Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Till jul?

Hallå där :)

Här njuter vi av pepparkakor, kanelkaffe och lingonglass.
As good as it gets!
Att fånga vardagen, det små små ögonblicken!
Snöstormen är på väg in och jag önskar att jag inte skulle behöva bege mig ut mer överhuvudtaget idag. Jag tog med de små till Maxi för en stund sedan, jag tycker det är bra att testa om de klarar av en liten aktivitet. Det är alltid svårt att avgöra när barnen är tillräckligt friska för förskolan igen. Det finns ju en del "givna" saker som feber, vattkoppor, magsjuka. Då håller man dem hemma utan att tveka!
Men förkylning, hängighet, astma, hosta...Var går gränsen? Jag har tre barn som är småkrassliga alla tre och de är inte sig lika. De är lugnare men också gnälligare...alltså borde jag gå på allmäntillståndet...ändå vet jag inte hur jag skall göra imorgon...

 I alla fall så köpte vi med oss glass, fikabröd, juice, mjölk och lite annat som var slut...och en farsdagspresent förstås.
Sista åren har det inte blivit att jag uppvaktat min egen pappa, ett sms och ett telefonsamtal, men inte mer...Han brukar vara i Spanien vid den tidpunkten. Min mamma och jag har inte "firat" överhuvudtaget på många år, faktiskt hennes förslag att strunta i det, ändå bara ett affärsjippo...Men nu låter jag i alla fall de små uppvakta sin pappa...

Vi har precis ätit lunch och fikar lite nu!
Kolla in den här blusen som kommer snart! 
Visst skulle den vara fin till jul!


Ha det gott!
Kramar

4 kommentarer:

  1. Alltid knivigt då barnen är sjuka och just det där att inte veta när det är okej att ta ut de igen. Man får gå lite på magkänsla tror jag.
    Blusen var söt verkligen men nja inget för mig som är klänningstokig. Blusar blir alltid hängande tyvärr...
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Ja den hade verkligen passat till jul. Åh nu längtar jag verkligen... ska bli härligt o komma till Smultrongården igen o få prova o testa i härliga människors sällskap. Hoppas det finns lite 3:or o 4:or kvar..

    SvaraRadera
  3. Vart går denna gräns jättesvårt..ena tjejen är hemma idag hostig och de skulle åka skridskor men imorgon är det skola!!
    lillkillen hade skyhög feber igår men lite feber idag en dag ska de vara utan, hostig ung som krupp inte heller sig lik så han får vara hemma denna vecka jag jobbar kväll imorgon så det löser sig..och vab på tors. Ledig fredag så känns ok!!
    Blusen gillar jag verkigen snygg modell men är ju inte någon blusmänniska men kanske ska ta och försöka gillar klänningen du visade igår allra bäst!!
    Mycket man vill ha varsity dress,weedy tunik jaa massor men julen närmar sig. och då får man backa!!

    KRAM krya på dina små

    SvaraRadera
  4. Helt ljuvlig :-) vad skönt att de små börjar friskna till!
    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails