Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Kalaset är över!

God kväll :)

Då var det färdigt! Det är trevligt att träffa släkten men jag måste erkänna att jag tycker att det är stressande att fixa, dona och greja innan. Jag är verkligen INGEN "ställa till med kalas"-person. 
Det bara är så. 
Jag bara är så. 

Tog med mig barnen till Maxi, gick även in på Systemet, nästa helg kommer Maria, Björn och barnen hit. Jag fyller år på lördag och det kan ju vara trevligt att umgås med människor då. Min pappa är ju i Spanien och min mor lär ju inte höra av sig. I alla fall så köpte jag både vin, öl och cider till på lördag. In på Apoteket och handlade, sedan Maxi, skulle bara komplettera lite och handla godis förstås!

Barnen fick lunch där så när vi kom hem kunde jag städa för andra gången, dammsuga, damma, duka och förbereda. Fick ett ryck och lade ner alla mina cd-skivor i en kasse, monterade ner den asfula bokhyllan och bar upp den på vinden. Min starke man hjälpte mig med skivorna. Jag lyssnar aldrig på dem nuförtiden, det blir ju lätt Spotify! 

Gästerna kom vid två, det roligaste var att barnens kusin Emil kom med sin familj varav en liten knatte på ett år. Jag pratade jättemycket med hans sambo Linda, trevligt! Det hela slutade med att de köpte Luca´s bilbarnstol, jag hjälpte dem att montera den i bilen och spände fast lille Axel.
Min mamma kom och vi sade nog bara två ord till varann. Typ. Min bror pratade lite idag, han har annars en förmåga att tystna i sådana här sammanhang.

Om en stund skall vi äta, har potatisgratäng i ugnen och Caesarsallad på bordet, det blir skinka och lite bröd till också! Ikväll blir det till att ta det lite lugnt, dricka något glas rosé och äta godis. Imorgon bär det av till Smultris igen *nice*



Trevlig lördagkväll!!!
Helénakramar

1 kommentar:

  1. Sälj skivorna! Vi lämnade in våra till e som säljer beg skivor och fick en bra slant. Vi säljer allt vi inte vill ha istället för att låta det ligga och samla damm. Du kan ju köpa ett OM- plagg för pengarna :-)

    Fast först la vi in all musik i datorn, på ITunes, så kan man lyssna när man vill utan att de samlar damm!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails