååååång.

Vaknar och är på dåligt humör. Varför?
Går upp och plockar ur diskmaskinen. Sätter på en tvätt.
Klär på Li och gör henne fin i håret med två inbakade flätor. En kvart senare har hon dragit ur dem och är sitt rufsiga jag. Jag blir ledsen och vill gråta (över flätor!).
Borde hälsa på min mormor och morfar idag. Borde ta tag i PIM men jag kan liksom inte förmå mig. Borde börja träna. Borde tänka på maten. Borde borde borde.
Vill krypa ner i sängen och titta på nya Beck-filmen som kom i veckan. Köpte den tillsammans med lite julklappar till barnen. Vill få tid med min make. Bara några timmar.

Dagens gnälliga outfit:

Wool mix long cardigan i vintage powde (storlek 0)
Good t-shirt i grey melange (storlek 0)
Baslinne från Gina Tricot
Treggings från H&M
Boots från Primeboots







Lilltösen i tröja och leggings från PO.P, kjol från Nova Star





Ha en bra dag!!!
Kram kram





6 kommentarer:

  1. Gumman vi är inte mer än människor vi kvinnor också, även om det förväntas att vi skall vara några jäkla superhjältar! Märkligt att gubbarna kan gnälla veckan lång, men när vi har en dålig dag så verkar livet stanna för alla :) gnäll du på vännen. Försök bara skona barnen så gott det går ;) När jag blir för jävligt brukar jag låsa in mig på toa ett par minuter hahaha Knasigt men sant! Det var det som räddade mig måååånga gånger när Isak hade sin 3 års trots :D kramar! Förresten! Sååå fin hon är den lilla sötelöken!

    SvaraRadera
  2. Sådana dagar har vi ju alla! Go with the flow...

    Snart ändrar det sig och du är ditt vanliga jag igen. Man måste ju inte vara på topp varje dag, hela tiden. Du är säkert TRÖTT. (inte fysiskt, utan mentalt menar jag) Jag är inge vidare rolig just nu heller. Vill helst bara vara i fred...så kul är JAG. Men jag vet att jag också är TRÖTT. Det är ju den tiden...

    Ha en så skön dag du kan och låt det bara få vara som det är, just idag!

    /Fia

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en bra söndag trots en dålig start. Du är jättefin i dagens outfit! Kram

    SvaraRadera
  4. Hihi-jag har också en sån dag idag fast jag bara har mig själv att tänka på. Borde stryka, borde dammsuga o skura badrummet mm mm. Men jag vill inte - känner mig som en tjurig 5-åring. Om jag känner mig själv rätt komer jag att såsa omkring ett par timmar och sedan tänka "nej nu j..." för att sedan avverka alla måsten i rasande tempo och vara ganska nöjd efteråt.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hei igjen, jeg kjenner meg utrolig godt igjen. Har selv enkelte dager, særlig på denne delen av året som kan være helt pyton. Jeg tror at grunnen til det er at når man står på hver dag med jobb, barn, husarbeid og andre krav og gjørmål som må gjøres, så får kroppen til slutt nok.(Dessuten liker jeg ikke mørkret og kulden). Man behøver en pause fra alt og alle. Det kan være vanskelig/svårt å få til, men man bør prøve. Har selv holdt ut og stått på over lang tid, og har følt meg totalt utslitt. Ofte har jeg endt opp med sterk hodeverk, bihulebetennelse og muskelverk. Jeg tror det er kroppens måte å si fra om at nå er det nok. Derfor bør man være obs og lære seg å ta pauser. Det er bra å kunne være litt dorsk i blandt. Man behøver nok hvile. Skrutteruttan, du er jo så energisk i hverdagen, så noen tunge dager blir det nok innimellom. Nyt dagen idag. Kos deg! Jeg vet at det ikke er slik at man kan bestemmes seg for å ha det godt med seg selv. Jeg er dessverre ikke særlig flink til å slappe av selv, men prøver og prøver. Håper jeg blir flinkere. Øvelse gjør mester. Gjør noe hyggelig, og det har du jo allerede gjort når du shoppet nydelige klær. Ha en fortsatt fin søndag! Hilsen Randi

    SvaraRadera
  6. Tack alla ni för stötande ord och pepp! Ni betyder jättemycket för mig!!!! *kram*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails