Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

04:23 *pip*

....Åh vad underbart, ljuvligt, härligt det är när lilleman vaknar denna eminenta tid. Jag menar mamman i familjen är pigg, fräsch och utvilad, studsar upp ur sängen, kokar hemmagjord choklad, slänger ihop scones och pusslar med sonen....Sure.
Se framför dig en likblek zombie som stapplar ut i köket och häller upp mjölk i pipmugg, brer en macka och suckar tungt.
 Inte riktigt, men nästan....

God morgon förresten! 
Det är rätt tidseffektivt att ha morgonpigga barn. Jag menar, klockan är 06:50 och jag har hunnit:
Organisera om litegrann i klädkammaren
Torkat golvet i tvättstugan och flyttat runt lite där
Tagit rätt på tvätt och satt på en ny maskin
Duschat lillgrabben och klätt densamme
Skottat
Gått iväg med berg av sopor
Gjort mig själv i ordning
Mailat
Slagit in två tradera-paket

Egentligen är det inte ett dugg konstigt att han vaknade urtidigt, han somnade nämligen tio över fem i går kväll, i vanliga fall brukar han vakna efter ett par timmar, men inte igår. Nix, han sov för natten. Så han ÄR förlåten!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag gillar inte vinter. Absolut inte vinter!
Om jag får lista mina årstider så kommer Våren först. Sedan höst och efter det sommar. 
Tre mil längre ner i bloggen kommer vinter. Så illa är det!
Jag avskyr att frysa. Jag gillar definitivt inga vintersporter, tycker skridskor, skidor och pulkaåkning är urtrist. (Ja, jag ÄR en dålig mamma i det avseendet). Det är urbota trist att skotta, skrapa rutor på bilen och skjuta en barnvagn framför sig i snödrivor.
Däremot tycker jag mycket om julen. Julmaten och stämningen. Julklappar och allt annat som hör till.
Det är bara en sak som är trist med julen, det är att vi är så förbaskat "ensamma". Det är bara min pappa (och det är förstås inte bara) som vill umgås med oss. Min mamma skickade ett kuvert i veckan med julklappspengar till barnen med anvisningar. Jaha, vi skall alltså inte ses varken före eller under julen...

Vi har alla våra sju barn på julafton, härligt! Skall be pappa och Berith komma om de vill! 
Och kanske att P-O´s pappa vill komma.
På juldagen åker våra fyra stora barn till sin mamma respektive pappa. Bara vi och småttingarna då.
Har lovat Eva att vara på Smultrongården på Annandagen, det blir säkert jättemysigt!!!
Sedan jobbar jag som vanligt på fritids i mellandagarna. Jag får inte ta några mer semesterdagar i år för att jag åker till London.
Men det är väldigt mysigt att jobba de där dagarna, det är lugnt och skönt och man hinner göra massor av mys med barnen, det är kvalitetstid om något!

Nu skall jag duscha tvillingarna!!

Dagens outfit:
Pepper long sleeve från ChillNorway (storlek small)
Leggings från H&M
Stövlar från Vagabond










Kram kram

5 kommentarer:

  1. ÅHHH outfiten är precis i min smak..tänkt på de leggings du har på dig måste passa många av de nya plaggen du köpt !!

    Julen ja denna stora helg som kan förstöra så mycket och göra folk ledsna m m...Vi träffas bara på julafton ses vi...ALL shit många typ igår 25st hemma hos oss...skulle vilja ha mys på juldagen men blir aldig så lite tråkigt! Hoppas och jag tror din papps och B kommer till er fast inte fy ska att bara vara la familia myyyysa ordentligt bara vara sjunga äta gott julklappa m m !!!
    KRAM du är jättefin idag!!
    vi ses ju snart <3

    SvaraRadera
  2. Du är så otroligt fin!

    Hur lång är du och vad väger du?Bara om du vill avslöja ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vet du, jag har inte vägt mig sedan i somras för att jag inte vågat, men nu tänkte jag att va 17, skit samma, och det var inte så illa som jag trodde!
    Jag är 166 cm och väger exakt 60 kilo med kläder på! Tack för komplimang!!!

    SvaraRadera
  4. Med andra ord helt perfekta siffror.:)

    SvaraRadera
  5. Vet du Helena vi är precis lika långa och väger nästan precis lika mycket lite komiskt va!!
    KRAM på dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails